Dar pernai spalį aptikau neblogą, mano galva, vieno politinio veikėjo pasisakymą, kuris puikiai iliustruoja dabartinę situaciją visuomenėje (mano kiek pakoreguotas vertimas):
Anksčiau valdantieji leisdavo sau būti liberaliais, gynė demokratines laisves ir taip kūrė sau populiarumą tarp žmonių. Dabar liberalizmo nelikę nė pėdsako. Nebėra taip vadinamosios „asmens laisvės“ – asmens teisės dabar pripažįstamos tik tiems, kurie turi pinigų, o visi kiti piliečiai laikomi bio-žaliava, tinkama tik juos išnaudoti. Buvo sutryptas žmonių ir tautų lygių teisių principas; jį pakeitė išnaudojančios mažumos visiškų teisių ir išnaudojamos daugumos piliečių teisių neturėjimo principas. Liberalių ir demokratinių laisvių vėliava buvo išmesta už borto. [1…]
Anksčiau liberalusis [verslo, politikos ir kultūros] elitas buvo laikomas tautos galva, nes jie gynė tautos teises ir nepriklausomybę, iškeldama šias „aukščiau už viską“. Dabar „nacionalinio principo“ neliko nė pėdsako. Dabar šis elitas tautos teises ir nepriklausomybę parduoda už dolerius. Nacionalinės nepriklausomybės ir nacionalinio suvereniteto vėliava buvo išmesta už borto. [2…]
Taip yra šiuo metu.
* * *
Jeigu dabar jus, kaip sakė sovietinėje komedijoje apie rūstųjį rusų carą Ivaną IV Vasiljevičių, kuris keitė profesiją dėl atsitiktinio pasinaudojimo docento Šūriko sukurta laiko mašina, ima “draskyti miglotos abejonės“, tai įdėsiu į tuos laužtinius skliaustu […] pilnoje citatoje tai, ką prieš tai išėmiau:
- Manau, kad jūs, komunistų ir demokratinių partijų atstovai, turėsite iškelti šią vėliavą ir nešti į priekį, jei norite suburti aplink save daugumą žmonių. Daugiau nėra kam jos pakelti!
- Neabejotina, kad jūs, komunistų ir demokratinių partijų atstovai, turėsite iškelti šį vėliavą ir nešti į priekį, jei norite būti savo šalies patriotais, jei norite tapti vadovaujančia tautos jėga. Daugiau nėra kam jos pakelti!
Ir jei jau prie abejonių kyla dar daugiau jums įtarimų, tai – taip, aš originale buvusią buržuaziją čia pakeičiau tuo, kuo dabar šioji įprastinai vadinama, t.y. šalies politiniu ir verslo (iš dalies – ir kultūriniu) valdančiuoju elitu.
Tas kultūrinis elitas čia yra tik su išlygomis, nes, žinia, tik ta jo dalis, kuri yra įtakinga ir valdančioji per pinigus ir valdžios institucijas, o ne bendrai visa toji, kuri gal ir yra talentingoji bei kuriančioji, bet kurios likimą sprendžia va tie visi čia išvardintieji (kitaip tariant, kėvišai su ibelhauptaitėmis yra svarbiau už noreikas su šaprais).
Ir kur visokie “kultūrininkai“ ar “visuomenininkai“ yra bendrai sorošėkų gauja, parsidavusi kompradorų “šaikai“, kaip čia paminėta, dirbančiai svetimų valstybių interesams už tuos dolerius.
* * *
Originalus tekstas yra štai šis – jei kas dar mokate… rusiškai:
Раньше буржуазия позволяла себе либеральничать, отстаивала буржуазно-демократические свободы и тем создавала себе популярность в народе. Теперь от либерализма не осталось и следа. Нет больше так называемой “свободы личности”, – права личности признаются теперь только за теми, у которых есть капитал, а все прочие граждане считаются сырым человеческим материалом, пригодным лишь для эксплуатации. Растоптан принцип равноправия людей и наций, он заменен принципом полноправия эксплуататорского меньшинства и бесправия эксплуатируемого большинства граждан. Знамя буржуазно-демократических свобод выброшено за борт. Я думаю, что это знамя придется поднять вам, представителям коммунистических и демократических партий, и понести его вперед, если хотите собрать вокруг себя большинство народа. Больше некому его поднять.
Раньше буржуазия считалась главой нации, она отстаивала права и независимость нации, ставя их “превыше всего”. Теперь не осталось и следа от “национального принципа”. Теперь буржуазия продает права и независимость нации за доллары. Знамя национальной независимости и национального суверенитета выброшено за борт. Нет сомнения, что это знамя придется поднять вам, представителям коммунистических и демократических партий, и понести его вперед, если хотите быть патриотами своей страны, если хотите стать руководящей силой нации. Его некому больше поднять.
Так обстоит дело в настоящее время.
Ir tai nėra jokia “putiniška“ propaganda, kurią dabar, vykstant naglosaksų įtrauktos kompradorinės ES ir “gynybinio“ NATO vykdomam karui Ukrainoje prieš Rusiją, suprask, čia platina per visokius “vatinukus“ Kremliaus ruporai, dėl ko isterijoje purtosi tie visi mūsų “godžios, šykščios ir pavydžios“ tautos elituku (šiukštu – ne patriotais tik, nes “patriotai yra idiotai“ ir dar neprogresyvūs nacionalistai, fui fui fui!) klaidingai save laikantys nuglušinti, nuedukuoti ir “aukštesnes pajamas“ per įteisintą viešųjų finansų išvogimo sistemą sau pričiulpiantys “sėkmingieji“.
Tai yra dar baisiau, žinokite!
Ši ištrauka ne tik kad buvo išspausdinta net 1952-aisiais metais spalio 15 dieną Maskvoje komunistiniame oficioze “Pravda“, bet dar baisiau – čia ištrauka yra iš Stalino (sic!) gal jau paskutinės viešos tokios jo kalbos KPSS (Sovietų Sąjungos kompartijos) XIX suvažiavime dieną prieš tą publikavimą.
Tas atvejis, kai tėtušis Stalinas iš savo šalto kapo mums čia šiuolaikinės politinės ir visuomeninės situacijos analizę dėsto, pataikydamas kaip pirštu į akį…
* * *
Baisiau ne Stalinas – juk tas dar 1953-aisiais mirė ir numirė, kaip pasakęs apie Anglijos karalienę Elžbietą II vienas toks rublio valiutinį simbolį sukūręs rusų dizaineris Artiomas Lebedevas (va, kovo 5 dieną galima buvo paminėti netgi Stalino išėjimo į pragarą guliašu smalos katile virti jubiliejų – penkios žąsys, įskaitant tris mišelinines žvaigždes).
Baisiau irgi ne tai, kad aš čia jums dabar jau ir Staliną (sic!) cituoju, kaip anąkart, antai, Leniną, ar kad dedu kokias nors viltis į marksistines partijas (kompartija pas mus išvis uždrausta, priminsiu!) – ne, tai glušiams galiu pasakyti, kad net ir šios aukščiau paminėtos kalbos originalą teko man išsigūglinti banaliai pakeliui pernai spalio 19-tą visiškai kitame istorinių faktų paieškos kontekste (ir iki dabar čia pasidėti juodraštyje), ir net tinklapio akademinė nuoroda edu.au yra, švelniai tariant, ne apie sovietus ar komunistus, o išvis iš kitos gaublio pusės, jei kas dar neatkreipė dėmesio.
Baisiau juk išties yra tai, kad Stalino (!) anuometinis pasisakymas jo kolegoms iš komunistinių ir “liaudiškų demokratijų“ partijų aktualus yra mums ir dar netgi dabar – ir ne todėl, kad net stovintis laikrodis ant sienos (šiaip tai jis kabo ant tos sienos, tik sakoma, kad stovi, nes jo rodyklės nevaikšto) dukart paroje netyčia parodo tikslų laiką.
Baisiausia, kad viskas tame Stalino pasisakyme yra tikslu – tiek apie individų pilietines teises ir laisves esamoje “liberaliai demokratinėje“ (sic!) visuomenėje, tiek ir apie tautų (ypač tokių mažų kaip mūsų!) teises į laisvę ir nepriklausomybę esamame geopolitiniame pasaulyje.
Kuris iš JAV diktuojamo ir Vakarų dominuojamojo (o čia mes gyvename…) virsta į “multipoliarinį“ (liet. daugiaašį) ir neprognozuojamą bei nebūtinai taikų ir draugišką (mums opozicinis BRICS+ juk nėra apie jokį socializmą – ten toks pats augantis kapitalistinis organizmas, kuriam būdingas imperialistinis išteklių pasisavinimo noras!), ir kokiu iliuziškai dėl užsitęsusius taikos mums čia atrodęs ligšiolinis globalusis ir neoliberalusis.
Arba kaip ciniškai apie tas hegemonais norinčias būti ir limitrofais paverstas valstybes yra pasakęs dar gyvą Staliną matęs JAV režisierius Stanley Kubrick (1928–1999): “Didžiosios tautos visada veikė kaip gangsteriai, o mažosios – kaip prostitutės“ (originale: The great nations have always acted like gangsters, and the small nations like prostitutes).
Ir galite tuomet mane laikyti nacionalistu, bet man kažkaip šita prievolė pačiulpti naglosaksams (skirtingai nuo dabar tuo pasipiktinusių glušių, aš vis tik turiu ne vieno dešimtmečio tiesioginę patirtį jiems dirbus, todėl žinau, apie ką kalbu!), kad tie mus čia ir vėl, kaip LLKS laikais 1944-1953 metais, “apgintų“ nuo kokių orkų, žinote, didelio entuziazmo, skirtingai nuo mūsų valdančiųjų parsidavėlių užsienio įtakos agentų, nesukelia, o veikiau tik atmetimo refleksą, paprastai šitame bordelyje vadinamą žiaukčiojimu.
Nes kaip JAV valstybės sekretorius Anthony Blinken dabar suorganizavęs visą tą “ukrainiečių“ apgynimo per jų išnaikinimą iki paskutiniojo (o kaip kitaip šie atpirks savo kaltę už visus tuos pogromus bei Holokaustą jo senelių ir giminių tėvynėje?) strategiją, tai nors kiek čia mąstančiam irgi seniai aišku, kad tai tik paties artimiausio laiko klausimas dėl visiškai pelnyto ir analogiško mūsų tautiečių kraujo užmokesčio už čia įvykdytą 1941-1944 metais litvakų žydšaudystę (ir trečiąkart mokamomis piniginėmis kompensacijomis už tą patį neatsipirksite).
O kitos naudos iš jūsų pačių ir mūsų šalies čia, mielieji, nei jokiems “sąjungininkams“ (sic!) naglosaksams, nei kokiems “agresoriams“ ruskiams nėra – kam ten rūpi mūsų liaudiškos raudos, net jei į UNESCO paveldą įtrauktos, su visomis tomis ten pat įtrauktomis nuplikusiomis Kernavės kalvomis ar netgi didžiausiu senamiesčiu sostinėje, kurio svarba, nepaisant Daukanto a. ar Totorių g., karo atveju yra lygi nuliui, palyginus su galimybe šaikai išnešti kudašių per kokį Suvalkų koridorių?
Jus gi čia paliks ginti jų prisigrobtų turtų, kuriuos per visokius “laisvės balsus“ iš londonų ir vašingtonų vadins jums melagingai “tėvyne“.
* * *
Blogiau juk ne tai – nes su visu tuo, matyt, sau jau susitaikęs kiekvienas adekvačiai dar mąstantis tautietis, iš kurio patriotizmo jau trečias dešimtmetis yra tyčiojamasi viešai kaip iš idioto ar yra netgi aktyviai pritaikoma “visuomenininkų“ ar net valstybės pareigūnų lygiu toji socialinė arba net teisinė dirbtinė atranka kaip “nacionalistui“, tarsi nesibaigęs tas gūdus sovietmetis, o tautiškumas yra ne tik nemodernu ar neprogresyvu, bet ir kažkas tamsaus, atsilikusio, konservatyv…
…ach, tiesa – dabar ir mūsų “konservatoriai“ yra gi ne apie tradicines šeimos ir tautos vertybes, bet prieš jas (JT vertinama demografinė Lietuvos raida yra agresyviai negatyvi – taip nuo Nepriklausomybės paskelbimo esama “laisva ir nepriklausoma“ melagingai vadinama valstybė taip ne tik PIŠ pravardžiuojamą mūsų “populiaciją“ sumažino vėl iki postalininio gyventojų skaičiaus, ir tai tikrai dar ne pabaiga!), kaip ir nėra spėresnio “lygesnio gyvulio“ už dabartinį “liberalą“, kuris pirmas be palauk taip va neužstuksens bei nenukencelins kokio nesusipratusio oponento, nepalaikančio jo atvirai priešiškos net sveikam protui politinės dienotvarkės.
