Preambulė:

Prasidėjo gal jau vasara, sakyčiau, tai ta proga aš jums siūlau country muzikos savaitę, kaip anuomet G+ esu daręs lenkų (aha, o ką?) kino savaitę.

Kadangi savaitgalį kam šabas, kam sekma diena, tai pakaks ir to, kad savaitė bus tik darbo – penkios dienos.

Ir kiekvieną dieną skirsiu kuriam nors vienam atlikėjui ir trims jo ar jos dainoms, kurios man labiausiai tinka ir patinka. Atlikėjai yra tie, kurie irgi man patinka, tai prašome čia nepurkštauti ir Virgio Stakėno neieškoti, gerai?

* * *

Aš atradau country muziką iš esmės per Dixie Chicks prieš kokius dešimt metų – tai buvo, kaip ir dabar yra, ganėtinai specifinė ir uždara korespondencijos grupė apie smurtą, kovos menus ir savigyną, vienijanti profesionalus saugos, saugumo ir apsaugos srityje.

Ir jie turi temas ne į temą, be abejo, ir ten buvo diskusija apie šią merginų (dabar jau moterų ir mamų) grupę. Ir per Dixie Chicks aš atradau dar Kentukio burboną bei bluegrass muzikos stilių. Ši grupė man iki šiol išlieka mieliausia, ir kadangi keliskart jau koncertavę ir Londone, tai manau, kad vėl čia atvyks, o aš paklausysiu gyvai.

Bene stipriausia, gal kad kabinanti ir asmeniškai, yra jų daina Not Ready To Make Nice:

I’m not ready to make nice
I’m not ready to back down
I’m still mad as hell and
I don’t have time to go round and round and round
It’s too late to make it right
I probably wouldn’t if I could
‘Cause I’m mad as hell
Can’t bring myself to do what it is you think I should

Yra ir puiki koncertinė šitos dainos versija, kur itin smagu stebėti vokalistės intonacijas ir veido išraiškas (ypač, kad sako and I kinda like it).

Antrąją jų dainą siūlau tokią, kuri geriausiai atkuria šitą JAV erdvių ir prerijų platybių atmosferą – tai, kad dabar esu truputį buriuotojas, kuriam reikia atvirų jūros erdvių, sutampa su tuo, kad Parlamente mane vadino Yankee, o vaikystėje a.a. dėdė praminė Kaubojumi (nes turėjau tokią kaubojišką skrybėlę, o dabar turiu dvi skrybėles – vasarai ir šaltam sezonui, jei klausiate) – Wide Open Spaces:

As her folks drive away, her dad yells, “Check the oil!”
Mom stares out the window and says, “I’m leaving my girl”
She said, “It didn’t seem like that long ago”
When she stood there and let her own folks know

Be abejo, šitoje dainoje yra irgi asmeniškų natų man – dukrai sukanka 15 liepą, ir iš esmės tai kaip ir daina jai.

O sūnui, kuris perpus jaunesnis, yra trečioji, ir paskutinioji jums siūloma daina – Godspeed:

Godspeed, little man
Sweet dreams, little man
Oh my love will fly to you each night on angels wings
Godspeed
Sweet dreams

God bless mommy and match box cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears “Amen,” wherever we are
And I love you

Be abejo, yra ir daugiau puikių jų dainų – pasiieškokite, jei užkabino, nes šitos yra tokios lyrinės ir emocionalios, bet juk grupė ši yra merginų, ar ne?

O rytoj – jau kitas ir kitoks country atlikėjas. Godspeed!

Reklama