(Tęsinys)
Į šią seriją kartkartėmis būtinai įterpsiu po įrašą kitokia tema, jei tik kas verta mano aptarimo atsidurs akiratyje.
Pradžia čia, o kam norisi prisėdus perskaityti viską iškart arba tokiomis apimtimis, kuriomis pačiam norisi, tai prašome į Patreon, kur viskas yra jau dabar nuo 2023-01-28 publikuota – ir tuomet dėkoju, kad atsilyginate tokiu būdu už mano triūsą.
Ir pratęskime aptariamo autoriaus išvedžiojimus jo įžangoje į distributizmą:
Bellocas manė, kad kapitalizmas niekada negali pasiekti ekonominės pusiausvyros vienas.
Karl Marx įrodė (sic!) neišvengiamą kapitalizmo žlugimą ir komunizmo įsivyravimą.
Bet linksmiausia tame tai, kad po Linksmųjų, atsiprašant už tautologiją, 90-ųjų ir visiško SSRS žlugimo šie jo įrodymai dabar veikiau yra tik nedamuštų marksistų tikėjimo dalyku – tapo tik savotiška jų religija, kas distributizmo ir RKB krikdemiškumo kontekste yra ironiškas nesusipratimas.
Kita vertus, net jei iš manęs toks “marksistas“, kaip iš popiežiaus satanistas (atsiprašant čia davatkų už šį laisvamanišką piktžodžiavimą), kuris gi, išpažindamas Dievą visose trijose būsenose, juk neneigia ir to šėtono egzistavimo, taip ir aš vis apeliuoju į marksizmo dogmas bei tezes iš Das Kapital – gi ne Mein Kampf čia jums cituosiu!
Tai nestabili sistema dėl dviejų priežasčių: nukrypimo nuo savo moralinės teorijos ir dėl dviejų rūšių nesaugumo.
Moralė čia turėtų tik tiek įtakos, kad banderlogai ir žmonių visuomenėje, kaip tai nutinka tarp gyvulių gamtoje, primuštų tuos raudonšiknius babuinus už tai, kad pastarieji nukniaukė per “konkurenciją laisvoje rinkoje“ jų “bananus“ (t.y. fantikus ir kitas viešąsias gėrybes).
Bet krikdemai išties linkę moralizuoti – toks pasireiščiantis taip klebonėlio kompleksas juose gal?
Moralinė kapitalizmo teorija remiasi laisve,
Šiaip jau čia – liberalizmo ideologija.
O šiam priešingas konservatyvizmas – tam kapitalizmui juk irgi visiškai netrukdo, ir britiškas krikdem variantas netgi vadinamas torizmu (o toriai – gi konservatoriai).
Tačiau kapitalizmas visiškai net ne teorijoje yra visiškai amorali (tiksliau – paremta limbine nervų sistema ir trimis biologiniais instinktais: mityba, reprodukcija, dominavimas) ir plėšrūniška bei socialiniu darvinizmu paremta “praktika“, nors apsčiai rastumėte pavyzdžių, kad žmonės tose visuomenėse vis tiek daugumoje yra žmoniški, nes demonstruoja empatiją bei yra neraginami linkę bendradarbiauti (netgi versle!), ir patys palaiko socialinio solidarumo idėjas savo bendruomenėse.
Kitaip tariant, remiasi savo poelgiuose neokortekso kaktos sritimis, kuriose ir bazuojasi ta “empatija“ bei “intelektas“.
tačiau ji linkusi kaupti nuosavybę kelių savininkų rankose; nuosavybei vis labiau apribojus, vis daugiau valdžios pereina mažajai kapitalistų klasei.
Pratęsiant, tai šitaip formuojasi oligarchija arba kapitalistų klasės diktatūra, švelniau vadinama “buržuazine demokratija“, t.y. tokia demokratija, kur valdo demokratai, kuri remiasi valstybės represiniu aparatu, leidžiančiu engti proletarus ir kontroliuoti liaudies mases (susakiau čia dabar jau kaip tūlas marksistas, aišku).
Tuomet marksizmas jau teigtų, kad dėl šito nutiks kapitalizmui neišvengiamai kaput (ir todėl – “uraaaaaa, tovariščiai!“).
O va krikščioniškoje doktrinoje, kuria remiasi ir distributizmas (nors, kaip matėte aukščiau iš istorinio jo atsiradimo konteksto, tai distributizmas suformavo ekonominės politikos pagrindą krikdemiškumui), jau rastumėte minint Jubiliejaus metus, kurie šiaip yra toks total reset, tik ne švabiškasis, o semitiškasis, siekiantis dar ikiantikinius Hammurabi kodekso laikus.
Ir jubiliejiniai metai tuomet veikiau yra ne komunistinis išbuožinimas, bet tarsi kylantys “iš dievo valios“, kurią savo pavaldinių labui įvykdo tas jų “dievo pateptasis“ – juk paprastai jubiliejiniai metai buvo skelbiami mirus vienam monarchui ir ateinant į sostą kitam (kas faktiškai sutampa su kai kurių tautų tradicija skaičiuoti laiką pagal dinastijas bei monarchų valdymo laikotarpius).
Visų šalių proletarai, aleliuja!