Atsiprašau, jau pamiršau ir kažkaip čia užsimiršau.
Bet ar jūs irgi neatkreipėte dėmesio, kaip žiniasklaida iš visuomenės informavimo priemonės paversta (nes ne savaime virtusi – vykdytas sąmoningas to pavertimo procesas) jau į nuomonės formavimo, įskaitant ir visus tuos samdomus pašlemėkus įkakotukus (neapsigaukite, kad įtakoja, nes išties į smegenis taip tik įkakoja)?
Kaip ne tik iš jų skleidžiamų tekstų, bet ir iš mūsų kalbos dingę tokios sąvokos, kaip:
- pilietinė visuomenė – tai ne tas pats, kas “atlikti demokratinę pareigą“ balsuojat už sąrašą jums, kaip sovietmečiu kompartijos, parinktų kandidatų (net akiplėšiškai jums dukart taip įbrukant kokią “komisarę“, sąmoningai priklaususią prieš Nepriklausomybę kovojusiai antivalstybinei “burokinei“ partijai ir kolaboravusiai su okupacinėmis struktūromis ideologinėje “partškoloje“);
- tautinė valstybė – kai jūsų tėvynė už jūsų pinigus ir prieš jūsų norą paverčiama būti gera gyventi ne etniniams čiabuviams, o atėjūnams, ir net etniniai čia kelinta karta gimę kitataučiai ne integruojami į bendrą šalies kultūrą, tačiau kiršinami ir supriešinami (įskaitant demonstratyviai pakeičiamą pagal svetimą rašiba™ piliečio pasą);
- tautos tarnai – taip kažkada naiviai vadinti valdininkai, kurie tapo tiesiog naująja nomenklatūra, save tapatinančia su šalies aristokratija;
- tradicinės vertybės – stumiant lietuvį nuo tautos išlikimui būtinos socialinės ir demografinės jo, kaip individo, gyvenimo įprasminimo ir realizavimo programos “namas+medis+vaikas“ prie manipuliatyviai prikergiamos “laisvės“ dabar madingai pasikeisti lytį, užmušti smegenis kvaišalais ar užsikrušti įvairiais “netradiciniais“ būdais, šiuos pasityčiojamai netgi įteisinant iki “šeimos“ statuso;
- tėvynė – jau nekalbant apie emigracijos tragediją, kuri pateikiama kaip kažkoks gėris (kam?!) arba “prestižinę“ teisę į keletą skirtingų valstybių piliečių pasų be įsipareigojimų, bet netgi tokio pavadinimo save šaika vadinanti “partija“ kaip “sąjunga“ yra ne apie tėvynę, o neslepiamą neapykantą tautiečiams ir nuolatinį kiršinimą.
Ir pan. – netgi manau, kad jūs patys dar bent keletą tokių jau išnykusių sąvokų man pasakysite, kurias aš jau pats būsiu pamiršęs.
Apmirę žodžiai. Atmirusi tauta. Mirusi respublika.
* * *
Aš nebežinau, kaip šias sąvokas atgaivinti mūsų viešame tautos dispute (jei toks dar išvis yra, o ne vienos pusės agresyviai primetama vienašališka isterija) – kaip aukščiau citatoje Stalino pasakyta, kad kažkokia nauja čia “demokratinė“ partija pakeltų tą tautiškumo ir žmogaus laisvių vėliavą, užsiimtų masiniu švietimu ir paskesniu šitos Lietuvos valstybės sugrąžinimu tautai?
Ne, neturite jūs jokių šansų kažką čia keisti, nes niekas jums to neleis.
Juolab, kad sorošėkai su kompradorais yra kaip vėžys persmelkę visą Lietuvos visuomenę, o jokių priežasčių kilti kažkokiai revoliucijai šalyje tikrai nėra – miegokite ramiai.
Bent jau galite sau žaisti tokį mentalinį žaidimą (su spragėsiais ar viskio taure rankoje – čia kaip kam pagal kokį pagedimo laipsnį), stebėdami, kaip užsienio įtakos agentais esantys vietos politikai priiminėja šitoje klaidingai vadinamoje valstybėje sprendimus, kurie neturi absoliučiai jokios naudos tautai ir šaliai – jokios gerovės ir ateities jiems nekuria.
Mes turime puikų nacional-liberalo (apie tokius ir kalbėjęs aukščiau mano pacituotas Stalinas) dr Vinco Kudirkos sudėliotą himną, kur, be kitų puikų tezių, yra “tegul dirba tavo naudai ir žmonių gėrybei“ – tokiu vienu iš mūsų “valstybininkų“ veiklos vertinimo kriterijumi.
Absoliučiai nesvarbu, ką politikai peza – jie visada meluoja, kai tik prasižioja, ir šis jų būdo ir “moralės“ ypatumas yra neutralizuojamas tik ką nors į tą jų pražiotą burną įkišus (aš tai apie iš jūsų pasisavintus pinigus, aišku, o apie ką jūs, išdykėliai, čia taip pagalvojote?!).
Svarbu tik tai, kokie yra veiksmai, atjungus tą triukšmą. Ir tada supranti, kad…
…nėra čia kitų, kuriems duotum tą šansą, pakeisdamas šituos apsimelavusius ir apsivogusius.
Nes net geriausių ketinimų turintys, papuolę į esamą politiką, arba joje tampa lygiai tokiais pačiais pašlemėkais, arba iš jos labai greitai yra išstumiami.
Mūsų miela godi, šykšti ir pavydi tauta kaip tik tokio esamo valdančiųjų elito ir nusipelnė – toks tokį pažino, aha. Todėl aš myliu tautiečius, tačiau ta meilė nėra akla, ir neturiu aš čia jokių iliuzijų.
Matyt, ir vėl teks sulaukti, kaip mūsų tautos istorijoje buvę įprasta, tik išorinės force majeure, kuri čia ir vėl nebepaliks iš šitos klaidingai vadinamos “valstybės“ jokio akmens ant akmens, ir kad pasekoje ilgainiui jau nebeliktų jokių dvikojų šakalų ir kostiumuotų babuinų, kurie patys ar bent jau kurių palikuonys čia vėl pasidarys sau “restituciją“ kitų lemingų sąskaita, išvogdami sau nacionalinius aktyvus, žemę, miškus ir panašiai, ką dabartiniai čia pasisavina per “prichvatizacijas“ ar “liberalizacijas“.
Norisi optimistiškai (sic!) įtikėti, kad dar bus tuomet vis tik suspėta, ir kad dar yra neperžengtas tas nebegrįžimo taškas šiai tautai ir šiai šaliai.
Tik to būsimo Lietuvos atgimimo, deja, aš jau tikrai nebesulauksiu, kaip pasakęs toks kunigavęs dar anuometinės tautos dainius nuo panaikinto 20 litų “fantiko“:
Išnyksiu, kaip dūmas neblaškomas vėjo,
Ir niekas manęs neminės!
Tiek tūkstančių amžiais gyveno, kentėjo,
O kas jų bent vardą atspės?
Didelis ačiū rėmėjams Patreon, kur šis įrašas buvo publikuotas per Tomo Už gimtadienį (ilgiausių metų, ilgiausiųųų!..) 2023-04-15, o taip pat dar dėkoju atskirai pabalsuojantiems savo pinigais per PayPal!
Komentarų: 110
Comments feed for this article
2023-04-18 14:03
Seniux
Kas užmuš žmogų, tebūnie prakeiktas 7 kartus po 70. Kazkakip taip. Na su biblijine matematika.nedraugauju, bet jau ne karta kilo minciu, kad kazkoks atpildo laikotarpis. Karma is a bitch.
Atmetus visokius davatkynus, kas dabar padaryta katalikiskam pasaulyje, , biblijoje galima rasti atsakymus. Anksciau nesuoratau “esu kaltas, kaltas, kaltas“ Blyn galvodavau, kaio as islindes is plaukuotoa, jau esu kaltas ir turiu kazkokia progimtine nuodeme. Prie ko cia as it kas cia taip teisia?
Dašuto tskant. Kalte, ar nuodeme, ar prakeikimas, vadinkit kaio norit, forma tik suprantamesne kalba, bet apie ta pati. O tas apts yra paveldima ne tik fiziniai dalykai per genus, bet proteviu praeitis. Tevu traumos itakoja 3-4 kartas. Padare nesamone, ar pakliuvo i traumuojancia situacija, tai itakos elegesi netgi anūkams.
Emograntai vietiniais tampa tik letvirtojoje kartoje.
Tai tiek tos mistikos pries tukstancius metu parasytoje knygoje. Tik reikia ne dabatkidkai stot, klauptis, issizioti (oi sumaisiau), o perzevlgtinkaip alegorijas ,mokslo tyrimus.
2023-04-18 15:09
Skipper_LTU
Be abejo, ir Senasis Testamentas su Karalių knygomis išvis kone politekonomikos vadovėlis. 🙂
Semitai nieko neišsigalvojo – visi tie “akis už akį, dantis už dantį, o seksas už pinigus“ ateina iš Babilo valdytojo Hammurabi kodekso. O Naujasis – tai kaip Jėzus (Jėšua, Isa ir pan.) pavadintas Kristumi (t.y. graik. pateptasis arba hebr. mesijas) ir sako, nu davaj čia performatuosime jūsų ekonominę sistemą pagal Knygą (fariziejams žinutė) ir Įstatymą (va kaip tik Hammurabi). Jubiliejiniai metai (lietuviškai išversta kaip “viešpaties metai“, t.y. “ant švento Nigdės“, o ne dar gyvam esant) faktiškai nepaliestų Romos vietininkų, bet fariziejus paliktų “apnulintus“, tai tie vis tik įtikino Judėjos pilotą Pilotą, kad čia irgi prieš Romą (nors pasakyta: kas cezario – cezario!). Tai ir baigė kaip valstybės priešas – ant kryžiaus…
Biblija yra nelabai istorinė, bet ten yra homeriškai (sic!) epo būdu mokoma daug žmogiškų dalykų, nors kai kurie, švelniai tariant, yra nelabai humaniški. O ir pati sinagoga yra ne tiek apie pamaldas, bet kiek bendruomenės susirinkimus išsispręsti savo reikalus ir konfliktus taikiu būdu.
O kad mūsų klaidos ir nusidėjimai įtakoja paskesnių kartų gyvenimus, tai ne žydų, budistų ar katalikų sugalvota (pastarųjų išvis sugalvota, kad atgaila atperka, ir vėl gali nusidėti… iki kito karto – Kreivys iš Opus Dei neleis sumeluoti! 😀 ) – tai pats gyvenimas kaskart parodo. Ir turime dabar tokią Lietuvą, kurią savo veiksmais ir sprendimais (net jei buvome, esame ir būsime toliau manipuliuojami) pasidarėme – gerą gyventi šaikai, ir gerą mylėti per atstumą gerai emigravus.
Kaip tokias kalbas užbaidavęs Katonas Vyresnysis – nu tai tokia klaidingai vadinama valstybe Lietuva “delenda est“. Amen.
2023-04-18 17:15
Seniux
Humaniškumas yra nepamatuojamas. Palyginti galima sociopato ir ematiko humaniskumo normas. Abiem ju veiksena ju paciu akimis žiūrint yra normalu
Kurioje vietoje vertini aprasomus dalykus kaip antihumaniskus, koks kontekstas?
2023-04-18 18:12
Skipper_LTU
Taigi kad ir tas paminėtas, kai akis už akį – kokia nauda iš kito išmuštos akies, jei taviškės nesugrąžina? Todėl Naujame Testamente ir yra kita, humaniška, koncepcija – atsukti kitą žandą. Aišku, Jėzus dėstė ne tą mintį, kad tave tegul suspardo (vis tik jis rėmėsi Senuoju, kaip bežiūrėsi), bet kad eskalavimas neturi prasmės ne tik “filosofiniu“ požiūriu.
