Verslo Žinios kartais parašo ir žinių apie ekonomiką, kaip ir antai apie Lietuvos Turčių Nr. 1 Nerijų “Kontūzytą“ Numavičių, tapusį sugar daddy ir išvykusį su savo nauja žmona ten, kur ir aš dabar, ir kur paprastai traukia visi ruskių oligarchai.
Ne, nu kodėl – įdomios viarslo naujienos.
Kaip tik pagal šalį ir visuminį ekonominį išsilavinimą bei intelekto lygį itin tinkamos, nepaisant po tuzino universitetų vienam milijonui gyvenotojų. Ir kur kiekviena trophy wife tampa jei ne “verslininke“, tai “stiliste“, tarkime, kas priklauso nuo to, kiek kišenpinigių jai sugar daddy paskyrė.
Gal todėl nestebina ta mada nerašyti algos dydžio darbo skelbimuose Lietuvoje. Idant ir taip kiekviena la coodra, pardon my French, barakuda turi patirties iš akies nustatyti, už kiek galima pasirašyti čiulpti – darbdaviui ar Meilei Iš Pirmo Žvilgsnio.
Jie susitiko degalinėje – skamba kaip epitafija (iš blazepress.tumblr.com)
Nes kur jūs matėte, kad tokia leksusinė kiaunė klaustų, už kiek jai verta kristi ant kelių, įsikibti tvirtai abiem rankomis į linksmakotį ir įsisiurbti godžiai pilnu apžiojimu iki pat galugerklio, ką?
Prie tokių paniatkių pripratę ir viarslinykai™, tapę darbdaviais, atitinkamai formuoja savo darbo skelbimus, kur net jiems minties nekyla nurodyti atlyginimo dydį, ir visai ne todėl, kad šioje šalyje nepadoru apie pinigus kalbėti – nepadoru apie juos kalbėti yra būtent rusyne, kur banknotais taškomasi saunose su mašenkomis ir natašenkomis.
Čia net nereikia būti Zigmu iš Froidų (anas gi buvo žydas, tai kaip ir viskas aišku su juo, ar ne?). Čia tiesiog ta panieka persmelkta skelbimo tekstas, kaip sakydavęs mano bendraklasis Almantas Kibirkštis, tapęs dabar klebonu kažkurioje parapijoje prie Merkio ir Nemuno santakos: duok tai duosiu.
Štai kad ir šitas Vė Žė patalpintas Rasos Dževeckytės straipsnis, kuriame viarslo ešeriukas Rolandas Kasparaitis pasipūtusiai teškia:
“Jei kandidatas pokalbį dėl darbo pradeda klausdamas, kiek jam bus mokama algos, verčiau tuoj pat su juo atsisveikinti.“
Bet aš pasakysiu tokiam ir pagal jo supračių (rus. paniatkes):
Goželi tu, šluotkočiu nedadarytas – jei kandidatui reikia pačioje pradžioje klausti apie siūlomą atlyginimą, tai arba tu esi aukščiau minimas viagros klientas, ieškantis oralinio sekso paslaugos už savo pinigėlius™, arba tavo sekretūtka pamiršo atlyginimą nurodyti, nes ji ir yra tik sekretūtka, žinanti, kas ir už kiek turi jos bosui pačiulpti!
Nuff said, end of story.
Bet, atsiprašau, aš to menamo atlyginimo nežinau. Ir spėlioti neketinu.
Ir jei esi profesionalas, tai neturėtum irgi spėlioti, o kiek ir už kiek čia jie nori susirasti. Netgi kuomet skambina head hunter skalpų medžiotojai, save vadinantys “talentų paieškos agentais“, tai visada labai verta sutaupyti savo ir pašnekovo laiką perklausiant: “atsiprašau, nenugirdau, apie kokio dydžio atlyginimą kalba eina?“ – ir gal nereiks atkirsti “Anties“ dainos žodžiais: “gerai, bet sumą papuoškite nuliu“.
Ir jei pradeda išsisukinėti, tai neškite pinigus prie Lukoil degalinės policnyku apsimetančiam Slavikui, kurį pasiuntė toks pats inspektoriumi apsimetantis gavrikas iš Pravieniškių kolonijos.
Nes jei reikia pokalbį pradėti nuo šito klausimo, tai reiškia, kad skelbimas prastai suformuluotas!