* * *
Valstybė vis labiau tampa įrankiu apsaugoti „darbo užmokesčio sutartis“, kurios vis labiau leoninės, tai yra, pagrįstos nelygybe. Viena pusė gali atsisakyti sutarties (darbdavys), tačiau kita pusė, darbuotojas, paprastai neturi kito pasirinkimo, kaip tik su ja priimti, nes alternatyva yra badas.
Jau esu citavęs Adam Smith, kurį visi “liberalai“ to net nežinodami visada išvadina tik marksistu, todėl nepakenks čia pacituoti darkart, kad suprastumėte, kiek iki distributizmo jau šis liberalizmo klasikas panašiai yra parašęs 1776-ųjų metų darbe “An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations“:
Sandėrininkų interesai … bet kurioje paimtoje prekybos ar gamybos šakoje tam tikru atžvilgiu visada skiriasi ir netgi yra priešingi visuomenės interesams … [Jie] paprastai suinteresuoti apmulkinti ir net pavergti visuomenę … Retai girdime kalbant apie šeimininkų susimokymus, bet, dažniausiai, tik apie tokius iš darbininkų pusės. Tačiau bet kuris, kas šiuo klausimu įsivaizduoja, kad šeimininkai retai tarpusavyje susimoko, yra visiškas neišmanėlis pasaulio suvokime. Šeimininkai visada ir visur yra tarsi tyliame, tačiau nuolatiniame ir vienodame susimokyme nekelti darbo užmokesčio daugiau, nei esamas … Tad yra nesunku nuspėti, kuri iš šių šalių privalo, įprastinėmis sąlygomis, turėti pranašumą šiame ginče ir priversti kitą sutikti su jų sąlygomis.
Šiuo požiūriu, distributistai nelabai skiriasi nuo liberalų, nors dievagotųsi (atsiprašant už kalambūrą!), kad jie yra krikdemai, o ne kažkokie leftistai ar, neduoktudie (sic!), marksistai!
Valstybė nebegali būti neutralus arbitras tarp klasių, bet tampa vienos klasės, nuo kurios vis labiau priklauso darbo vietos ir augimas, gynėja.
Atsiprašau, o kas tuomet ta valstybė čia, anot autoriaus?
Kas visi tie žmonės? Kokia tai valdančioji socialinė klasė?
Kaip minėjau, autorius nelabai gaudosi sąvokose, o gal niekada taip ir nesusimąstė – na, valdo “kažkoks“ politinis elitas (o ir kuris, nes turčiai skiriasi – aristokratai nuo finansininkų, komersantų bei fabrikantų, tarkime), ir kai tie eina pareigas toje klaidingai vadinamoje valstybėje bei kažkaip “morališkai“ jaučia kažkokią socialinę atsakomybę prieš valdomuosius, tai ir yra jau toji, suprask, “valstybė“.
Kai tuo tarpu sutiksite, kad proletariato diktatūra nuo buržuazinės demokratijos skiriasi radikaliai, o juk abiem atvejais – irgi valstybė, ar ne?
Gali būti, kad čia autoriuje dabar tiesiog automatiškai (pagal limbinę sistemą, aha) prasimušė tradicinis Bažnyčios konservatyvizmas, kad jei jau valdžia nuo dievo, tai ir doras katalikas turi paklusti valdžiai kaip dievo apraiškai pasaulietiniame gyvenime.
Tuomet yra suprantama, kodėl jam valstybė yra kaip objektyvi duotybė, nors realybė (repuoju…) tą visiškai paneigia.
* * *
Be šios moralinės problemos, kapitalizmas taip pat turi dviejų rūšių nesaugumą: nesaugumą darbuotojams ir net nesaugumą kapitalistams. Darbuotojai yra nesaugūs, nes senatvėje atlyginimas yra mažesnis, sergant nieko, o patys darbai priklauso kapitalistų nuožiūrai (pvz., „užsakomųjų paslaugų“). Tačiau kapitalizmas taip pat sukuria nesaugumą kapitalistui. Dėl konkurencinės anarchijos sistema savininkams yra tokia pat nestabili, kaip ir darbuotojams, todėl atsiranda perteklius ir mažesnė pardavimas.
Dėve dėve, koks tu kūdas… ©
Ir kam čia reikėjo prikergti tą “anarchiją“, taip ir vėl nesupratus šios sąvokos arba ir vėl sąmoningai ja manipuliuojant?
Nes, kaip tik ką aukščiau paminėjau, bažnytinis konservatyvizmas yra priešiškas bet kokiai jų taip suprantamai “netvarkai“, ir tuomet demokratija bei liberalizmas – šėtoniškas išmislas, skirtas sujaukti žmonių protus ir nuvesti juos į pragarą?
Anarchija – tai čia autoriui vėlgi kas: liberali rinka (t.y. libertanizmas), totalus bardakas (kaip tūlas juk anarchiją sau supranta, nepaisant machnovcų šūkio, kad anarchija yra tvarkos motina), bendruomenių savivalda be formalizuotų valdžios institucijų (vienas iš anarchistinės santvarkos apibrėžimų) ar visuotinė kooperacija komunos naudos labui (t.y. anarchistinė ekonomika), ar…?
O ir šiaip, pastebėsiu, kad šis “nesaugumas“ buvo istorijoje būdingas visoms ekonominėms formacijoms, nes pati nereguliuojama prekyba (t.y. prekių mainai tarp subjektų rinkoje – naudojant pinigus, kas yra “kapitalizmas“, arba be jų, kas būtų gal jau ir primityvusis “komunizmas“) yra paremta juk laisva konkurencija.