2023-04-20 10:13
Seniux
Šita “akis už akį“ labai daug humaniškumo, ir tai butina salyga… viešpatavimui (be išaiškinimo kas taoyra ,teisiog kaip as suprantu viespatavima kame, kir kaio kieno). Seniai šios temos atdakymai man yra subrende, ir galbut isdestysiu kada savo mintis. Tiksliai ne vien mano, jes tas apsirodo jai parasyta labai seniai 🙂
Tik lkamidomu? Arba mano radliavos, kaip or tavo, deja, neitakoja ikakojamus.
Ontrumpai tai fiziniam lygmenyje butu kaip prevencija, o psichologiniam kaip su jau “ismusta akimi“ ne vien fiziskai, bet ir psochologiskai ura tasku ant “i“ sudejimas, issilaisvinimas nuo ismussant aki “imustu demonu“.
2023-04-20 10:55
Skipper_LTU
Akies ar danties išmušimas – tai pamatiniai priežastinių ryšių ir atsakomybės už pasekmes dėsniai. Va žandukų sukiojimas – tai jau išvedžiojimai ir kitas lygis, kuris be pirminio supratimo panašesnis į demagogiją, aišku. 🙂
Su tuo fiziniame lygyje kaip ir aišku – tik neaišku, kur paimti tiek budelių.
2023-04-20 11:24
Tomas IRL
Žando atsukimas, mano manymu, tai nuorodą į Jėzaus Kristaus prisikėlimą, t.y. jis atėjo pas savus bet jo jie nepažino ir negana to nužudė. Tai Dievas jį prikėlė, ir dosniai atlygino tiek izraelitams – sugriauta šventykla ir išsklaidyta tauta, tiek romėnams skaitom apie Danieliaus regėjime matyta statulą su auksine galva ir molinėmis kojom. https://adventistai.lt/17-didzioji-pranasyste/
Taigi kausimas kodėl mums taip nesigauna su tuo prisikėlimu? Mūsų dievas pilvas? Manau kad dažniausiai. 🙂
2023-04-20 18:21
Skipper_LTU
Vat jūs, bambizai, visada Trejybės koncepciją iškraipote – jums Jėzus yra atskirai nuo Dievo, o ne tapatus (arba tapatus, kaip atskirai, bet ne kartu tas pats, nu karoče…)! 😀
O nesigauna, nes žmonės vis murkdosi ir yra babuinų (fariziejų, šaikos ir pan.) įmurkdomi atgal į beždžionišką savo prigimtį – ėsti, kruštis ir dominuoti. Jėzus gi pranešė apie Viešpaties karalystės pradžią – humanistinę ideologiją, kur žandą reikia atsukti, o ne dantis išmušti.
2023-05-23 22:07
Seniux
Neprisikeliam. nes nemirštam, amžinai gyvenam.
Sakyčiau prisikėlimas, kai viduje “sugriūni“, kai nelieka senojo Aš. Staigiai, ir kai pasaulėžiūra į daug ką pasikeičia per kelias dienas (prisikėlė trečią dieną).
2023-05-24 10:13
Tomas IRL
Sakykim indo pavyzdys yra neblogas arba vynmaišio. Tik man pasakyk kodėl norimą į seną vynmaišį pilti jauną vyną? 🙂
ŠV rašte minimas kūno prisikėlimas kuris vyks Jėzaus Kristaus atėjimo dieną su bažnyčios (ekklesia – Dievas surinko mus) paėmimu, tai man paslaptis.
Apie paėmimą yra filmas susuktas Left Behind https://www.imdb.com/title/tt2467046/ (Čia holywood’iniė versija, yra kita krikčioniška ankstesnė).
Taip pat yra Tim LaHaye Jerry ir Jenkins knygų serija https://elektronines.com/tim-lahaye-jerry-jenkins-nikolajus/ kuri bejai irgi ekranizuota.
Kita yra kalbama apie gimimą iš naujo ar iš aukšto kas įmanoma patikėjus Jėzaus Kristaus auka ir pasikrikštijus.
Kas negims iš vandens ir dvasios nematys Dievo Karalystės, – porina Jėzus slapčia pas jį atėjusiam Nikodemui. Todėl daugelis ir sako kad Dievo nėra, nu nes “nemato“ – nėra JOKIŲ sąlyčio taškų, matai kad pats babuinas tarp kitų babuinų ir jei žiopsosi liksi be bananų.
O ir sugriūti nesigauna, net atsisveikinti su savo senu aš, nes gyveni kūne. Tampi kaip Jokūbas kuris kovėsi su Dievu todėl tapo Izraeliu. Tai Dievo angelas jam spyrė mavašį į šlaunį palikdamas jį šlubą, taip Jokūbas gavo palaiminimą ir buvo pavadintas Izraeliu, nes kovėsi su Dievu ir laimėjo. Aha. (Pradžios 32:28) Na o su Izraeliu pats matai kaip, labai viskas nepaprasta. Laiške žydams šv. Paulius rašo, – Baisu pakliūti į gyvojo Dievo rankas! (Žydams 10:31)
Ir dar šv. Paulius ėjo siūti palapines ir kitiems liepė duonos prasimanyti savo sugebėjimais ir nemesti darbų kuriais vertėsi. Taigi prie laiško Romiečiams, – teisusis gyvens tikėjimu, yra ir Jokūbo(ir vėl Jokūbas, kiek galima? 🙂 ) laiškas, – Tu tiki, kad yra vienas Dievas? Gerai darai. Ir demonai tiki ir dreba! Ar nori žinoti, neišmintingas žmogau, kad tikėjimas be darbų miręs? 🙂
2023-05-25 21:16
Seniux
Sugriuvimą turėjau omenyje psichologiškai, kai senieji įpročiai, poelgiai, mąstymas labai pasikeičia. Kartais tai įvyksta pvz. išgyvenus savižudybę. Pradžiai šiame kontekste kaip aš suprantu prisikėlimą, be religinių dalykų.
Jei termometrui rodant 30C karčio, žmogui buvo vistiek juoda diena, tai po psichologinės mirties, kai atsisako visko, įskaitant gyvybę, visgi išsikapsčius, ir naktį lietus džiugina, ir visai ne tamsu. Pasikeičia suvokimas visko, pervertinimas įvyksta, ir tada tampi “jaunu vynu senąjame vynmaišyje“. Labai daug kas pasikeičia viduje, nors fiziškai viskas tas pats.
Yra ir “dirbtinų mirčių“, kai senieji dalykai, vertybės po to atrodo dažniausiai nesąmonės. Trumpas pvz.: tampa nesvarbu, ką pikta kaimynka paplepsėjo, nors prieš tai “ėmei į širdį“. Suvoki, kad tai jos bėdos, o tavo gyvenimas yra tavo, visai viskas kitaip vertinama.
Kažkiek to yra šamanizme, kai šamanai “išsiunčia“ į tolimas savo pačio gelmes, ir pergyveni savo mirtį (nepainioti su svaiginimusi, nieko bendro). Ta prasme, galvoji, kad miršti / mirei, o sugrįžęs savaime pasąmoningai pervertini daug ką.
Tai sugriuvimas man nėra apie kūną, tai apie psichiką.
Lyg Carlos Castaneda mokiniui ar kam ten sakė dykvietėje pasikalbėti su gėle. Tas žmogus negalėjo su augalu kalbėtis, ir nesvarbu kad šimtu mylių aplinkui nieko nėra. Ką žmonės pasakys? Galvoje kompleksai, ir va tokie irgi išnyksta “numirus“ ir persitvarkius psichikai.
Krikščioniškame kontekste tai man kaip prisikėlimas, naujas “aš“ sename vynmaišyje.
Krikštą aš suprantu kaip gyvenimo pagrindo, pamatų pakeitimą, gyvenimą pagal Šv. raštą. Ne tas formalus pletkinikių “o jūsų vaikai pakrikštyti?“ (šitos degs pragare 😀 ), bet sąmoningas priėmimas krikščioniško gyvenimo būdo, kas iš tiesų kartais reikalautų ir tam tikros psichologinės nuodėmingo Aš mirties. Gal tai ir būtų gimimas iš naujo. Tai ne kūno pakeitimas, o savo būsenos pasaulyje, santykio su juo (pasauliu, Dievu, gamta, visumu, ar kaip kitaip užvadinsi, taip nepagadinsi).
Tikėjimas be darbų – tai formalus tikėjimas. Kaip Egidijus minėjo – šiaudiniai katalikai? 😀
Harė Krišna Vilniaus senamiestyje kartais matydavau – va šitie labiau tiki ir darbais (būgnelius muša gatvėse, irgi darbas), gyvena tuo.
2023-05-26 00:18
Tomas IRL
Vyną iš seno vynmaišio reikia gerti. Nu. O jei išgėrei tai jauno nebepilk nes vyną prarasi ir vynmaišiui kajuk bus, jie tuomet odiniai būdavo ir palaikius juose vyną pasikeisdavo odos savybės. Čia gal daugiau taikyta žydų fariziejams ar rašto žinovams. Pabalintai grabai pasak Jono Krikštytojo.
Kažkuris pamokslininkas yra pasamprotavęs kad tikėjimas yra tik ėjimas, na Dievop.
Dėl davatkų ir vaikų krikšto, davatkos buvo visada o va vaikų krikštas atsirado vėliau pav dėl didelio vaikų mirtingumo ir… na kunigo pakausk. Gal negausi velnių užtai kad čia klausinėji. 🙂 NT sako kas įtikės ir bus pakrykštytas – tas bus išgelbėtas. Na kad įtikėti reik bent kažkiek susivokti kas tai ir apie ką. O ne kai prakunti tau sako tai tu gi katalikas. Ką? Kaip? Tau taip nebuvo? 🙂
Dėl psichologinio sugriuvimo, aplankyk ką kalėjime, nakvynės namuos, reabilitacijos centre ar šiukšlyne. Ne taip paprasta sugriūti. Tai vienam mano draugui buvo stogas pavažiavęs, niekas nepadėjo jokios programos ar reabilitacijos kol neatsidūrė rebilitacijos palatoj sako dėl nervinės įtampos. Nu ir kažkuris varžtelis pasisiuko, po truputį paradėjo tvarkytis reikalai. Su sūnum atsistatė bendravimas versliuką užsuko, vedė. Nu tai Alleliuja!!!( Kas reiškia šlovė Jahovai, o ne kajuk kaip mes įpratę galvoti) 🙂
Dėl tripų pasšamanus. Gali būti geri gali būti blogi. Kaip delfinai tie kurie žaisdami tave nuplugdė į krantą tai jie gerieji, o kurie žaizdami tave nuplugdė į jūrą čia tie blogieji. Na tai antru atveju gali ir neišsikapstyti. 🙂
Kalbėjimas su gėle, taip santykis kur bent žypsnelis sąmoningumo. Jėzus šaukė ant draugelių kurie jau priekaištavo ar mes ne tavo vardu varkes darėm? Tas jiems, – nepažįstu jūsų veidmainiai.
Dėl tikėjimo Dievu, tai Jo dovana, kaip ir gyvybė. Negalim nusipelnyti. Darbai iš dėkingumo nes kitaip gaunasi erezijos. 🙂
2023-05-26 10:27
Seniux
Deja, kartais tik ekstremaliomis sąlygomis (žmogus jau reabilitacijoje), įvyksta pokyčiai į kitą pusę – iš reabilitacijos į gyvenimą. O įprastai tai važiuojama tomis pačiomis vėžėmis. Autopilotu. Todėl turime krikščuonybę ne kaip tikėjimą, o kaip kultūrą. O kultūra neturi išminties, yra “be sąmonės“ – tai papročių, mados atkartojimas socialinių instinktų plotmėje,.nes minia taip daro, ir aš socialinis gyvūnas,.todėl ką žmonės pasakys, jei būsiu nekultūringas, nemadingas. Tai nei kiek neatitolina nuo gyvūno link žmogaus, kitaio nepriaetina prie Dievo, kad ir kiek įnažnyčią eitum.
Supračiaus 0. O Šv. Raštą suorasti yra sunku. Gal tai ir ne kiekvienam. Ne kiekvienas rašto žinovas yra paprastesniuose tekstuose, ką jau kalbėti apylinkės e Bibliją. Va kad ir tavo žinių pagrindas apie vynaišius – gi tik nouansus suvokdamas,.gali teisingsi interpretuoti.
Religijas sušika davatkynai. Ne vien apie krikščionybę kalbant. Esu pastebėjęs, kad dėsningumai veikia vienodai. Steitizmas (tikėjimas valstybe, demokratija ir panašiais lozungais) be sąmoningumo, suvokimo ką darai,.irgi sušiko reikalus. Praktikuok tai, už ką meldiesi. Deja, važiuojam tomis pačiomis vėžėmis.