Ir tai reiškia, kad įmonės HR ar koks ten “kadrilio specialistas“ tiesiog prastai išmano savo darbą, nes įdėjo netinkamą pradinės atrankos filtrą, kurį pereina tik tie, kuriems “savaime aišku“, kiek siūloma, ir kuriems išties alga nesvarbi, nes jie sutiks dirbti belenką už belenkiek, o po to, suprask, žiūrės.
Yra išskirtinių pozicijų, kur atlyginimas gali būti neapibrėžtas, sutinku. Tai aukščiausio lygio vadovai arba kūrybiniai darbuotojai. Su jais visai kita kalba, bet jų niekas dažniausiai per darbo skelbimus ir neieško, ir jiems atlygis iškart siūlomas toks, kad čia ir visa 16-oji divizija nepričiulps.
Bet visų kitų specialistų paieška yra daugmaž banaliai vienoda ir standartizuota, kaip ir jų siunčiami CV bei (de)motyvaciniai laiškai (kaip man šypseną kelia reikalavimas atsiųsti CV proletariškoms profesijoms).
Ir todėl nematau priežasčių, kodėl negalima iškart nurodyti siūlomo atlyginimo dydžio arba bent jau jo ribų.
Pas mus štai taip būna:
O pas jus, kaip suprantu, vis dar pagal ruskių paniatkes, ane?
Tai stebiuosi, kad dar darbdaviams Darbo Kodekse neįteisinta galimybė visiškai legaliai ir teisėtai motyvuoti savo darbuotojus rimbu, kaip kažkada pasiūlė grumpy dzūkas™ Romas Sadauskas-Kvietkevičius.
Komentarų: 45
Comments feed for this article
2015-08-14 18:06
aušra m
nebūk vulguarus😏
2015-08-14 20:58
Punkonomics
Aš manau, kad pakankamai vulgariai jau darbdaviai su darbuotojais išsidirbinėja, kad reikia pradėti kalbėti taip, kad ir JIEMS pagaliau dašustų.
2015-08-15 12:57
scaniagti
JIEMS nedašus evafareva. Nevaneva neikadu 😀
Vienintelė viltis – už 5-7 metų iš airijų grįžę 70-100 žmonių, kursiančių čia normalius verslus.
2015-08-15 14:02
Punkonomics
Aš labai abejoju, ar bus tiek iš airijų grįžusių, kurie norės kurti verslus Lietuvoje. Kaip į pensininkų žemę karšintis – taip. Iš esmės, dauguma emigrantų, kuriuos sutikau, apie tai ir svajoja, kaip užsidirbę grįžta į pensiją Lietuvoje, nusiperka kur sodybą prie upės ar ežero ir už savo uždirbtus ten ir Lietuvos pridėtus pensijos pinigus sau gyvena ramūs.
Bet aš tokiems, kada netingiu, sarkastiškai pasakau: “Kysa, nu kam tau pinigai – tu gi visai neturi fantazijos!“ 😀 Nes išties reikia neturėti fantazijos, kad, turint pinigų, taip baigti gyvenimą Lietuvoje.
O kurti verslo Lietuvoje po to neverta – prastesnė investicija, nei namas pensijoje.
2015-08-15 14:54
scaniagti
Tiesa. Nedarašiau „vienintelė viltis“. Jei nebus tokių airių – grįžusių verslininkų, neliks Lietuvos. Amen.
O kadangi jiems tikrai neverta grįžt…
2015-08-15 20:31
Punkonomics
Aha, net Kontūzytas pabėgo. 😀
2015-08-16 16:41
VyneTu
+1
2015-08-14 19:02
kaimietis
Straipsnis tiesiai i desimtuka.
2015-08-14 20:58
Punkonomics
Ačiū! Dar va jei padėtų padėtį pakeisti, tai būtų išvis gerai.
2015-08-14 22:34
ten
Teisingos mintys, ale va pas jus tai va kaip gerai, o pas mus tai nelabai. Na ir šiaip užkalnio stilius. Tai vysks fain yr, zėba jūsų straipsnis, su visom paniatkėm. Bet straipsnio mintis tikrai teisinga.
2015-08-15 12:31
Punkonomics
Kad Lietuvoje tai negerai, esu rašęs jau gerokai anksčiau, kai dar pats buvau Lietuvoje. Kadangi jau ne vienas pasakė, kad dabar šita nuoroda dalinsis su visais darbdaviais, kurie išsikalinės dėl algos nutylėjimo, tai tikiu, kad po kažkiek laiko pradės viskas keistis.