Tai jei galvoje sukasi antiliberalūs, nes neoliberalūs, leitmotyvai, ką paminėjau aukščiau, tuomet, be abejo, kad laisva konkurencija yra didelis tiems kapitalistams (!) trūkumas ir grėsmė, nors patys vartotojai dėl to, pastebėsiu, juk tik džiūgautų!
Na, prisiminkite, kas patyrę, tos sovietinės planinės ir valstybės reguliuojamos ekonomikos skurdumą asortimente ar netgi vartojimo prekių deficitą, nepaisant viso to “suplanavimo“ – tai kuriuos ekonomikos dalyvius čia dabar autorius bandytų taip “krikščioniškai“ užtarti?
Vėlgi, vartotina turėtų tuomet būti ir ne kapitalizmo sąvoka.
Kapitalizmas reaguoja tapdamas mažiau kapitalistiniu; ji naudojasi teise siekdama kliūtis konkurencijai ir apriboti atsakomybę; pati korporacija yra prisitaikymas prie būdingo kapitalizmo nestabilumo, leidžiančio investuotojams apriboti atsakomybę. Aršus socialistas nebijo grynojo kapitalizmo beveik taip pat, kaip aršus kapitalistas.
Marksizme šiuo klausimu tiesmuka mintis tame ir yra, kad, siekdamas monopolinių galių ir absoliučios valdžios rinkose, kapitalizmas save veda į neišvengiamą žlugimą – tokia mitologinė metafora apie gyvatę, ryjančią savo uodegą.
Kiek ironiška, kad socialistas čia, pagal autorių, yra veikiau aršus liberalas, nes pasisako už laisvą konkurenciją.
Faktiškai gi matome, kad netgi ir dabartiniame pasaulyje leftistai yra ir “socialistai“, ir “komuniagos“, ir “progresyvieji“, ir “neoliberalai“, ir t.t.
Atsižvelgdamas į savo nestabilumą, kapitalizmas turi priversti rasti būdą, kaip save stabilizuoti. Bellocas teigia, kad yra tik trys stabilūs sprendimai: vergija, socializmas arba plačiai paplitusi nuosavybės teisė (arba tam tikras šių trijų mišinys).
Pirma, tai akivaizdžiai pritempinėja prie savo distributizmo, nes įdėta tarsi “neišvengiama alternatyva“, kurią gi, suprask, logiška (sic!) rinktis (kuriems ir kodėl tą privalu rinktis?) – o tai kodėl tuomet taip vis dar nepasirinkta per gerą šimtmetį po distributizmo sugalvojimo?
Antra, kuo čia išvis dėta ekonominė santvarka iki feodalizmo ir po to kita santvarka po kapitalizmo?
Kuo “prastesnė“ tuomet yra alternatyva sugrįžti išvis ne tiek toli atgal, bet bent jau į neo-feodalizmą (kaip sakęs ar ne tas pats Karl Marx, bet istorija kartojasi dukart: pirmą – kaip tragedija, antrą – kaip farsas), kuo juk tapę iš esmės priešokio ekonomikos (gig economy) bendrovės su šiuolaikinėmis vergijos formomis?
O ir kodėl tam “kapitalizmui“ staiga parūpo ieškotis alternatyvai “socializmo“, kurio buržujai nuoširdžiai nekenčia, kai juk ir Šaltąjį karą tas Vakarų kapitalizmas prieš sovietinį socializmą laimėjo (!) į vienus vartus, kai ne tik buvo galutinai sugriauta “blogio imperija“ SSRS, bet ir šios ekonomika be ceremonijų 75% (kai per karą tik 35%!) per tas Vakarų (tiksliau – JAV) TVF primestas “šoko terapijas“ bei “prichvatizacijas“ tiesiog banaliai išplėšta arba išvis sunaikinta, paverčiant priklausoma nuo Vakarų kolonija?
Nesuprantu, negi tam menamam “kapitalizmui“ taip blogai, kad, anot distributistų, tas jau nusprendė mazochistiškai nusidobti save pačiu kvailiausiu ir skausmingiausiu būdu?
O ir kas tas “kapitalizmas“ kaip subjektas, nes, jei tai, kaip sakau, visada yra apie žmones, tai kokie čia žmonės taip stumia nuo to kapitalizmo link socializmo? Ar šis doras katalikas nenori pripažinti čia mums dabar marksistinės idėjos apie visuotinę ir besitęsiančią (suprask, iki galutinės komunizmo pergalės) klasių kovą, t.y. proletariato nuoseklių laimėjimą prieš tuos pralaiminčius kapitalistus?
Nes tas būdas judėti šia autoriaus pareikšta linkme visuomenei, primenu, tai yra tik socialistinė revoliucija, o ji taikiai ir be kraujo yra, vargu bau, ar išvis kada įmanoma – valdančiųjų buržujų klasė visų savo turimų turtų, gamybos priemonių ir politinės įtakos jokiems to irgi užsimaniusiems proletarams, kurie taip pat mano, kad “nusipelnė gyventi geriau“, net jei tie “derėtis“ ateis su mauzeriu, gražiuoju tikrai neatiduos (o ir jūs gi neatiduotumėte, net jei ir nebūtumėte kaip tūlas mūsų tautietis – godus, šykštus ir pavydus, tiesa?).