Švogeris Tikėjimo žodyje skaito pamokslus. Kai susitiksiu, duosiu velnių, ko neišaiškina apie Babelio bokštą, ir pats sau neišsiaiškina, kad reiktų žmonėms suprantama kalba kalbėti 😀
Ir daugiau velnių gaus – kokio velnio aš iš kažkokio blogerio ir komentarų sužinau, kad biblija ne apie diedą ant debesų, o ir apie politekonomiką.
Šiaip jis stipriai skaito. Kalėjimuose irgi lankosi. Pasakojo apie vieną kalinį, kuriam turbūt mirtis būtų geriau, bet jo pamokslų dėka atrado Dievą, tai net švyti. Įvyko lūžis žmoguje. Kalėjimai patys savaime tai “pataiso“ ne į tą pusę, bet realiai žmogus .kaip ir sakai, sunkiai susitvarko varžtus galvoje. Bet taip būna, yra vilties.
2023-05-26 11:27
Skipper_LTU
Nothing is worse than a reformed whore – sako amerikiečių patarlė. 🙂 Sakau, nušaukite mane, kai jau užneš ta linkme… 😀
2023-05-26 11:43
Tomas IRL
Todėl dažnai daromas skirtumas tarp religingo ir tikinčio gal teisingiau pasitikinčio Dievu. O kaip mums sekasi tai Dievas teisėjas. Karalius Dovydas žmogus pagal Dievo širdį. Nu tai paskaityk jo gyvenimo istoriją. 🙂
2023-05-26 11:45
Skipper_LTU
Aha, gerai pribembęs dūzgėse pavarydavęs! 😀
2023-05-26 12:18
Tomas IRL
Šialia viso kito ir tai kas jam į sveikatą neišėjo. Keista kaip piratu netapo, tai vietoj jo psalmių shanty giedotume. 🙂
2023-05-26 17:43
Skipper_LTU
Jėzus šitą žydų trūkumą dalinai kompensavo, kai apaštalais pasikvietė Petro ir Andriaus žvejų artelę. 🙂
2023-05-26 18:45
Skipper_LTU
Dar pagalvojau, ar nebus kartais jų giedota “Osana!“ tokia pati žydų shanty, kaip ir “stinta-pūkis“… 😀
2023-05-26 22:37
Tomas IRL
Osanų Osana. 😀
2023-05-26 11:41
Skipper_LTU
Kaip nevykęs katalikas pastebėsiu, kad Romos Katalikų Bažnyčioje dabar yra nusivažiavę (ypač Lietuvoje, ko nepasakysi apie Lenkiją) su bažnyčia kaip dar vienu prekybcentriu – dėl ko Jėzus rimbais išvaikė prekeivius iš šventyklos, ir apie ką rasime “metalinio roko“ intarpą Jesus Christ Superstar (originalas Mato 21:12-14):
My temple should be a house of prayer
But you have made it a den of thieves
Get up, get out!
Tai va, grįžtant, vietos bažnyčia yra ne šiaip maldos namai (šventykla – slaviškai bOžnyca), bet parapijos susibūrimo (hebr. sinagoga) namai, todėl RKB iš esmės yra apie parapijas arba vietos krikščionių bendruomenes (taip popiežius dar yra Romos vyskupas bei formaliai klebonas ant Siksto koplyčios, nors turi pavaduojančių vikarų, net jei šių rangas yra kardinoliškas, be abejo).
Todėl krikštas – tai katalikų šeima (kaip sakė komunistai, šeima – visuomenės ląstelė!) pristato savo vaiką bendruomenei, tuo pačiu duodami įžadus prie dviejų liudininkų ir laiduotojų (krikštatėvių), kad augins katalikiška dvasia. Krikšto sutvirtinimas (dirmavonė, ką atlieka ne kunigas, o vyskupas kaip parapijų viršininkas) – tai jau brandus ir sąmoningas (!) kataliko įsipareigojimas bendruomenei, kad pats toliau eis tikėjimo keliu kaip katalikas. Santuokos sakramentas – tai įsipareigojimas prieš bendruomenę dviejų katalikų, kad dabar jie bus tos bendruomenės ląstelė su visomis katalikų šeimos prievolėmis.
Tad RKB kiek “per ankstyvą“ krikštą įprasmino šitaip, kaip tėvų (šeimos) įsipareigojimą parapijai (bendruomenei), o per patepimą dirmavonės metu su dirmavonės tėvais faktiškai atkartoja krikštą pirmine individualia prasme, kai jau patepamasis yra nebe kūdikėlis, bet sąmoningas (teoriškai…). 🙂
2023-05-26 12:00
Tomas IRL
Kaip gerai kad aš ištrūkau iš šių pinklių. Paklausiau vieno kuris jau nepirmą kartą tapęs krikšto tėvu, ar jis bent turi Šventą raštą. Ar skaitė net neklausiau. Nu tai ką kunigėlis pasakys, kam reikia? 🙂
2023-05-26 12:02
Skipper_LTU
Lietuvių katalikas eina į bažnyčią tik kartą per metus – per Velykas, nes “reikia“. 😀
2023-05-26 13:24
Tomas IRL
Dažniausiai apie kitus spendžiam pagal save. Kaip ar valgei šiandien žuvį Penktadienio proga. 😉
2023-05-26 17:46
Skipper_LTU
Pasirinkimas buvo žuvis arba krevetės. Pagalvojau, kad noriu ne čekiško alaus, o chardonay, tai pasirinkau krevetes. 😛
2023-05-26 18:26
Seniux
Gal it man reiktų bedarbiu LT patapti, o tai lašiša tampa kaip medicina – prieinama. Prieini ir nueini 😀
Krikščionys bendrwi,.ar stačiai,.ar ant kelių per tukstanmečius nesusitvarkė. Užstrigo pragare, kai viskas kartojasi. Azijoje, kas ten tokie, budista, i irgi kruvini. Musulomonai na ne išimtis.
Sakau, gal į kokį satanizmą atsiversti masėms?
2023-05-26 18:46
Skipper_LTU
Nepamenu, iš kur tos krevetės čia šaldiklyje voliojosi – jaučiu, dar iš tų laikų užsilikę likučiai, kai pajamas kažkokias vis tik turėjau, nes dirbau. O makaronai – ir taip makaronai.
2023-05-26 23:13
Tomas IRL
Atsiverst nebūtina jis ir taip visame grąžume dabar apsireiškęs, plauki pasroviui ir savas. Dėl lašišos nesu tikras bet dirbtinio baltimo gal ir už dyką duos dienos normą. 😉
2023-05-26 11:43
Augustas
Cit.: “Nothing is worse than a reformed whore – sako amerikiečių patarlė. 🙂 Sakau, nušaukite mane, kai jau užneš ta linkme… 😀“
O kam Tave šaudyti? 🙂 Tu gi ir taip negyvas būsi. 😛
2023-05-26 11:46
Skipper_LTU
Tai va tu šitą pasakyk vatnykams ir šaikiniams, kai jau rusas čia ateis, ir šitie vienas per kitą čia veršis mane nudobti kaip savo priešą. 😀
Sunku anarchistams šioje ašarų pakalnėje, skaitau – esi nudėtas padefaultu. 😦
2023-05-26 12:47
Seniux
Eisi dangun, kenčiančiam dangus, o eutanazija Lietuvoje iš humaniškų(!) paskatų tik gyvūnams.
2023-05-26 17:45
Skipper_LTU
Kai 2019 metais sirgau paukščių gripu (oficialiai 12 nuo jo mirė, o aš sukūriau Whiskey in the Jar lietuvišką versiją, turėdamas 39C temperatūros…), tai greitosios gydytoja pasakė, kad eutanazijos įteisinti Lietuvoje negalima – taip greitai godūs, šykštūs ir pavydūs lietuviai giminaičiai turto paveldo klausimus savo naudai spręs… 😀
2023-05-03 22:42
Seniux
Budelis atlieka mirties bausmę. Tai yra bausmės forma. Esmė galvos nukirtime ar iki gyvos galvos ta pati – sprendžia sprendimo galią turintis karalius / institucija / realias įtakas turintys valdantieji (ne visokie gražuliai) per institucijas. O nukentėjusio kas nors klausė, iškyrus advokatų klausimą kiek pas atstovaujamus sąskaitoje?
Sociaopatų yra daugiau nei galima pagalvoti (pavardžių reiks?). Tik atrišk rankas, spėk pristabdyti, kad beypredelų nepridarytų.
Pats bausmės dydis lemiamos įtakos nedaro nusikaltimų kiekiui. Anksčiau ir LT buvo keletas BK straipsnių mirties bausmei, bet karts nuo karto nepaisant tokios didelės bausmės, kas nors vis darydavo tuose BK numatytas veikas. O vat vidutinio greičio matuokliai galvos nenukirs, pamažins keliais € piniginėje, bet efektyviai pristabdo auto. Nes labiau taisyklių (įstatymų) laikymąsi įtakoja ne bausmės dydis, o neišvengiamumas.
Na ir pati bausmė – kas tai yra? Akies atgal neįstatato (akis už akį). Tai iš vis šimtmečių, jei ne tūkstantmečių, senumo paveldas. Apie ką jis? Kokia bausmės prasmė?
O vat nusikaltimų labai smarkiai sumažėtų, kai apie bausmę spręstų pats nukentėjęs. Nuo krikščioniško kito žando atsukimo iki tradicinio galvos nukirtimo. Svarbu tik neišvengiamumas: prisišikai – srėbk. Bet čia įsijunge Temidės sistema. Išžaginta pati “norėjo“, nes stringus mūvėjo. Teisininkai bendra prasme (teisininkai, teismų, kalėjimų sistema) išsunkia aukų pinigus, taip pat visų po truputį, o jei atsimerktumėte, pamatytumėte, kad neturit jokio saugumo, nei fizinio, nei socialinio. Tai gerai, kad nenuteisė žagintojo – aukai nereiks išlaikyti jo kalėjime. Humanizmas ir teisingumas triumfuoja.
Visuomenė pradėtų sveikti, kai teisės, galios, moralės normų (!) uzurputoriai būtų pramesti miško kirsti, kai būtų tiesioginis santykis su problemomis, akistata su neišvengiama realybe, o ne už institucinio “teisingumo“ farsu.
2023-05-03 22:44
Seniux
Ir budelių daug nereiktų, nes viešpatautų žmogus, kuris savo kieme geriausiai žino situaciją, ne institucija.
2023-05-03 23:41
Skipper_LTU
Galima į laikiną vergovę atiduoti – nexum prie romėnų vadinosi. Tik dabar tiek darbo jėgos namų ūkyje nebereikia, tai tik seksui beliktų, bet nexus tam nebuvo naudojamas. 😀
2023-05-16 14:03
Seniux
Atiduoti į vergovę – tai vėl tas pats sisteminis dalykas, kuriame nėra ne tik kad nukentėjusio žmogaus, bet ir nusikaltėlis jau nenusikaltėlis, o pataisomasis pataisos namuose. Nuimkit kaukes!
Sąmoningai pakenkei kitam – kitas įgyja visas teises, įskaitant gyvybę. Žmogus susikuria baisius dalykus, ir iš karto vaozduotė piešia krentančią galvą ar degantį laužą. Galimi ir tokie variantai, o bet tačiai galima daug paprasčiau – tiesiog esi skolingas kapitalizme kalną fantikų, o kai nesugebi sukrapštyti, jau galima ir degtukų paieškoti. Bet ne institucinė sistema, kuriai visi mokam, o rezultatą aš galiu pirštu parodyti. Tai būtų “karalius nuogas“.
Šiandien nugirdau žinias, bet gan netiksliai, toli radijas buvo ir ne viską girdėjau. Kažkuri telefonų ar pan. gamintoja taup pdarius, kad po kelių metų netaisomai sugenda įrenginiai. Nubaudė kažkiek ten milijonų. Vaje kaip gerai, o žmonės tai “ant ledo“ liko. Ta bauda nukeliaus tikrai ne žmonėm kompensacijom. Kitas reikalas buti, kad sumoketu kokią penkiagubą kainą žmonėm. Jei ne, rinka užsidaro, vadovai ant laužo (asmeninė atsakmybė, be juridinio asmens kaukės).,.
Kiek kažin dar kompanijų sugalvotų pasukčiauti po tokių dalykų.
O tos mioijoninės baudos ne pirmą kartą, ir rezultate niekas nepasikeičia.