Balvonus nuversti paskatinau – padarysiu ir čia. Ne pirmas kartas.
2015-08-15 12:21
Aušra
Tikrų tikriausia “darbo rinka“ Lietuvoje. Smagiausia būna, kai pamatęs tau tinkantį darbo pasiūlymą (tačiau be nurodyto atlygio dydžio), paskambini nurodytu telefonu nurodytam asmeniui ir pradedi klausti apie įmonę, jos politiką darbuotojų atžvilgiu ir pan., ir galiausiai pasiteirauji apie atlygio dydį, tau atkerta, kad atlyginimo dydžio klausimas – įmonės vidaus politika 😀 Apie atlygio dydį sužinosi tik tokiu atveju, jei siųsi CV ir jei tave pasikvies į pokalbį. Siutas ima, kai būdamas specialistu, turi gaišti savo brangų laiką.
2015-08-15 12:32
Punkonomics
Šiaip gal išties reiktų daryti flashmob ir ištisai skambinėti, kol teiksis skelbti algas iškart, nes užsiknis nuo tokių skambučių. Tik dar niekas tuo neužsiėmė.
2015-08-15 12:44
Liutauras
visiška tiesa. kai buvau jaunas, gaišdavau laiką su tais galvų medžiotojais. dabar antras klausimas būna apie atlyginimo dydį – 3/4 pasiūlymų eikvoti laiką atkrenta iš karto. win-win
2015-08-15 13:59
Punkonomics
Reiškia, 3/4 skambinusių išties nežino, ko ieško. 🙂
2015-08-15 19:54
Jonas Laputinskas
AŠ TAI Neskaitau Nasevičiaus. Bet kai skaitau dažniausiai sutinku 🙂
2015-08-15 20:31
Punkonomics
Nu va, kaip čia taip? 😀
2015-08-16 02:07
ange
Geras straipsnis. Jei kada eisiu į darbo pokalbį nežinodama atlyginimo, irgi pasiūlysiu paskaityt Nasevičių.
2015-08-16 12:14
Punkonomics
Dar gerai duoti nuorodą, kada ima išsisukinėti jau po pokalbio, kai “galima jau“ užduoti klausimą “o tai kėk pons mokėsit?“
2015-08-16 16:40
VyneTu
Tiksliai truktelėjai tą vėžė straipsniuke verslo vargo pisoklį, sulaukusį ir krūvos komentarų. Paskaičiau, kilo momentinis juoko spazmas, norėjosi tam trijų numerių viešnamio magnatui paskambinti ir pradėti pokalbį nuo verslo įmonės misijos, vizijos ir dar krūvos smegenų krušliavos. 😀
2015-08-16 20:02
Punkonomics
Šiaip gera mintis taip jį patrolinti. 😀
2015-08-16 23:03
Karina
Gal ir geras straipsnis, jei nebūtų su kažkokiu seksistiniu prieskoniu, nes paskaičius susidaro įspūdis, kad moterys visuose darbuose tik tą ir bedaro, kad čiulpia. Na, kurios gal nečiulpia, tai vis tiek žino, už kiek pačiulpti. Ir tik moterys čiulpia, o vyrai yra headhunteriai arba vadovai.
2015-08-17 12:00
Punkonomics
Jei parašyčiau, kad vyrai tik ir pyškinasi vienas su kitu bei visaip sodomizuojasi, ar tada bus geriau? Ar išties tame mintis mano įraše, ką?
2015-08-17 12:19
Karina
Ne tame, tai ir sakau, kad šiaip geras straipsnis. Ir suprantu, kad tai tik iliustracijos. Bet tos iliustracijos seksistinės. Ir jomis taip pat netiesiogiai formuojamas tam tikras požiūris, tam tikri stereotipai, dėl kurių paskui moterims tikrai daug sunkiau darbo rinkoje.
2015-08-17 13:30
Punkonomics
Aš manau, kad kaip tik šaipausi iš stereotipų, nes kada jie ignoruojami – daug blogiau. O moterims darbo rinkoje nėra nei sunkiau, nei lengviau – labai priklauso nuo profesijos. Bet tai jau būtų kita tema, ko gero.
2015-08-17 13:43
Karina
Šaipymasis iš stereotipų naudojimo yra ne tas pats, kaip šaipymasis pasiremiant pačiais stereotipais 🙂 O dėl moterų darbo rinkoje, tai moterims sunkiau tose srityse, kurios laikomos “vyriškomis“. O tikrai būna daug priežasčių moterims jas rinktis – kai kurios jas mėgsta, kitos gal norėtų dėl to, kad jos dažnai geriau apmokamos. Bet taip, tai kita tema.