Tai iki šitokio kapitalistų “noro“ patiems nuvesti visuomenę į socializmą, žinote, net Karl Marx apie tą neišvengiamą, anot jo, kapitalizmo žlugimą neprisifantazavo, o ir jo pasekėjas bei praktikas Leninas, matyt, gerokai realiau į tas galimybes sugriauti kapitalizmą ir sukurti greitai komunizmą žiūrėjo.
Kai, savo ruožtu, šio bendražygis ir tolimesnis pasekėjas Stalinas apsiribojo socializmo, visų pirma ekonomikoje, sukūrimu prievarta tik vienoje šalyje ir be jokios pasaulinės revoliucijos (šitą gi propagavusį Leoną Trockį dar ir iš šalies išvis išgrūdo, kad netrukdytų savo provokacijomis ir sabotažais!), nes suprato, kad per artimiausius 10 metų teks jiems vis tiek jau kariauti prieš visą tą kapitalistinį pasaulį totalų karą dėl savo išlikimo ne tik kaip naujai valstybinei ir visuomeninei santvarkai, bet ir išvis kaip šaliai ir tautai (plačiąja prasme čia tai “tautai“, nes bolševikų internacionalizmo idėjos rėmėsi vis tik bendru klasiniu skirstymu, o ne etniniu – t.y. “visų šalių proletarai, vienykitės!“).
Žodžiu, dvi autoriaus paminėtos ir gana kvailos alternatyvos neįtikino niekaip čia rinktis tą trečiąją jau jo mums peršamą distributizmo alternatyvą, ir, kaip parodė daugiau nei šimtametė distributizmo istorija, ši ideologija visuomenėje ir ekonomikoje iki šiol taip ir nebuvo įgyvendinta praktiškai, nepaisant ne vieno pritaikyto elemento.
* * *
Didelis ačiū rėmėjams Patreon, kur šis įrašas buvo publikuotas vienu įrašu jau 2023-01-28, o taip pat dar dėkoju atskirai pabalsuojantiems savo pinigais per PayPal!
Komentarų: 25
Comments feed for this article
2023-02-20 17:59
Augustas
Cit.: “…o kam norisi prisėdus perskaityti viską iškart arba tokiomis apimtimis, kuriomis pačiam norisi, tai prašome į Patreon, kur viskas yra jau dabar nuo 2023-01-28 publikuota…“
Soriukas, bet čia man kyla toks keistas klausimas (o gal ne tiek klausimas, kiek įtarimas) – Tu čia iš tikrųjų rašai tokiu pačiu stiliumi ir Patreon’ui, ir Punkonomics’ui, ar visgi Patreon’ui rašai mažiau maskuodamas, nei Punkonomics’ui?
2023-02-20 18:12
Skipper_LTU
Už €10/mėn Patreon yra #microblog – ten trumpesni (anksčiau tik tiek, kad tilptų į A4), bet kitąkart aktualesni tekstai, ir dažniau nei čia, ir kurių čia nepublikuoju.
Už €5/mėn – tai faktiškai parėmimas abonentu mano rašymo čia ir kituose tinklaraščiuose, ir ten publikuojami tekstai iš anksto, kurie nustatytu laiku atsiranda kitur: pirmadieniais Punkonomics, trečiadieniais Seiikan ir ketvirtadieniais SkipperLTU.
2023-02-20 18:23
Augustas
Supratau. Ačiū už paaiškinimą.
2023-02-20 18:14
Augustas
Cit.: “Nesuprantu, negi tam menamam “kapitalizmui“ taip blogai, kad, anot distributistų, tas jau nusprendė mazochistiškai nusidobti save pačiu kvailiausiu ir skausmingiausiu būdu?“
Čia šiaip turima minty, kapitalistai, kaip ir visi kiti niekdariai, nori būti be konkurencijos. Kitaip tariant, kapitalistas (žmogus) nenori dirbti ir nori pasilengvinti sau gyvenimą, todėl natūraliai linksta į laisvos rinkos padarymą nelaisva, t.y., natūraliai linksta į rinkos monopolizavimą. O socializme (čia pagal Tavo kritikuojamą autorių, o ne mane) ir yra tas rinkos monopolis, t.y., laisvos rinkos nebuvimas. Todėl ir rašoma, kad kapitalizmas natūraliai eina prie socializmo, pastarąjį suprantant kaip monopolinę rinką, t.y., link nusidobimo, anot Tavęs, “pačiu kvailiausiu ir skausmingiausiu būdu“.
2023-02-20 18:54
Skipper_LTU
Šiaip socializme yra laisva rinka vartojimo prekėms – valstybė rūpinasi tik strateginiais dalykais. 🙂
2023-02-20 19:06
Augustas
Iš esmės taip ir yra. 🙂 Tik mano atmintis tiek neneša – aš nieko neprisimenu, kas buvo prieš mano gimimą. 😀
O Niūriaisiais 80-aisiais jau buvo kitaip, po ko sekė Linksmieji 90-ieji.