2023-05-16 17:33
Skipper_LTU
Tarp kitko, čia nieko naujo – tiek Hammurabi kodeksas, davęs pagrindą semitinei tradicijai (kuri davė pagrindą krikščioniškai), tiek ir Russkaja Pravda kodeksas, vyravęs Naugarde, Pskove ir, jei neklystu, Tverėje (kas pasekoje buvo suvalgyta Maskovijos), ir kuris taip pat davęs pagrindą lietuviškiems LDK Statutams (kažkaip visi pamiršta, kad tie buvo parašyti rusiškai ir net su privilegijomis rusams). Ir ten už visus nuostolius buvo ne šiaip dantis už dantį kaip tarp Tigro ir Eufrato, bet veikiau kaip prie tavo paminėto kapitalizmo – viskas turėjo kainą, ir už visus nusižengimus privalėjai kompensuoti padarytą žalą (kūno bausmės, vergovė ir kiti žvėriškumai atėjo iš “mongoliško komunizmo“ vėliau).
Yra gi draudimų tarifai dėl sveikatos sutrikdymo – padaryti kaip su civiliniu vairuotojų draudimu ir prie BK analogiškai. Ir jei nusikaltėlis neturi iš ko susimokėti, tai sumoka valstybinis fondas, o po to iš to nusikaltėlio per katorgą ar organų donorystę gali į biudžetą pasikompensuoti. Juk žalą nusikaltimo pasekoje taip patyrė nukentėjęs, o ne ta klaidingai vadinama valstybė.
2023-05-16 20:39
Seniux
Koks aš neoriginalus – jau senovėje dviratis išrastas. Ar tada žmonės buvo išmintingesni? Atsakyti nebūtina, ne aklas esu.
Kokie tie tarifai dėl sveikatos sutrikdymo? Apie ką tai?
Civilinės atsakomybės draudimas irgi link loxatronų. Gal aš ir labai nusišnekėsiu kaip ne ekonimistas, o bet tačiau matau tai kaip eilinį kažkieno šėrimą grindžiant neva palengvinimu, kai nesant tavo kaltės, sutvarko. Paklauskit susidūriu su sutvarkymu apie nusidėvėjimą ir kitus šūdus, kai turi vistiek iš savo primokėti.
Lietuvoje dar kainos juokingos draudimų, o vakaruose iš vis kosmosas – išeitų per kelis metus dar viena tokia pati “nauja“ sena mašina. Iškreipta sistema labiau apie finansus, nei apie problemų išsprendimą. Šiaip man dzin kiek buhalteriškai(!) nusidėvėję dalys, jeigu auto važiavo, techninkė yra, suremontuota, tai plet ir atstatykit į važiuojančią, suremontuotą, su technike, o ne duokit likutinę vertę, už kurią net geras dviratis neišeina.
Beto, kodėl tiek mokėti reikia kas metus? Fantikų sistemoje tai aišku – finansistai Insurance ima pinigus už tai, kad galėtum tu į darbą nuvažiuoti. Blyn būtų koks fondas, į kurį kažkokią sumą įmetei, ir toliau arba mažai per metus, ar iš vis nemoki, jei be avarijų. Pinigai tai irgi “nusidėvi“ kažkaip tai (infliacija), bet nuo to tai dar daugiau turiu atiduoti, įmoka nemažėja.
Apie ką šitai:
“Yra gi draudimų tarifai dėl sveikatos sutrikdymo“
2023-05-16 21:02
Skipper_LTU
Jei apsidraudi sveikatos draudimu, tai numatytos išmokos pagal išankstinius tarifus už, tarkime, sulaužytą koją ar ranką – analogiškai būtų ir už žalą, padarytą nukentėjusiam. Nors mūsų teismai irgi kartais šitą praktiką taiko, bet pas mus atskirta BK ir CK, todėl žalos kompensavimas yra atskiras bylinėjimasis civiline tvarka, o ten jau – kaip advokatai prasisuks.
Beje, šituos žalos kompensavimus buvo numatę dar Karibų piratai savo kodeksuose, tai draudimas tik idėją perėmė.
Ir taip, esi teisus: parazitiniame ekonomikos sektoriuje FIRE – I yra insurance. 🙂
Apie rusų teismyną gali čia: https://ru.wikipedia.org/wiki/Русская_Правда – ypač tą dalį apie viras (kažkaip atrodo, kad lietuviškas vyras iš ten gal ir kilęs, nes tas buvo “vertingas žmogus“, už kurį žalą atlygindavę pilnumoje). 😀
2023-05-16 23:21
Seniux
Teismai, advokatai – pati teis(m)inė sistema – tai dar vienas parazitas. Nafig jų reiktų, pakaktų paprastos sistemos – padarei tyčia žalą, sumoki pilnai ir dar su kaupu. Netgi šioje libredrylų sistemoje nesuprantu kodėl turi kiti dengti pavyzdžiui rūkorių gerklės / plaučių / lūpų vėžio gydymus. Matyt aš nesupratingas. Mentai keliuose būtų nebent kaip ekspertai objektyviai aprašyti situaciją, bet jokių žaidimų “važiavai be diržo – mokėk baudą“ nebūtų. Jei tavo organai avarijos metu ištykšta, bet dar spėja medikai atgriebti iš giltinės nagų, ir jei tu važiavai be saugos diržo – po sąmonės atgavimo klausimas, ar turi 100% gydymo kainai dengti? Ne? Tiek to, mes žmonės, pirmą pagalbą gausi, bet po to ligoninės durys jums atviros – prašom išeiti / iššliaužti ar kaip ten sugebėsi, priklausomai nuo būklės. Pats nesisaugai – sorry, kiti tau neskolingi už gydymą.
Minėjau, kad čia buvo pernai žaliasis protestuotojas prisiklijavęs prie asfalto. Tai jei aš būčiau valdovas, tai aš būčiau žiauresnis už visus žiauriausius kokius nors hitlerius, Azijos konclagerių vadus, patį velnią, drakulą, visus kartu sudėjus, ką tik įsivaizduojate kaip žiauruvą. Mano žiaurumas tebūtų…. jūsų norų išpildymas. Žaliasis nori protestuoti, prisikliuoja, sorry – greitoji iškastiniu kuru varoma, CO2 blogis, greitoji nevažiuos. Tai net nebūtų klausimo, kas apmokės špakliuotes atgramdymui nuo asfalto.
Kartais tiesiog sprendimai yra paprasti. Žmogiškumas? Sorry, kai būsim žmonės, tada ir įvertinsim neįkainojamą moralę. Galit vadinti mane kokiu sociaopatu, bet jūs gal patys susimeskite tokių prisikliuotojų gelbėjimui. Ligonių kasom netgi uždrausčiau tokiems apmokėti, nebent psichiatriją. Neįžvelgiu jokio žmogiškumo švaistant kitų resursus (gydytojų darbo laikas, užimtumas ligoninėse, ir t.t.). Kai pradėsit gerbti kitų resursus, galima bus pakalbėti ir apie žmogiškąsias vertIbes, tskant.
Juridiniu skydu prisidengusi gydymo sistema. Yra atvejis, kai mes, ne medikai, žinojom, kad bus pyzdės, jei taip darys, kaip nusprendė neatsižvelgę. Yra istorija, patirtys, gydytojai įspėti buvo. Ne, vistiek darė pagal save. Ką mes, durneliai, išmanom apie mediciną. Išgyveno abi, bet pasekmės liko. Gal ir galima būtų teistis, o bet tačiau visi formuliarai pasirašyti, viskas teisiškai kaip ir teisinga, aka sutiko. Jo, ligoninėse žmogus tikrai supranta medicininę teisę, įvertina kalną pakištų pasirašyti dokumentų, arba kiekvienas turi advokatą, įvertinantį dokumentus ligoninėse.
Įrodyti, kad dėl savo esme neteisingo sprendimo buvo prasta situacija, sunku – reiktų ekspertų vertinimų ir t.t. Teisiniai atrakcionai prieš valstybę kainuoja ne vien pinigus, bet ir sveikatą. Su loteriniu šansu laimėti.
Tai tie visi keiksmažodžiai BK, CK tėra teisininkų pajamų šaltinis, ir reali teisė tėra tik mokėti pinigus atrakcionams. Net jei tiesiogiai nesibylinėji, nereiškia, kad nėra naštos ant sprando. FIRE reiktų papildyti LAW.
Faktiškai žmogus netgi prieš žmogų turi atskirai praeiti teisinį Kafkos procesą (įrodyk, kad nesi kupranugaris), o prieš institucijas tai net nebandyti geriau. Bandę buvęs bendradarbis dėl sumažintų pensijų teistis, spėk, kaip pavyko.
Visą šitą Temidės posistemį reiktų šluoti velniop. Vieno ko reiktų “ant karšto“ – tai sugebančių nešališkai objektyviai situacijas įvertinti. Toliau jau ar Karibų piratų kodeksai, ar Amerikos anarchijos, sunaikintos pilietinio karo metu, ar kokia Komjaunimo tiesa, px – svarbu santykių pagrindas be, kaip įvardinai, advokatų prasisukimų. Įdomus prasisukimas: “Gatvėjė“ girdėjau nuosprendį, jog išžaginta pati norėjo, nes mūvėjo stringus. Argi ne argumentas išteisinamąjam nuosprendžiui?
P. S. o niekam Karibų piratai nesugriauna naratyvo apie socialinius kontraktus, apie tai, kaip senovėje buvo blogoji anarchija, dabar geroji demokratija? 🙂 Žinutė yra stipri, tik mažai kas perskaitys, nors raides ir pažysta. Piratai(!) tarpusavyje susitarę, įforminę kodeksuose.
2023-05-17 09:35
Skipper_LTU
Tavo noras gali greitu laiku išsipildyti – teisinę sistemą pakeitus dirbtiniu “intelektu“. 😀 Tiesa, jis gali nuspręsti, kad žmones laikyti gyvais irgi neapsimoka.
Su piratais kaip ir viskas gerai ten buvo jų demokratijos požiūriu (visada buvusi dvivaldystė – kapitonas nebuvo piratų vadu, o ir baikerių gaujos dabar panašiai valdomos), bet monarchijos ir “demokratijos“ nelabai pageidavo tos jų konkurencijos ir vaikinus užsispyrusiai korė. 🙂
O su medicina, tai nesuprantu, kaip pasirašinėti kaskart krūvą popierių? Galėtų parašyti perspėjimą ant durų – “mes už nieką neatsakome, bet jei galėsime – tai jums kažkuo padėsime“. Tėvą apkrėtė hepatitu perpildami kraują; mamai pasisekė, kad buvau šalia ir nuvežiau į kitą ligoninę, kur skubiai padarė operaciją (dėl ko irgi pasisekė), nes vietiniai buvo ranka numoję, kad “viskas savaime praeis“; mano kirpėja komoje savaitę pragulėjo dėl kraujo užkrėtimo dedant danties implantą; kolegai nosį operuojant pažeidė uoslės nervą, todėl dabar jos nebeturi – kaip supranti, nei vienas jokios kompensacijos niekada negavo ir negaus. O ir šiaip, matyt, reikia džiaugtis, kad medikai daugumoje atvejų vis tik pagydo, tai šiame skaičių žaidime kokios gali būti dar kompensacijos už praloštą šansą? 😉
2023-05-17 11:39
Seniux
Mano noras būtų išblaivyti žmones. Žaliesiems būtų uždrausta turėti automobilį. Elektromobibilį tik po statistikos, matematikos, chemijos, geologijos egzaminų išlaikymo, kai suskaičiuotų CO2 pėdsaką dar neiškeliavus Teslai nuo konverio ir palyginus su iškastiniu kuru varomos mašinos paliekamu pėdsaku. O ne vaikiški išsipisinėjimai tveriamt gatves, klijuojamtis prie asfalto ar kiti šūdai.
Maži vaikai kartais parsuotuvėse isterijas rodo, kai ko nors nori. Bet jie nesubrendę, jauni dar labai, emocijų nevaldo, žinių arti 0. Kai kurie ir suaugusių kūnais likę kelių metų amžiaus – supratimo 0, svarbu savo ožius parodyti. Net nežinau, ar jiems galima būtų į parsuotuvę – tikriausiai geriausiai būtų jų norų išpildymas – aptvėrei kir miške, ir tegu žaliuoja gelbėdami klimatą. Išsiblaivytų greitai.