2015-08-17 14:58
Punkonomics
Šaipymasis remiantis stereotipais yra tam tikra ironijos arba sarkazmo forma, šiaip jau.
Bet dar nežinai, kaip neįmanoma vyrams darbo rinkoje, taikant į “moteriškas“ profesijas. 😀
2015-08-17 15:05
Karina
Gal ir ironija ir sarkazmas, bet čia atrodo, kad sarkastiškai atsiliepiama ne apie stereotipus, bet apie moteris. O dėl vyrų, taikančių į “moteriškas“ profesijas, sutinku, kad irgi sunku ir rimta problema. Bet ji nepanaikina tos problemos, kad moterims sunku taikantis į vyriškas, o kai ptik ją paantrina ir parodo, kad stereotipų geriau negilinti.
2015-08-17 16:16
Punkonomics
Tikslas buvo ne iš moterų, ieškančių darbo, šaipytis, o iš darbdavių, kurie būtent taip ir žiūri į darbuotojus, kad kuo pigiau jiems pačiulptų. Tą reikia keisti.
2015-08-17 17:08
Karina
Supratau aš tą tavo tikslą. Tai buvo pagrindinė informacinė linija. Bet šalia jos atsirado netiesioginės informacinės linijos (aš ne apie kažkokias energetikas kalbu, tiesiog apie teksto psichologiją). Ir tos gretutinės linijos – stipriai seksistinės. Juk čiulpti gali i rvyrai, o šiame tekste net ten, kur tiakoma iš tikro abiems lytims, pasirinktas pavyzdys su moteriška gimine (“leksusinė kiaunė“).
“Ir kur kiekviena trophy wife tampa jei ne “verslininke“, tai “stiliste“, tarkime, kas priklauso nuo to, kiek kišenpinigių jai sugar daddy paskyrė.
Gal todėl nestebina ta mada nerašyti algos dydžio darbo skelbimuose Lietuvoje. Idant ir taip kiekviena la coodra, pardon my French, barakuda turi patirties iš akies nustatyti, už kiek galima pasirašyti čiulpti – darbdaviui ar Meilei Iš Pirmo Žvilgsnio.“
“ kur banknotais taškomasi saunose su mašenkomis ir natašenkomis.“
“tai arba tu esi aukščiau minimas viagros klientas, ieškantis oralinio sekso paslaugos už savo pinigėlius™, arba tavo sekretūtka pamiršo atlyginimą nurodyti, nes ji ir yra tik sekretūtka, žinanti, kas ir už kiek turi jos bosui pačiulpti!“
Ir visas straipsnis toks, lyg pasaulyje viską rimto veiktų tik vyrai, o moterys būtų tik jų malonumams ir poreikiams.
Ir dar kartą pasikartosiu, supratau aš straipsnio pagrindinę mintį, ir ji man patiko, ir būčiau pasidalijusi juo, jei ne toks žeminantis požiūris į moteris per visą straipsnį ištisai.
2015-08-18 05:05
scaniagti
Miela Karina, tai būtent jūs moteris sulyginot su barakudomis. Straipsnyje blogai minėtos būtent barakudos, ne moterys.
2015-08-18 13:54
Punkonomics
Nail it! 😀
2015-08-18 13:54
Punkonomics
O reikalavimas visas profesijas skelbimuose dėti vyriška gimine nežeidžia?
2015-08-18 14:04
Karina
Galima ir visas moteriška 🙂 O šiaip tai tikiuosi, kad esmė aiški, nenoriu čia žaisti žodžių žaidimo, taigi žvilgtelk į visa tai truputį iš nuotolio ir kitą kartą gal šiek tiek pagalvosi apie tai, kaip savo tekstuose pateiki moteris ir kokius jų įvaizdžius sukuri.
2015-08-18 18:17
Punkonomics
A nu jo, seksistinius. Galėjau pasirinkti vergovės stereotipą apžaisti, bet pasirinkau stipresnį. My bad.