2023-02-20 19:16
Skipper_LTU
80-ieji vadinti GODŽIAISIAIS! 😀 The Greedy 80s: https://www.youtube.com/watch?v=VVxYOQS6ggk
2023-02-20 19:39
Augustas
Turėjau minty sovietų karą Afganistane, todėl Niūrieji 80-ieji. Bet taip, Godieji 80-ieji irgi geras pavadinimas. 🙂
2023-02-20 19:57
Skipper_LTU
Sovietų karas A-stane nebuvo tiek niūrus, kiek po to jis propagandos buvo išpūstas – kone kaip “sovietinis Vietnamo karas“. Realiai – net žuvusiųjų skaičiai ir finansinė našta neprilygsta JAV analogui. 🙂
O niūrieji buvo veikiau 30-ieji – dėl Didžiosios Depresijos ir nuo vidurio faktiškai prasidėjusio Antrojo Pasaulinio karo (Ispanija, Kinija, Mongolija), kurie vainikuoti jau pasauliniu karu Europoje nuo 1939.
2023-02-20 21:02
Augustas
Cit.: “Sovietų karas A-stane nebuvo tiek niūrus, kiek po to jis propagandos buvo išpūstas – kone kaip “sovietinis Vietnamo karas“. Realiai – net žuvusiųjų skaičiai ir finansinė našta neprilygsta JAV analogui. 🙂“
Tai kad pats čekistinė žurnašliucha M.Boltunovas apie Afganistano karą rašo, kad tasai karas “ložilsia tiaželoi bremei na ekonomiku strany“. Čia apie Afganistano-sovietų karo finansinę naštą SSRS. O žuvusiųjų sovietų karių skaičiai, be abejo, mažesni, negu JAV karių Vietnamo karo metu. Tik turiu prisipažinti, nelabai suprantu, kas lėmė tokį skirtumą – ar Vietnamo kraštovaizdis, ar Vietkongo taktinės gudrybės (jei taip, tai būtų neblogai sužinoti, kokios), ar JAV tuometinių kariuomenės vadų ir karių nemokėjimas kariauti Vietnamo tipo džiunglėse.
2023-02-20 21:20
Skipper_LTU
Nėra jokios paslapties: nulėmė tai, kad JAV Vietname kariavo pilnavertį karą prieš Šiaurės Vietnamą (kurį rėmė SSRS ir Kinija), o SSRS Afganistane, kai pakeitė valdžią ir okupavo šalį, tai užsiiminėjo faktiškai tik antipartizaniniu karu (greta investicijų į švietimą, pramonę, energetiką, žemės ūkį ir infrastruktūrą – HESas veikia iki šiol, dykros tapę derlingomis žemėmis, o aerodromais ir keliais dar NATO naudojosi iki pabėgo), net jei rėmė dušmanus Pakistanas ir JAV.
O M. Boltunovas yra ne tik plepys, kaip sako jo pavardė, bet ir sorošėkas, rašantis libedrylišką propagandinę literatūrą pagal NED/CIA kontorų naratyvą – antraip, niekas jo į Amazon neįsileistų. 😀
2023-02-21 13:24
Augustas
Cit.: “O M. Boltunovas yra ne tik plepys, kaip sako jo pavardė, bet ir sorošėkas, rašantis libedrylišką propagandinę literatūrą pagal NED/CIA kontorų naratyvą – antraip, niekas jo į Amazon neįsileistų. 😀“
Keista. O aš galvojau, kad jį į Amazon’ę leidžia kaip oponentą. Atseit, susipažinkite ir su oponentų iš Rusijos literatūra. M.Kalašnikovą tai irgi leidžia į Amazon’ę:
https://www.amazon.com/s?k=M.Kalashnikov&crid=QO7PLA94W4SV&sprefix=m.kalashnikov%2Caps%2C140&ref=nb_sb_noss
2023-02-21 18:30
Skipper_LTU
Ne viskas antisovietinėje ir antirusiškoje propagandoje taip tiesmuka pagal plokščią naratyvą, kaip paminėjau komentare aukščiau. 🙂
Va, žiūrėk: Bondarčiuko Jaunėlio blokbasteris “9 kuopa“ – čia apie ką? Rusai telniaškę susiplėšys ant krūtinės, kad apie patriotizmą ir pasiaukojimą. O realiai? Realiai – “vėl pagalba neatėjo, vėl mus apipi…“ 😀 Daina ne B. Grebenščikovo, tik ją jis išpopuliarino.
Dar: Michalkovo (oi, koks dabar putinistas!) filmas “Nuvarginti saulės“ – gi Kanuose pelnė prizą ir dar Oskarą! O dabar ką? Išmetė net iš Oskaro sąrašų tarsi nebūta (nes va, matai, už Putiną gi!). 😉 O filmas apie ką? Net nekalbu apie pratęsimus (ypač juokingas epizodas su pagaliais vietoje ginklų, nors SSRS šaunamaisiais ginklais buvo apsirūpinę su pertekliumi, skirtingai nuo caro Rusijos iki 1916 metų, ir tik po 1941 metų blickrygo iki 1942 metų galo, kol evakuotos gamyklos neįsivažiavo ir po Stalingrado lendlizas neprasidėjo, tikrai stokojo tankų, lėktuvų ir artilerijos, dėl ko ir buvo Stalino įsakymas už atsakomybę už prarandamą techniką ir ginkluotę), bet juk apie tai, koks Stalinas niekšas, kaip visi jo bijo, kaip neteisingai represuoja ir pan. Tu į tą naratyvą įtikėjai – ir jau, žiūrėk, Putinas pabandys tvarką kažkur šalyje įsivesti (ir tai palaipsniui daug nuveikė, lyginant su alkoholiko Borios laikmečiu), ir jau libedrylos kvykaus, kad grąžina stalinizmą, ir tu linksėsi galvele pritariamai… 😀 Nors užsienio agentus ir pas mus dera įvardinti, o pedrylų propagandą irgi uždrausti, jei norime kaip šalis išvis išlikti.