Technikoje popieriuje viskas gražu, bet praktiškai kartais neveikia pagal suplanavimą, ar greitai sulūžta. Medicina / farmacija yra daug sudėtingesnis reikalas, tai jau ne 3 varžteliai. Gal koks nervas kreivai nuaigęs, nesužiūrėjo. Ranka sudrebėjo. Visko pasitaiko net varžtus prisukant, tad nereiktų dėl kiekvienos nesėkmės medikų karti. Tik dar blogesnė situacija būtų.
Bet kai jau yra aiški situacija, ne ekstra, sąmoningai pasirinkta neteisingas, kaip vėliau paaiškėjo ir medikam, nors mums buvo aišku ir be medicinos žinių, tai jau sorry – gydytoja purto piniginę, ir skausmingai, gal ir ligoninė, kad labiau atsižvelgtų į situaciją, toliau dirba savo darbą, nes patirtis turėjo atkimšti ausis ir tikriausiai dabar jau girdi, ką pacientai sako. Vis pabrėžiu – sąmoningas padarymas.
Va man šviežias pvz: dirbu privačiam sektoriui, ir veikiančiuose įrenginiuose dar reikia sumontuoti keletą dalykų. Įspėjo: apdangstyk, kad dirbant nepapultų į valdymo sistemą metalo, šiukšlių, nes tai sugadinus kainuos kokią 10000€. Kai žinai, kad gali pridaryti sau ir kitiems daug šūdo, tai ir reaguoji atitinkamai. Žinutė aiški, finansinė atsakomybė be formuliarų išaiškinta. Daryčiau neklausydamas gerū patarimų, būčiau be darbo ir dar skolingas.
Kokio pimpalo negali to būti viešąjame sektoriuje? Kad ir ką bedarytų, kaip į nepramušamą sieną – nei kompensacijų, nei asmeninės atsakomybės, nieko. Privačiam suklysk, tai ir tas pats viešasis suformins atitnkamai į pozą.
Jau laikas būtų nuimti viešojo sektoriaus kaukes, ir labai aiškiai pasakyti – daryk taip, bet jei blogai bus, mokėsi visą gyvenimą. Išsiblaivytų irgi. Ne jokių teismų ir kitų patazitų visiems ant sprando. Kaip man pasakyta – pridarysi: srėbsi.
2023-05-17 11:58
Skipper_LTU
Kad Lietuvoje viešasis sektorius, deja, jau funkcionuoja gerokai efektyviau, nei privatusis. 🙂
O infantilizmas ir atsakomybės nebuvimas yra sąmoningai indoktrinuojamas. Dabar ES priėmė nutarimą, kad visa karinė technika turi nulinį CO2 pėdsaką. Va tanko šarvo gamyba, šaudymas ir visas suryjamas jo kuras – nulis CO2, supranti. Ryt gal atšauks gravitaciją, tarkime, o kitus už ją apmokestins. Taip ginekologės Uršulės lėktuvas nepaliks jokio CO2 pėdsako ir skris nemokamai, nes jis gi nesinaudoja gravitacija, o tu už tą gravitaciją (ir ją) susimokėsi, be abejo.
2023-05-17 13:20
Seniux
Būtent, deja gerai funkcionuoja. Todėl sunkiai įmanoma duoti per galvą, nebet fiziškai duosi, bet tada tapsi balta varna, ir to pačio viešo sektoriaus palenktas į nepatogią pozą.
Mano klausimas yra apie ką teik daug to viešo sektoriaus? Turiu omenyje ne pinigų perskirstymą per viešas paslaugas, bet apie biurokratinę sistemą. Tie patys gydytojai spėju ne vien savo tiesiogines funkcojas atlieka, bet dar kalnus visokių popierių tvarko. Ir tikėtina, ne patys nusprendę, kas būtų naudonga pacientams ir jiems patiems, o kas iš viršaus nuleidžiama.
Terminus reiktų sugalvoti, nes viešas – per vatus kažkokios kaukės. Užvadinus reikalingom paslaugom, arba nereikalingom kaukės krenta. Atitinkamai ir finansavimas. Bet sukuriami orinės “reikalingos“ paslaugos, sumos geros prasukamos.
Nelieka sutarimo be formuliarų – gal jau reiktų anspaudą su parašu įsigyti, lengviau būtų.
P.S. kompenjau nuskena ęs savo parašą ir formulaorus pildant tiesiog įterpiu 😀
Statybose ateina mergaitės , ir joms 4cm stačiai yra per daug. True story Lietuvoje objektą priduodant – pusrūsis buvo 4 cm aukštesnis neo projekte, eini šikt kiek problemų buvo. Apie ką ta statybų inspekcija, aka vieša paslaiga, kai kai kurie dalį mamo pastato virš ežero, toli gražu ne 4 cm, užvadina ten kaźkaip “valčių prieplauka“ (yra terminas ,pamiršau), ir nieko – matyt matuojamčiai mergaitei tiko tokia ilga prieplauka. Tai ne 4 cm.
Iškrypus kažkokia sistema.
Žodžių dar ne yiek ddings, ir vis daugiai bus nieko nesakamčių kaip liberalizmai, demokratijos ir pan. Realiai tai baudžiava fašizme.
2023-05-17 17:26
Skipper_LTU
Aš esu, matyt, pagadintas interneto, kad skaitydamas niekaip neįsikirtau į mintį apie tą mergaitę ir 4 cm, kurie per daug… O dar jos londėse sako, kad “once you’ve got black you never come back“ – ir ten tikrai daugiau, nei 4 netgi coliais. 😀
O jei rimtai, tai palyginimui sovietmečiu mano tėvai ir kaimynai patobulino ūkinio pastato projektą pakeldami palėpei sienas pusmetriu vietoje suprojektuotų tik 20 cm – jei ir kainavo po to priduodant, tai gal tik kokį červoncą ir puslitrį vodkės. Viskas, visi objektai (kiti ten dar daugiau pasavivaliavo į tipinius projektus žiūrėdami kaip į rekomendacijas, o ne direktyvas) nesunkiai valstybinei komisijai priduoti. O va dabar, matai, yra demokratija…
Kas dėl biurokratijų, tai pakaktų poros mokesčių ir UBI (visuotinio pajamų dydžio vietoje tų PSD, NPD, VSD, GPM ir HZ BBD). Apie švietimą jau ir anksčiau sakiau, kad jei užžiedinus ministeriją su jos padaliniais, tai mokymo kokybė pagerėtų, o visi būtų užsiėmę savais darbais už tuos pačius pinigus: mokytojai – mokytų, o biurokratai – susirašinėtų tik tarpusavyje ir kurtų savo “projektėlius“. Ir taip, manau, galima ne tik švietime.
2023-05-17 17:46
Seniux
Ko ten nesuprasti – modulinis pastatas, viršuje valdymo spintos, apačioje pusrusis kabeliai įvesti iš lauko, tada į spintas konstrukcijomis. Pamatavo priduodant mergaitė (montažnikam tai mergaitė, jauna, “tinkama“. Montažnikai įvertino 😀 ), ir įrašė, kad pusrusis aukštesnis nei projekte. Va ir prasidėjo smaguma.
Tai vat ir mano klausimas – apie ką ta vieša inspekcijų paslauga? Apie centimetrus, kurie svarbūs. Ar apie dešimtis metrų, kurių “nemato“ ant ežerų.
Ir toks vaizdas, kad tos mergaitės nesupranta savo darbo esmės – joms svarbu ilgis. Bet apie ką visa ta tvarka. Tiksliau betvarkė. Kažkokia baimė neatitikti popieriunių dalykų, nesutapimai popieriuje yra katastrofa. Tarnavimas popieriui.
Senas prarabas pasakojo apie buhalteriją senais laikais. Pasakojo ir pavaizduodamas. Nesueina galai, buhalteris lengvai apspjauna buhalterinį žurnalą, patrina, ir užrašo kiek reikia. Kažkaip pasaulis nesugriuvo dėl to. Dabar net ne esminiai dalykai išpučiami iki dramblio.
Tas pats ir DE. Užsakovas – miestas. Bendradarbis vaikšto ir matuoja kiekvieną centimetrą. Sakė, miestui, tai yra biurokratijai, reikia aprašyti kiekvieną dalyką. Privačiame sutari kainą, maždaug apimtis, ir nesuki galvos. Nes ne apie centimetrus, o apie rezultatą privačiame už sutartą kainą. Be išsipisinėjimų. Bet gi ką įdės į lentynas biurokratai, jei nebus popierių kalno?
Man viešas ir privatus – dvi skirtingos visatos. Susiję tik ta pačia planeta fiziniame lygmenyje.
Girdėjau, biškį bankrotų LT yra. Bet negirdėjau, kad bankrutuotų valdiška įstaiga. Gerai dirba net sunkiu laikotarpiu 😀
2023-05-17 18:10
Skipper_LTU
Aha, pabandyk buhalterinę kokią PVM ar GPM ataskaitą priduoti elektroniniu būdu VMI, jei dėl apvalinimų matematiškai nors vienu centu nesueina – turėsi savo buhalteriją tvarkytis kokiu nors iškreiptu būdu (nes nuosava sistema tokių norų nesupranta), o tuo tarpu kokią nesueinančią sąskaitą išsiuntęs klientas savo ruožtu tą patį darys… Rankiniu būdu tiesiog pataisyti nelabai išeina.
Valdiška įmonė visada bankrutuoja, kai ją sumanoma pasivogti. 🙂 Tada pradeda visiems meluoti, kaip privatus verslas efektyvesnis, nors dirbs tie patys darbuotojai, ir net direktorius bus, ko gero, tas pats. Tiesiog rentas pasiims “verslas“, o ne klaidingai vadinama valstybė – apie tai ir Sinkopėse užsiminiau (jau yra įdėtas įrašas čia).
2023-05-17 13:50
Seniux
Intermetai užrodė kelis oro pumpavimo į žemę, met mežinau kaip pavadinti, gamyklos netinka, nes nieko negamina, fabrikus gal – gaudo CO2 iš atmosferos, skystina ir pumpuoja į žemę.Berods Islandijoje yra toks.
Vieša paslauga klimato gelbėjimui. Ką ten gerai pumpuoja – tai pinigus iš gerai veikiančio viešo sektoriaus į privačias rankas.
Žalieji užtvėrė kelius – sutriko tą ar kelias dienas verslai, darbai, ir t.t. Tai vat klausimas, kas turėtų nuostolius iš viešo sektoriaus padengti – meras, mentų vadas, kuris neįsakė bananais dalbajobus nuvyti į mokyklą kartoti kurso, ar dar kas? Toliau tegu aiškainasi su protestuotojais. Į tai žiūriu kaip į institucijų nesusitvarkymą.
Tad klausimas būtų – kam veikia reikiamai, o kam našta ant sprando?
2023-05-17 17:27
Skipper_LTU
Aš jau seniai sakau, kad parodykite man išties verslą, o ne juo melagingai vadinamas iždo pinigų išvogimo per dotacijas ir “inovacijas“ schemas.
2023-05-22 12:54
Augustas
Cit.: “Valdiška įmonė visada bankrutuoja, kai ją sumanoma pasivogti. 🙂 Tada pradeda visiems meluoti, kaip privatus verslas efektyvesnis, nors dirbs tie patys darbuotojai, ir net direktorius bus, ko gero, tas pats. Tiesiog rentas pasiims “verslas“, o ne klaidingai vadinama valstybė – apie tai ir Sinkopėse užsiminiau (jau yra įdėtas įrašas čia).“
Šiaip jau privačiame versle darbuotojų atsakomybė kito lygio yra. Valstybiname sektoriuje veikia daug visokių teisinių procedūrų, kurios trukdo ar gali trukdyti, o privačiame versle dažniausiai viskas yra taip, kaip nustato privatus savininkas. Todėl valstybinė įmonė dirba gerokai prasčiau (už privatų verslą) jau vien dėl tų teisinių procedūrų, kurių privalo laikytis valstybinė įmonė.
2023-05-22 15:26
Skipper_LTU
Arba drignių, arba vėl propagandienos prisiėdei – o juk Seniux tau sakė, kad nevartotum bolševikinės portalienos. 😀
Įstatymai visiems vienodi, ir jei “verslas“ juos pažeidžia, tai čia yra nusikalstama veikla, kuri greitai baigiasi – va ir visas “efektyvumas“ finale. Ir iš mano praktikos su lietuvišku verslu, tai dar nemačiau efektyviai veikiančios privačios įmonės, nepriklausomai nuo jos dydžio, kai tuo tarpu valstybinių įstaigų procesai gerai ir seniai sutvarkyti, taip palyginus. Ir, kaip sakiau, absoliučiai nesavarbu, kokią įmonę čingačgukas valdo, nes jis vienodas čingačgukas ar valstybinėje, ar privačioje – šis veiksnys jei yra konstanta, tai visa tavo aukščiau išdėstyta logika absoliučiai absurdiška.
