Uber neteko licencijos veikti Londone.

Meras ir jo pimpačkiukai dievagojasi Alahu ir jo pranašu Isa, kad čia jie niekuo dėti ir nagų neprikišo prie TfL (Transport for London) priimto sprendimo nepratęsti licencijos, kuri nuo gegužės mėnesio ir taip buvo išduota laikinai iki dabar, o ne penkeriems metams. Black Cab šutvė džiūgauja – konkurencija jų senam, brangiam ir nerangiam servisui panaikinta, nors, aišku, vis dar lieka minicab licencijuoti vairuotojai, tačiau tie iš esmės konkurencijos nesudaro.

Labiausiai rinką griovė būtent Uber savo pigumu ir paslaugos prieinamumu. Aišku, prastesnio, nors kartais nuoširdesnio ir betarpiškesnio mėgėjiško serviso sąskaita, žemesniu vairavimo ir keleivių saugumo lygiu (skandalas dėl seksualinio keleivės užpuolimo, fiksuoto policijoje, ir Uber leidimo toliau dirbti vairuotojui, kas greičiau techninis neapsižiūrėjimas iš kontoros pusės) ir pigiu jo vairuotojų darbu (tarsi zero-hours contracts bei self-assessment, kas būtų IDV pagal Lietuvą, nėra to paties Londono kasdienybė kitose srityse). Ir būtent šie priekaištai buvo pagrindu licencijos nebepratęsti.

Per 21 dieną, spėjama, Uber teisininkai sprendimą apskųs teismui, ir, kol vyks bylinėjimasis, tai licencija nėra sustabdoma (čia jums ne Lietuva), o ir praeitą kartą jau buvo pateikta peticija su 200000 parašų dėl Uber licencijos pratęsimo, tai noro važiuoti pigiai ir patogiai iš klientų taip paprastai neatimsi.

Bet visumoje, panašu, Uber kaput.

Tipinis Nemiegančio Miesto™ keleivis savaitgalį paryčiui (iš pinterest K. Walker)

* * *

Praimė Kvanka su savo dviem pimpačkiukais Brexit deryboms ir užsienio reikalams Labradurnium Borisu pasakė istorinę pompastišką kalbą Florencijoje.

Tik pats kalbėjimas šiek tiek priminė jums gerai žinomas Zigmo Vaišvilos konferencijas Seime – jai kalbant nedalyvavo nei vienas Europos Komisijos narys, o už ES derybas dėl Brexit atsakingas pareigūnas dar išvakarėse pareiškė, kad, ko gero, neitų, net jei gautų asmeninį kvietimą. Bendrai paėmus, visi britų svaisčiojimai apie išėjimą ir savo didingumą ES priimami visumoje kaip svajuko dramblionės (angl. pipe dreams).

Net minėtasis ES derybininkas sarkastiškai pastebėjo apie JK užsienio reikalų sekretorių, kad reikia ypatingo talento ir nesigaudymo savo srityje, kada darai pranešimą su 4000 žodžių ir nei pusės žodžio neskiri Airijos ir Britanijos sienai, kuri bus išorinė ES siena, ir šis punktas, greta ES piliečių teisių JK, yra keliamas ir Europarlamento kaip vienas kertinių derybose, jau nekalbant apie nuostatą: pirma išstoji iš Bendrosios Rinkos, o tada jau deriesi dėl įstojimo sąlygų. Nes, kaip primenant Kvanką, taigi Brexit is Brexit, ar ne?

Kiek britai realiai savo sapalionėse apsirūkę, tai dėl tos pačios sienos kontrolės aiškėja kad ir banalus faktas dėl kokių nors medinių palečių sunkvežimiuose arba konteineriuose. JK tapus trečio pasaulio šalimi, būtini bus lydintys ne tik fitosanitariniai sertifikatai, bet ir privalomas europalečių ženklinimas, kuris tikrinamas bus muitinėse. Tai gerai, jei tentinė priekaba ir sukrauta paletės ženklinimu į išorę – praėjai ir patikrinai markiravimą. O jei konteineryje arba standžiasienėje priekaboje? Iškrauk ir pakrauk.