2015-10-19 15:55
Rokas
Kiekvienas siūlantis darbą puikiai žino kokias atlyginimo ribas gali mokėti ir siūlyti. Tačiau nesiūlyti atlyginimo ir laukti kol kandidatas pasiūlys savo skaičius – tai tiesiog lengvai užimama daug geresnė derybinė pozicija…
2015-10-21 12:52
Punkonomics
Tai yra krachaboro pozicija. Jei turi biudžetą ir žinai, ko reikia, tai negaišini profesionalų laiko. Va vien todėl reikalingas oficialus minimumas, kad nekvalifikuoto darbo sektoriuje išvis nenusikrachaborintų. 🙂
2018-08-05 23:24
utėutė
(Kaip gaila, nepažiūrėjau, kad toks senas įrašas… dabar bus nei į tvorą, nei į mietą, bet vis tiek – sakykim, būtuoju laiku čia skirta.) Aš tai pritariu Karinai, kad tamsta latentinis misoginistas. Su tom seksistinėm aliuzijom, kad ir kaip šmaikštu, biški biški perspausta. Koncentracija vienoj vietoj per didelė – dabar tas pats, kas samagoną gerti – reikėjo labiau išmėtyt per vidurį arba – iš galo! (:P) Pagal Jus vieni yra “žmogesni“ nei kiti; ant Pagal Jus vieni yra “žmogesni“ nei kiti; ant darbdavių taip nevarot, kaip ant tų mergų su savo mozolinomis nakleikomis (kurios juk irgi, pasentimentinsiu, kažkieno sesės, žmonos, motinos…). Gal pačio močia nemylėjo. Teatleidžia prostitutės.
2018-08-05 23:46
Skipper_LTU
Ačiū už atsiliepimą. Galima būtų išmėtyti, bet stiliaus prasme tekstas tuomet būtų kitoks: “vai, neparašė man algos dydžio, tai negi turiu pačiulpti?“ O dabar akcentas yra būtent toks, kokiu ir turėjo būti – kirtis per glušius ir per tokius viarslinykus, kurie algos nenurodo, nes tai yra Į JŲ MENTALITETĄ nukreipta. Bet YMMV.
A propos, man labai patinka manipuliacijos su insinuacijomis. Tęskite.
2018-08-13 08:11
Kaip praskristi su CV, arba – Paduok, sesule, kardą | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] darbo skelbimo perskaitymo logika. Ar čia vėl viešpatukų kaprizas, kad jų tarnai ar vergai ponų mintis atspėtų net šiam žodžio nespėjus ištarti? O gal aš turėčiau dabar ieškoti Sodros skelbiamo […]
2018-08-22 05:01
Apie naujuosius varguolius™ | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] gal todėl šie patys čingačgukai nebenori, kad būtų algos (tame tarpe juk ir jų!) nurodomos darbo skelbimuose – nemanau, kad VMI galus kada iš neturėjimo ką veikti tarpuose tarp kavukių suves ir […]
2019-08-02 14:31
VilNews (1): meriškai mekiškas PR, skelbimai be algų, ubagų ir alaus diena | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] vertus, anksčiau visos rašytos apie CV ir darbo skelbimus problemos niekur nedingo – prie čingačgukų (-gukių – šių apsčiai HR skyriuose) […]
2020-01-27 07:32
Kai automobilis – ne transportas | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] klausimas vis buvo apeinamas, o dar praeitą savaitę mačiau jų įmonės skelbimą (pagaliau algas nurodyti privaloma!), kur ieško už tokį nurodytą atlyginimą, kurio su automobiliu norėjau bent 50% didesnio arba […]
2020-02-10 07:30
Gal jau gana tokio švietimo? | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] Nors dabar palyginau praeito mėnesio uždarbį su iki pernykščio nepriimto (mokytoja gi prasitęsė metams, pamenate?) pasiūlymo, kur dėl algos tuomet darbo pokalbyje vyko kažkokie ungurių šokiai aplink vedlinės stulpą, o skelbimą, kad jie vis tik ieško žmogaus, mačiau anądien, tai sakau, kad mokytojai Lietuvoje išties per gerai uždirba, lyginant su verslu, nes uždirbau net 10 eurų daugiau, nei radau pagaliau nurodyta darbo skelbime (ačiūdie ir Seimui, kad tą daryti privertė!). […]
2020-03-02 07:31
Kiek kokybiška Lietuvos vadyba? (2/3): UABų Lietuva™ | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] mokytojai). Juk ir teigiamų kokybinių poslinkių jau išties yra: štai netgi nuo pernai įvesta prievolė nurodyti darbo skelbime atlyginimą – vienas iš tokių svarbių kokybinių vadybos veiksnių (dar džiaugčiausi, jei įvestų […]