2023-05-03 23:40
Skipper_LTU
Valstybė teoriškai subalansuoja godumą ir kerštą su adekvatumu. Teoriškai. 🙂
2023-05-05 10:04
Seniux
Valstybė tėra paveldas, pakeitęs formą – vadas -karwliis – feodalai – daug feodaliuku, veikianciu oer institucijas. Niekas cia nieko nebalansuoja, kiekvienas vežimą traukia į savo pusę.
Dabar dar blogiau – ankciai vergyste, kiti nusikaltimai nemt jau jegos pagrindu buvo, gamtiškai taip sakant, dabar atsiprašant kažkokia senmergė storaos kauliniais akinių rėmeliais gali atsiųsti uniformuotą demokratiją į namus. Net jei esi karatistas. Vertinu tai kaip labai stiprų išbalansavimą.
2023-05-05 19:30
Skipper_LTU
Taip, kai yra taip vadinama valstybė privatizuojama – gaunasi faktiškai tas pats feodalizmas. Rašiau ta tema nekart? Nu kažką rašiau… 🙂
2023-05-22 17:51
Augustas
Cit.: “Arba drignių, arba vėl propagandienos prisiėdei – o juk Seniux tau sakė, kad nevartotum bolševikinės portalienos. 😀“
Bijau, kad šį kartą Tu drignių prisiėdei ir, negaudamas darbo privačiame sektoriuje, pyksti ant privataus verslo, kad Tavęs į darbą nepriima. Kas čia kitos temos komentare man, kai pasiūliau paieškoti darbo valstybinėje agentūroje, rašė: “Nemoku imituoti darbo.“, Tu kartais neprisimeni? 😉
Privačiame versle tokie darbo imituotojai jau seniai būtų išlėkę iš darbo, arba pats privatus verslas subankrutuotų. O valstybinėje agentūroje darbas imituojamas, ir tokiems darbo imituotojams nieko neatsitinka. Ir paaiškink Tu man dabar, kodėl rašai tokias nesąmones:
“Ir iš mano praktikos su lietuvišku verslu, tai dar nemačiau efektyviai veikiančios privačios įmonės, nepriklausomai nuo jos dydžio, kai tuo tarpu valstybinių įstaigų procesai gerai ir seniai sutvarkyti, taip palyginus.“
2023-05-22 18:12
Skipper_LTU
Valstybinės įstaigos aptarnauja funkcijas. Jei funkcija yra blėnių rašymas ir darbo imitacija – jos tą ir darys. O tu džiugiai su kitais lemingais katučių plosi, kaip gražiai kokie kubiliai tau į akutes myža savo “strategijas beigi vizijas Lietuva-2030“, sakydami, kad čia lietutis. Man tokia veikla nepriimtina, nes aš arba dirbu, arba dirbu. Ir apsčiai žmonių viešame sektoriuje yra tokių, kurie išties dirba – galima netgi apie mane mano buvusių kolegių paklausti, kaip aš mokytoju dirbau, ir kaip tą švietimo funkciją aptarnavau (net čia rastum įdėtą verbs ref spreadsheet).
Dėl privataus verslo, tai esu rašęs čia anksčiau apsčiai – tyčiodamasis iš visų čingačgukų ir netgi jų darbo skelbimų. Čingačgukas yra didžiausias veiklos imitatorius, nors ir dirba privačiame versle. Jis savo prigimtimi yra meluojanti makaka – ir kitaip nebus. Netgi esu čia gerokai seniau pasakojęs apie čingačgukus ir makakas iš “apie viską pagalvota“, ir kaip 20 milijonų, išmestų tuščiai, jiems buvo nei motais (Numa-jėjė atsiėmė iš tavo ir kitų pirkėjų kišenės).
Grįžęs po Londono visose privataus verslo darbovietėse mačiau klaikų darbo imitavimą bei išteklių (laiko ir svetimų pinigų) švaistymą. Matyt, tame irgi priežastis, kodėl tarp tų makakų nepritapau. Jei turėčiau reikiamus gamybinius veiksnius verslui, tai nuneščiau nahuj (pardon my French) bet kurį konkurentą Lietuvoje – vien dėl to, kad jie yra klaikiai neefektyvūs ir valdomi bukų čingačgukų. Ir tai taip pat priežastis, kodėl joks va toks makakinas niekada manęs į savo pavaduotojus nepriims – nes šikna jaučia, kad mane priėmęs jis pats greitai eis ieškotis naujų gyvenimo iššūkių kitur.
Taip kad nesek pasakų – mano darbinė ir gyvenimiška, neskaitant išsilavinimo (t.y. aš žinau, kokius blėnis lemingams studentams į makaules šika), patirtis gerokai pranoksta taviškę.
P.S. Seniux, gana čia žvengti – dar popkornu paspringsi, rupūže tu plaukuotas! 😀
2023-05-22 20:41
Seniux
Neplaukuotas – nusiskutau! Verkti galima, jau net nejuokinga, ypač kai Sinkopėse paminėta VMI skelbiami išties įspūdingi skaičiai.
Teko ir man priešu pabūti, kai dariau užduotis, kurioms ir buvau pasamdytas. Ekstravertai dar ir vaLdovų pozicijas išplerpia, nors paskui jų nelabai mėgsta pavaldiniai, švelniai tariant.
Įspūdis, jog kvalifikacija vertinama pagal liežuvio lankstumą. Na o aš prastas spekuliantas, techninės žinios, atsidavimas darbui nerodikliai, tai nepardaviau LT savo kvalifikacijų (jų net ne viena, ne visos oficialios). Tai tarp makakinų nemačiau aš daugiau savęs. Ir ne vien atlygio klausimas lemia. Nesuprasdavau aš čingačkukų, kažkokius marazmus kalbėdavo, ir aukšto lygio vaLdovai. Išskyrus trumpai ir aiškiai kalbančius, žinutės kaip spyris subinėn.
Gimtosios kalbos taip ir neišmokau, nesuprantu, ką man čingačkukai kalbėjo. Makaronus aš mėgstu, bet ne ant ausų. Finale kai kas užsidarė, kai kas sumokėjo gerooookaaaaiii daugiau už neaišku ką, ir kiti briedai.
2023-05-22 21:22
Skipper_LTU
Gal aš klystu, nes nežinau kaip Vokietijoje, bet pas naglosaksus dirbus, tai jie, jei neįkišama politika (pirmumas negrams, moterims ir pyderamas arba blokas imigrantams su neištariamu vardu), ten vis tik samdo konkrečiai pagal profesinius gebėjimus (britai išvis dėl to pamišę dėl įvairių licencijų) – Lietuvoje yra pyzdūnai su nepilnavertiškumo kompleksais, kuriems absoliučiai tavo gebėjimai yra neįdomūs, ir dažnai net pradeda žaisti psichologinius (lochams skirtus) žaidimėlius (testus ir horoskopus – tiesiogine prasme).
Todėl mano CV realiai niekam neįdomu – ir netgi erzina savo “pertekliumi“ (bet jei iškarpai, tai “kodėl tarpai?“ tuomet – kvalifikacijos ir patirtis absoliučiai nebesvarbi).
2023-05-23 07:24
Seniux
Čia popieriukų mažiau. Profesija turi ir gali dirbti. Ritantis vakarams.žemyn, Ausländer (atvykėliai) turi daugiau teisių nei vietiniai. Pvz. jauniems dar besimokantiems negalima varžto prisukti, tuo tarpu atvykėliia tuk sukit. Tikriausiai be popieriukų kai kurios durys uzdarytos, bet kad butu ribojama darbas kai sugevi dirbti, to nėra. Gal net ir be popieriukų galimybių būtų, buvo kas suinteresuoti, kad pereričiau pas juos, bet dėl kalbos barjero nesigavo.
Kvalifikacija čia vertinama. Tą ne tik sąxkaitoje matau, daugiau privalumų turėjau, ne taip kaip vietiniai 😀
2023-05-23 11:02
Skipper_LTU
Pusbrolis (kuris vaikystėje man pieno buteliuku dantis išdaužė) dabar yra staliumi Norvegijoje, o buvęs Marijampolėje direktoriumi (kol rubikoninė mafija ten visko neužvaldė). Tai jam alga ten negti pakilo, nes norvegai irgi įsivedė reikalavimus: arba 5 metai stažo Norvegijoje (o jis gerokai ilgiau ten gyvena, jau ir namą nupirkęs išsimokėtinai, jo žmona, pedagogikos mokslų daktarė ir vadovėlio bedraautorė, irgi persikraustė ir skalbykloje babajkas prižiūri), arba profesinės licencijos bei diplomai ir panašus darbo stažas kitur – tai gerokai nuo visokių prašalaičių darbo rinką pravalė, nors lietuvių firmos vis dar veža savus “komandiruotėms“, bet, žinia, jau su lietuviškomis sutartimis ir dideliu džiaugsmu mūsų Sodrai, o ne kabina ant norvegų sistemos.
Va, dabar pakalbėjau telefonu: imtų mane į inkasatorius Vilniuje (turint omeny man CV toje fizinio saugumo profesijoje), bet reikia vietinės apsaugininko licencijos, o aš klausiu, kam ją tvarkytis, jei nežinau, ar imsite – mano kvalifikacijų profesijoje tikrai sočiai yra, bet natūralu, kad ginklui vis tiek leidimo reikės, tą suprantu. Tik nelabai čia buvo man tas poreikis popierius tvarkytis (savaitės kursai ir egzaminai – nieko ypatingo), aišku, bet dabar juokinga rinkoje algas tiesiog palyginti: Varėnoje eksporto vadybininkui moka mažiau, nei apsauginiui kitur (bet čia ačiū valdžiai – pakėlė minimumą); inkasatoriui – daugiau nei Varėnoje buhalteriui. Bet bendrai paėmus – galima apsaugoje dirbti tik tuomet, kai visiškai neturi ką veikti namie, o esi kokioje nors pareigūno pensijoje (gauni rentą). Kita vertus, Vilniuje vaBybininku galima dirbti, jei esi turtingas: turi nuosavą būstą, o tėvai apmoka visas išlaidas, tai maistui užsidirbi.
LOL brangi kainomis ir žemomis pajamomis tėvynė Lietuva – todėl seniai metas šitą visą klaidingai vadinamą valstybę sugriauti kaip Romai Kartaginą, perfrazuojant Katoną Vyresnįjį. Ir tai nutiks neišvengiamai, nes tokie yra kaip bežiūrėsi, bet ir biologinės evoliucijos, ir socialinės raidos bei ekonomikos vystymosi, ir istorijos empyriniai dėsniai.
Vakar pažiūrėjau tūbėje, ką pezėjo mūsų elitas 1939 spalio 11 d. Kaune mitinge (ypač “tautos vadas“ apie “visada draugingą buvusią ir esančią sovietų Rusiją“) – jie ir tada, ir dabar apgailėtini buvo (primenu tą spalį, kai prieš metus atsižadėjo lenkams Vilniaus, metų pradžioje atidavė vokiečiams Klaipėdą: spalio 2 dieną demobilizuota kariuomenė, spalio 5 dieną išskrido delegacija į Maskvą, spalio 7 dieną “atgavome Vilnių“, spalio 11 džiūgauja elitas, spalio 20 dieną įvedama kariuomenė, spalio 23 pasiimame Vilnių – ir jau kitąmet Smetona mauna iš Lietuvos).
2023-05-23 10:16
Seniux
O del licenziju, ar tik nebus sukurta britijoje biurokratine sistema visokiems leidimukams ir valdymui tuo paciu? Tiesiog kam dirbti, kai gali “dirbti“ popieriukus isdavinedamas.
Lietuvoje jau net medicinoje visiskai bemoksliai dirba, ir netgi plesiant zmogu is mirties nagų. Įrankiai sunumeruoti, medikai komandas duoda: paduok penktą, paduok trisdešimtą. Iztenka skaiciis pazinoti. €
2023-05-23 10:46
Skipper_LTU
Britanijoje licencijų sistema iš esmės parėjo ne iš viršaus, nuo valdžios, bet iš apačios – nuo pačių profesinių asociacijų, kurios taip susitvarkė sau rinką. JK suprasti galima – ten karalystė, feodalizmas ir senos cechų tradicijos City and Guilds. Net aš jų turi dvi “cechines“ ksyvas: dvi iš apsaugos (vartininko bei kūnsargio) ir vieną iš NT pardavimo, nors NT pardavimams licencijos nereikia – o su apsaugos diplomais išduodama darbui licencija JK rinkoje per UK SIA, kuri yra prižiūrima vidaus reikalų.