Nekalbant apie tai, kad pats prekių kilmės ir kokybės tikrinimas pagal ES direktyvas ir standartus yra vienoks prekėms judančioms ES viduje ir visai kitoks iš trečių šalių, kuria taps JK – laikymas ir saugojimas muitinės terminaluose, patikra ir t.t. Ir dar krūva deklaracijų, kada sistemos čia atnaujinti buvo nuspręsta skirti lėšas dar prieš šešerius metus, tai spėkite, ar ką nors padarė, žinant jų tempus ir išankstinius bukingus apointmentams?

Beje, muitinės armagedonas netikėtai glušių salai pareis valanda anksčiau planuoto – dėl laiko skirtumo su Europa.

* * *

Anglijos Bankas kontempliuoja palūkanų normos pakėlimą.

Ekonomistai sukioja pirštą prie smilkinio – ekonomika ir taip važiuoja šiknon (paaiškėjo, kad valiutos devalvavimas labai eksporto, ir tikrai jau ilgam, vis tik nepaskatina – pasirodo, tenka konkuruoti savo prekėmis ir paslaugomis eksporte kokybe, o ne valiutos pigumu, ir kas galėjo pagalvoti?). Jau net Londone būsto kainos sustojo, kelintas mėnuo iš eilės rodo mažėjimą, nes trečdalis siūlomų buvo ženkliai sumažintos – burbulas, panašu, pradeda išsileisti.

O finansininkai jau ir balsu svarsto, kad gal derėtų visiems mums įprastinį LIBOR pakeisti kažkuo kitu – nebeįdomu jau City darosi pasauliui (nors kliedėta iki referendumo, kaip Britanija vėl taps Didžiąja išstojus iš ES). Ir iš kurio vien per metus jau pabėgo virš 10000 darbo vietų į Europą.

Maža to, po dviejų metų firmoms įsikūrus ES, jų atgal nepersiviliosi grįžti. Londono meras susirūpinęs Kvadratinės Mylios likimu (vis tik kone trečdalis BVP sukuriama būtent sostinėje, ir didžiausią dalį sudaro čia fintech), bet jo partiečiai, kurie Brexit klausimu užėmė daugiau pozicijų, nei jų yra Kamasutroje (ne mano bajeris), savo artėjančioje konferencijoje net nemato reikalo šiam suteikti žodį.

Čia taip neleidžia kalbėti žmogui iš Darbo partijos, kuri neturi kito savo atstovo tokiose aukštose valstybinėse pareigose (šiknalaižiai sako dėl to, kad tas nebučiavo partijos lyderiui rankos). Bet papezės už tai trockistai ir marksistai iš artimo Nušepėlio Corbyn ratuko – visokie šešėliniai alternatyvinės realybės šulai. Geras atsiliepimas buvo City A.M. laikraštyje: vienas dalykas dirbti su meru iš tos partijos, o kitas – paskaityti tos partijos ekonominę programą ir pagalvoti, kas būtų, jei jiems ją dar kas ir leistų įgyvendinti…

Akivaizdu, kad pipe dreamer‘iai yra visuotinė britų politinė realybė abiejose partinėse pusėse – oi saldus saldus, tas kanapės dūmelis. Lyg ir formaliai dar nelegalizavo, bet stiprus hashish kvapas ore čia visuotinai tvyro.

* * *

Tradiciškai LondoNews nesusijęs su temomis jums ketureilis:

Tuščias jau butelis, bet taurė vis dar pilna.
Tave prieš save matyti mano akims atgaiva.
Gal apsieikime taip be tuščių kalbų
Ir traukime į lovą mes abu?

Reklama