Taip galima ir toliau tęsti, nes tai ne vien antisovietiniai, bet ir nukreipti prieš Rusijos praeitį. Va, filmas “Admiral““ su Chabenskiu – žydas vaidina antisemitą (!), kuris korė rusus už Antantės pinigus (išparceliuodamas Sibiro išteklius), ir kurį po to patys baltačekiai pridavė raudoniesiems jau neapsikentę savivaliavimo. Pažiūrės rusas filmą – oi, sakys, koks kilnus žmogus buvo, patriotas (tokios scenos net pabrėžiamos filme), o va tie bolševikai kokie niekšai… Pyst – ir jau vėl Chabenskis vaidina dabar gerąjį Trockį (antistalinistą gi!) jau net dvejuose tam skirtuose serialuose (matai, bolševikai blogi, bet galėjo būti kitaip)! 😀
Ir t.t. – šūdas gražiame įvyniojime vis tiek yra šūdas. Taip ir su propaganda.
Beje, Nikita Michalkovas genialus filme “Svetimas tarp savų, savas tarp svetimų“ – toks “vesternas“ apie laikmetį po Pilietinio karo. Rekomenduoju pažiūrėti ne propagandine, o grynai menine prasme, kaip pirmą pilnametražį Michalkovas sugebėjo puikiai sukurti, ir kaip jis pats puikiai vaidina. Ten kiekviena detalė – išbaigta ir apgalvota. Gaila, filmas nėra pakankamai įvertintas (vaikystėje man jis irgi buvo toks šiaip sau), o ir kritikų nepagrįstai supeiktas dar anuomet (sakė, kad charakteriai neišbaigti, nors va kaip tik charakteriai ten ryškūs, aktoriai puikiai atlieka vaidmenis, viskas logiška pagal scenarijų ir pan.). Ir filmas apie moralę, kurios babuinai nesupranta: “dievas liepė dalintis, o tu – godus“. 🙂
2023-02-21 13:25
Augustas
Ypač atkreipk dėmesį į šitą:
😀
2023-02-21 18:12
Skipper_LTU
Nesu šitos skaitęs, kad vertinčiau, bet pavadinimas nebūtinai atitinka turinį. Gi Suvorovo-Rezuno paskviliai apie Akvariumą ir pan. – tai MI6 kuratorių sudėti antisovietiniai naratyvai gražiame specnazų apvalkale.
2023-02-23 12:18
Augustas
Cit.: “Gi Suvorovo-Rezuno paskviliai apie Akvariumą ir pan. – tai MI6 kuratorių sudėti antisovietiniai naratyvai gražiame specnazų apvalkale.“
Hm, galėčiau paprieštarauti, kad V.Suvorovas (aka V.Rezunas) yra perbėgėlis, o M.Kalašnikovas toks tikrai nėra. Pamenu, kai varčiau jo knygas Sąjūdžio knygynėlyje-kioskelyje Vilniuje, tai man pasirodė, kad jis yra absoliutus komuniaga ir dar sąmokslo teorijų šalininkas, t.y., viskas jam SSRS buvo gerai, o demokratijoje – blogai, JAV – žmonijos priešai, ir t.t., ir pan.
2023-02-23 16:06
Skipper_LTU
Yra leidyklos ir platinimo tinklas – autorius ten tėra tik produkto kūrėjas. Ir jis sukurs pagal užsakymą. Jei pasakysi, kad Rusijoje knygų tinklus kontroliuoja ne gerai per NED filijalus finansuojami libedrylos, tai pasijuoksiu. 🙂
2023-02-23 21:00
Augustas
Cit.: “ Ir jis sukurs pagal užsakymą. Jei pasakysi, kad Rusijoje knygų tinklus kontroliuoja ne gerai per NED filijalus finansuojami libedrylos, tai pasijuoksiu. 🙂“
O Tu tiksliai žinai, kas tas M.Kalašnikovas buvo? Toks žmogus, koks buvo M.Kalašnikovas, knygų pagal užsakymą niekad nekurtų. O kad libedrylos finansuoja prieš save pačius nukreiptą literatūrą, tai man visiškai nenuostabu. Dar V.Leninas sakė, kad buržua parduos net virvę, ant kurios jis pats bus pakartas. 😉
2023-02-23 21:15
Skipper_LTU
Nu va, ir tu jau į bolševikus nuėjai – pradėjai man Leniną cituoti… 😀
2023-02-23 21:10
Augustas
Va, Vikipedija apie jį rašo:
https://en.wikipedia.org/wiki/Maxim_Kalashnikov
2023-02-23 21:20
Skipper_LTU
Chocholas antiputinistas (tai reiškia, prieš nacionalinį elitą), kurio veikla nukreipta prieš Rusiją kaip valstybę, stumiant idėją apie valstybę-korporaciją (linkėjimai Čiubaisui). Ko tu kito tikiesi? 🙂
2023-02-22 17:20
Vytautas Danilevičius
Na, JAV irgi investavo į Afganistaną. Pvz. braškių auginimą (žinau apie tokį projektą), tiesa, dauguma programų buvo su pinigų plovimu sumaišytos. Bei korumpuotų afganų (ir ne tik) panaudotos saviems tikslams.
Ne, bent jau į mergaičių ir moterų švietimą JAV ir koalicijos partneriai, investavo, kas savaime nėra blogai. Nors talibams tai nepatiko.
Na, Vietnamo atveju, tai ten kiek sudėtingesnis paveikslas. Niksonui buvo pavykę realizuoti Vietnamo karo vietnamizaciją ir perduoti kariavimo vadžias vietiniams, išvedant kariuomenę. Bet, nutraukus karinę pagalbą iš JAV pusės Pietų Vietnamo valdžia greitai žlugo.
Kas link paties karo, tai jei vietkongo “partizanai“ faktiškai naudojo neribotą terorą, tai JAV politinė valdžia visaip reguliavo kariuomenės veikimo ribas. Aišku, žiaurūs reportažai iš Vietnamo (kartais manipuliaciniai) turėjo tam įtakos. Tokiu atveju išvis klausimas, kaip įmanoma laimėt.
Beje, pagal savo dvasią karas su Vietnamu irgi buvo didele dalim partizaninis, nes į Šiaurės Vietnamo teritoriją JAV kariuomenė neįžengė, bet tik ją bombardavo.
2023-02-22 17:54
Skipper_LTU
Tu šneki remdamasis JAV primestu naratyvu ir iš “bendro išsilavinimo“ (tai vėl namų darbų neparuošei, nevidone???), taip suprantu? 🙂
Tavo žiniai, JAV ne tik veikė ir Šiaurės Vietname, bet dar ir Kambodžoje – įskaitant bombardavimus strateginiais bombonešiais (kaip su fricais suomių antrame kare prieš sovietus, kai sovietai subombino fricus Suomijos teritorijoje). Nes, matai, mano taekwondo treneris PJ buvo Vietnamo karo reindžeris, ir šefas Ken buvo dvi kadencijas pilotu (labai juokingos istorijos), ir dar galiu bent vieną nurodyti Shotokai karatistą Tristaną iš šitų beretinių, kuris ten valkatavo “indėnų teritorijoje“, kaip jis sako.
Čia gaunasi kaip su Dėde Romu, kuris Angoloje atkariavo, o jam Bačiulis iš savo ekspertinio (šiaip sugedęs laikrodis bent dukart paroje teisingą laiką parodo, skirtingo nuo jo) supratimo akutes draskė, kad negalėjo amerikietiškos minos skeveldra jo kūne būti, aha.
Dar galiu apie A-stano karus iš tiesioginių liudininkų (vienas Artūras iš DŠB, o kitas Paul – iš Seals) papasakoti, mitus paneigdamas, bet jau tiek to – kas tie liudininkai, kaip jau esame mudu sutarę… 😉
2023-02-24 17:03
Vytautas Danilevičius
Įdomu kokios karinės bazės buvo Helsinkio miesto teritorijoje, kurį irgi bombardavo. Primenu, kad tikslių ginklų tuo metu nebuvo, ir įmesti bomba į konkretaus pastato langą technologijos neleido.
Faktas, kad sovietai iššovė pirmieji, kaip ir 1939 metais (ar tikėsime pasaka apie Suomių provokaciją). Tuo tarpu Vokietijos bazės buvo “prevencijai“, kaip analogiškos sovietų bazės Baltijos šalių teritorijoje.
Šiuo atveju tai ne esmė.
Toks lyrinis nukrypimas: badą Leningradę pats Stalinas sukėlė, nes 1941 metų pabaigoje išvežė iš miesto maistą, tam kad sukelti papildomų problemų vokiečiams, jei šie miestą užimtų. Toks “išdegintos žemės“ metodas. Pagal kurį Kijevas sprogdintas. Net garsioji Zoja Kosmodemjanskaja būtent už tokį veiksmą vokiečių buvo pakarta.
Nes niuansas tame, kad pilnos miesto blokados nebuvo. Juk pats autorius nurodė, kad visą karą Leningrade veikė gamyklos. Kurioms ir žaliavas reikėjo atvežt, ir produkciją išgabent. Vadinasi sąlygos didelio masto krovinių logistikai egzistavo (per Ladogos ežerą). Tuo tarpu badas mieste baigėsi anksčiau, nei buvo nutraukta blokada. O vokiečiai irgi neturėjo tikslo imti miesto, kad spręst klausimą kaip išmaitinti karo sąlygomis dar papildomus tris milijonus burnų.
Ginčijantis dėl II pasaulinio karo, kurį “Stalinas laimėjo“, praleidžiamas lend-lizo faktorius. O juk tiekimo mastai iš JAV buvo milžiniški, tiek maisto produktų, tiek ginklų ir strateginių prekių. Ir tai funkcionavo nuo pirmos karo dienos. Tad pačiu sunkiausiu metu sovietams pagelbėjo.
Ir pabaigai nukrypimas į kitą pusę. Socializmas be revoliucijų pilnai įmanomas. Va skandinavai realizavo tokį modelį. Juk ne be priežasties Švedijoj non-stop socdemai ar ne 50 metų valdė. Užkėlė mokesčius ir iš tų mokesčių organizavo viešaisiais pinigais ir švietimą, ir mediciną, ir masinę butų statybą.
Chrusčiovas, kai 1964 metais Švedijoj lankėsi pats drąsiai teigė, jog pas juos socializmas.
Aišku į XX amžiaus pabaigą modelis biški išsisėmė ir buvo kiek demontuotas ir modifikuotas. Bet, socializmo patirties yra.
Dar viena detalė- pokaryje kairieji Vakarų Europoje gausiais eksperimentavo su pramonės nacionalizavimu. Tiesa, sakyt, kad labai gerų efektų pasiekė tokiais sprendimais- klausimas. Vėliau teko viską ar dalį atsukti atgal.
2023-02-24 18:16
Skipper_LTU
Vėl seki pasakėles iš rūsio, užuot namų darbus atlikęs, nedorėli? 😀
Tai ką konkrečiai ten bombino – pasirinktinai gyvenamuosius rajonus, kad Trolių Mumių ta lesbė nebeparašytų? Nes kažkada ateis Putinas į valdžią ir uždraus LGBT propagandą! 😀
Tu kurio argumento taip glušavotai dabar negirdi? Vokiečių karinės bazės buvo svetimoje teritorijoje, kuri buvo skirta panaudoti kaip placdarmas invazijai į SSRS pagal Barbarosos planą. SSRS nekart perspėjo suomius, kad svetimų karinių formuočių jų teritorijoje neliktų. Vokiečiai pradėjo invaziją į SSRS. Tik PO TRIJŲ DIENŲ SSRS smogė vokiečių, kurie JAU KARIAVO, kontingentui Suomijoje.
Kuri dalis neaiški?
Mano darbe yra tokia buhalterė Aldona, išsiskirianti ypatingu bukumu, agresija ir užsispyrimu. Judu abu galėtumėte alaus eiti – pagal patarlę. Nes jai irgi neįdomu faktai, kai ji turi savo nuomonę, net jei ir klaidingą.
Iš pradžių išvežė, po to vežė atgal… Asmeniškai už savo vardinio ZIS polūtarkės vairo. 😀 Ir Leningradą apginti nurodė, nors be maisto paliko. Dar toliau taip sapaliojant – tai ir be ginklų (nu tai visi žinome, kaip trys kareiviai su pagaliais ėjo ir laikė, kol jų draugą su caro laikų šautuvu ir trimis šoviniais nudės!). O dar vėliau – tai ir kareivius išvedė, ir tik kilniaširdžiai nacistai nusprendė miestą apsaugoti nuo karo baisumų, todėl piknikavo prieigose, o miestiečiai dalinosi su vermachtu paskutiniu duonos kąsniu (kurios nebuvo, nes Stalinas gi išvežė), ir todėl badavo… Todėl vokiečiai dalinosi šokoladu ir grojo lūpine armonikėle “Mano mielas Augustinas“, pagal ką po to Šostakovičius sukūrė savo simfoniją (viską pavogė – tik vokiečiai geba muziką kurti!).
Viską susakiau kaip tikras soLŽEnycinas, ar dar kažkokių Stalino baisumų ir vokiečių gerumų neįvardinau?
Tai ne viską Stalinas išvežė? 😀
Leningradas buvo vienas iš SSRS pramoninių centrų – ir žaliavų gamybai, prie to meto lėtos logistikos bei artėjant karui, ten buvo prikaupta pakankamai. O per Ladogą susisiekimas, kuris apšaudomas, tai šiaip sau buvo – vežė maistą į vieną pusę, ir evakuavo gyventojus į kitą. Kiek tebuvo apsupime galimybių – tiek tik ir tepavyko, ir blokada ten ne veltui vadinama.
Visas lendlizas iki Stalingrado tesudarė vos 7% – nereikia perdėti. Ir tik po Stalingrado pergalės JAV aktyviau įsijungė, nors nenustojo lygiai taip pat žaliavomis remti ir Reicho. Kas yra LOL (primena dabar rusų vertelgas, kurie remia NATO ir Ukrainą kariaujant jų šalies kariuomenei Ukrainoje 😀 ). Eik pamokų ruošti!
Na taip – karališkasis socializmas su pasyviai agresyviu kolonialinio tipo kapitalizmu išorei (IKEA, Volvo ir t.t.). Ir ką? 🙂 Pas mus net tokio nėra.
Švedijoje vyko revoliucinės permainos, ir nekart (istoriją reikia pasimokyti!), tik be esminių rūmų perversmų ir gana ištęstai. Nebuvo priežasčių pjautis tarpusavyje elitui, kad prieitų iki kruvinų santykių aiškinimųsi, įskaitant ir emigracijos problemos sprendimą revoliucinių pokyčių visuomenėje ir politikoje būdu (esu rašęs jau).
Spalio revoliucija irgi tebuvo 1917 metais pradžioje tik nedidelis rūmų perversmas su keletu aukų (ir tik vėliau išties į revoliuciją išsivystė).
Nieko savaime neteko – tiesiog buržujų ir vėl buvo atimta iš tos klaidingai vadinamos valstybės, palikus nuostolius mokesčių mokėtojams, o pasiėmus pelnus ir aktyvus. 😀