Tai ta biurokratizacija ten veikiau yra privačios kilmės, nei valstybinės – ir taip visur, įskaitant advokatus (juokingiau, kad jie yra “barmenais“ vadinami, nes nuo žodžio “to pass the bar exam“ yra apie civilinę advokatūrą, kai tas, kuris rūpinasi baru yra “bartender“ nuo “to tend to a bar“). 🙂
Bet taip, iš ekonomisto pusės žiūrint, tiek valstybinis licencijavimas, tiek ir licencijavimas veiklai pagal cechus yra apie dirbtinius limitavimus, siekiant susikurti sau ekonomines rentas – nedarbines papildomas pajamas ne vien licencijų išdavimu, bet ir antkainiais (šie ir yra ekonominė renta) prie savo paslaugos rinkoje.
2023-05-23 22:10
Skipper_LTU
Beje, šeimistai Britanijoje dažnai pagal simptomus diagnozę tiesiog gūglinasi…
O va čia Lietuva – kaltų nerasta, moteris mirė: https://www.delfi.lt/sveikata/sveikatos-naujienos/38-eriu-klaipediete-prasidejus-kosuliui-mire-vos-per-kelias-dienas-i-ligonine-pateko-tik-paskutine-gyvenimo-diena-93427417
2023-05-23 14:00
Seniux
O čia vietiniai dėl politikos smarkiai diskriminuojami. Ant tiek smarkiai, kad turi keisti gyvenamą vietą dėl darželio – dabar ukrainiečiams darželiai. Ir taip buvo ankšta, bet kai kur pyzdėc nuo žodžio visiškai.
O visokie šolcai rūpinasi net nežinau kuo, visiems klausimas apie skaitiklius grilinėje, nes apribojo grilinimo kartus per savaitę. Ta prasme rimtai reikia skaičiuoti grilinimus, kai žmonės turi kraustytis, nes miestas nepasirüpina darželių kiekiu, ypač šalyje, kuri tiesiog susiurbia atvykėlius, kad ir į kurią Europos šalį jie pradžiai beatvyktų.
Mano gebėjimai buvo labai įdomus, bet kaip į sieną tiek pašalpos pakeitimo atlyginimu, tiek sprendimais.Stagnacija apibūdinčiau.
Kvalifikacija įdomi, kol padarai darbus. Bet kai reikia atsiskaityti, prasideda mykimai:
-mes TADA visą namą už tiek padarėm.
Gyvena praeitimi, man TADA irgi sumas kitas mokėjo, na ir ką. Gal dar nori nusipirkti kainomis 20metų atgal?
Herai, eunj į darbą, o tai darbas baigsis 😀
2023-05-23 15:45
Skipper_LTU
Sorošėkų valdžia visur vienoda – pas mus irgi yra pataikavimas chocholams. Tad čia nieko naujo.
O dėl kepsninių, tai palauk – dar sertifikatus drabužiams įves, ir be jų negalėsi apsirengti nieko pats, kas nebus leidžiama (apie tai kalbėjome šiandien Sinkopėse). 😀
2023-05-23 13:24
Augustas
Cit.: “Dėl privataus verslo, tai esu rašęs čia anksčiau apsčiai – tyčiodamasis iš visų čingačgukų ir netgi jų darbo skelbimų. Čingačgukas yra didžiausias veiklos imitatorius, nors ir dirba privačiame versle. Jis savo prigimtimi yra meluojanti makaka – ir kitaip nebus. Netgi esu čia gerokai seniau pasakojęs apie čingačgukus ir makakas iš “apie viską pagalvota“, ir kaip 20 milijonų, išmestų tuščiai, jiems buvo nei motais (Numa-jėjė atsiėmė iš tavo ir kitų pirkėjų kišenės).“
Pažiūrėjau, ką rašei apie čingačgukus, ir iškilo klausimų Tau. Štai Tu rašei: “O žinote, kodėl indėnai pralaimėjo baltam žmogui?
Nes indėnai turėjo daug vadų (chief), ir neturėjo savininkų. O europietis atėjo su savo privačiu reikalu, ir jam rūpėjo nuosavas pelnas, o ne personalo valdymas ar strateginių procesų organizavimas.“
Ar tai reiškia, kad, pvz., “personalo valdymas“ ar “strateginių procesų organizavimas“ yra pasidarę savitiksliai ir įmonei jokios naudos (jokio pelno) nebeduoda?
2023-05-23 13:53
Skipper_LTU
Ne, taip nereiškia – viskas priklauso nuo konteksto, tikslų, masės aplinkybių ir veiksnių bei pačių žmonių, kurie tame dalyvauja. Jei motyvacija yra tik pagal limbinę sistemą nupisti, apipisti ir išsipisinėti – tai niekas su 64 milijonais metų evoliucijos dar nepakonkuravęs.
2023-05-22 18:18
Seniux
Pradžiai reiktų skirti procesus nuo žmonių. Gali “dirbti“ prie kavos aparato 20 žmonių, tačiau procesas yra gana aiškiai sutvarkytas. Problema, kad (Kafkos) procese labai daug žmonių, biurokratija tik auga kiekiu. Ir čia jau bėda pačios vakarų civilizacijos – patys skęstame savo pačių popieriukuose. Gal skaitei mano komentarą apie 4 cm? 😀 Jau taip sutvarkyta nomenklatūra, kad per medžius miško nematom. Svarbu super atitiktis centimetram, pamirštant savo darbo prasmę. Tikrai kad Kafka, arba dzen – svarbu kelias, ne rezultatas, tiksliau buvo pamiršta, kam visas regalmentavimas, taisyklės sukurtos, pamirša priežastys, istorija.
Viešą sektorių sumažinus tiek kiek reikia, pamačius mišką, išmėžus velniop darbo imitatorius (true story, reali daug kartų girdėta frazė: “документ должен отлежаться“), nuėmus kaukes ir suformavus biurokratiją tik tiek, kiek reikia common sense išlaikyti, o ne atitiktį šablonams formuoti, visai gerai būtų su viešuoju sektoriumi.
Linkėjimai dėl imitatorių išmetimo iš darbo privačiame vokiškame sektoriuje 😀 Mačiau kaip vokiečiai dirba, todėl nuo postsovietinių šalių bendradarbių pakeičiau į vokišką aplinką.
2023-05-22 21:18
Skipper_LTU
Galvojau, kur lengviau čingačgukai “išeina ieškoti naujų gyvenimo iššūkių“ – ir dabar humanizmo ir demokratijos laikais to tiksliau nepasakyčiau. Prie tėtušio Stalino buvo gerokai aiškiau, matyt – susimovę funkcionieriai greitai važiuodavo lumberdžiakais su vatynkėmis praktikuotis before it was cool. 🙂
2023-04-20 11:40
Tomas IRL
Pradžioj reikia paskaityti Mozės penkiaknygę ( https://www.vle.lt/straipsnis/penkiaknyge/ ), tai dekalogo praplėtimas kažkas panašu į konstituciją su nurodymais bei patarimais kaip tvarkytis ūkyje, įvairiuose socialiniuose bei verslo reikaluose. Palaiminimai ir prakeikimai. Na pavydžiui ant aukštos įtampos stulpo užrašas “Nelipk užmuš“ stiliuje. Arba kaip airiai keliuose deda ženklą “Kill speed, not our workers“. Na o Karalių knyga po to, kaip jiems pavyko tai įgyvendinti.
2023-04-20 18:36
Skipper_LTU
Labai gaila, kad bažnyčiose per mišias skaitoma veikiau kitos ištraukos iš Senojo Testamento, nei pamokymai iš Toros ar Karalių knygų – tuo katalikai ir skiriasi nuo sinagogų kaip “pakoučinimo“ įstaigų. 🙂
2023-04-20 19:32
Tomas IRL
Nu laba diena, kaip tai atskyrę? Tu kalbi kad Jėzus buvo žmogaus sūnus ir gyveno kaip žmogus patirdamas žmogiškus džiaugsmus ir vargus? Ir kad ant kryžiaus buvo apleistas/paliktas/atskirtas nuo Dievo? Ar tau artimas misticizmas apie mistinį Jėzų kuris dažniausia tampa barzdotu dieduliu ant debesėlio? 🙂 https://youtu.be/qw0g4lXfC6A
2023-04-20 19:44
Skipper_LTU
Nu tai aš maniau, kaip trū katOlikas, kad tu taip kalbi kaip ir visi bambizai, tai ką aš dabar žinau…
Nekvaršink čia man galvos, nevidone, savo erezijomis! Inkvizicijos ant tavęs nėra! Ir ant manęs nėra. Ant nieko nebėra… net ant opusdėjusio kreivio. 😀
2023-04-20 19:53
Tomas IRL
– Biblija… mapijozai skaito Biblija, – pasakė man mano močiutė. Na ir tamsta žiū panašiai man grūmoji. 🙂
2023-04-20 19:58
Skipper_LTU
Bambizai tik skaito biblijas, o katalikai – katekizmus! Nes ten – apie kates, o ne apie bib… nu, žodžiu, nėra ko jais čia ir mosuoti, skaitau. 😀
2023-04-20 20:05
Tomas IRL
Tai gi nuo žodžio katukas. 😀
2023-04-20 20:14
Skipper_LTU
O va to žodžio bib…, nuo kurio bib-lija, neminėsim. 😉
2023-04-20 22:25
Tomas IRL
Beja tas katukas kur Herta nupiešus šiandien, pamokslauja iš Martyno Mažvydo katekizmo kuris buvo bambizas. Tai kaip išeina kad katukas irgi… 😉
2023-04-20 22:39
Skipper_LTU
Todėl jam dangus ir nenumatytas – nes iš dainos žodžių neišmesi! 😛
2023-04-21 10:12
Tomas IRL
Taip sutinku, rodant raudoną babuinišką šikinę į Dievo Karalystę nepraeisi, o ką daryti jei kitaip neišeina? Todėl buvo sumokėta kaina (čia turėtų būti linkai į linkus). 🙂 O įstatymas, kurio be ja Jėzus atėjo ne panaikinti o įvykdyti, išlieka kaip kelrodis einant Dievop, kad neužsitrenktum į save ar pakeleivį be laiko ar be reikalo. Ir kad mintys aukščiau bambos paliktų, na bent kartais, kaip tu ir sakęs – kad Šventraščio žinojimas netaptų pasimaskatavimas. P.S. Ar teko gaut lupti nuo davatkos su maldaknyge? Atsukai žandą? 😉 https://youtu.be/6z8DhubM5AY
2023-04-21 10:57
Skipper_LTU
Ne, buvo dar blogiau: viena katalikė už teosofinius išvedžiojimus man pradėjo egzorcizmo seansą, o krišnaitas traukinyje, pardavinėjęs Bhagavatgitą, tai dar ir puolė į isteriją, prakeikė mane, kad mano samsaros ratas sustos kaip “budistui“. Va jehovininkus tai šiaip nuo durų esu nuvijęs, kai mano būsimai, o dabar buvusiai, žmonai bandė įkišti (sic!) savo literatūrą, o aš išlindau ir “ė, a kūr mano sriuba???“ 😀
Londone bažnyčioje chorvedės tai vis tik prisibijojau – slapsčiausi už kolonos, kad nematytų, ar giedu (ten pas ją ir kurti pradėdavo). 🙂
2023-04-21 11:43
Tomas IRL
Kartą mormonus radau savo kambary, tėvukui stūmė mumū apie savo pranašą Džozefą Smitą , auksines plokštes tas kurias Amerikoj užkasė Jėzus o Džo jas rado ir kad reikia saugotis tie kurie sako: “Biblija, Biblija….“. 🙂
O chore irgi teko dainuoti, na bet labiau sekėsi būt prie pulto garsistu. Už stulpo nesislėpiau. 🙂
2023-04-21 12:50
Tomas IRL
Taigi padarėme nemažą lankstą nuo temos. 🙂 Tai apie ką tie dingę žodžiai? Koks būtų atsakymas? 42? Koks humanizmo apibrėžimas ir ar jis priklauso nuo individo interpretacijos? Humanizmas sąlyga žmonijai išgyventi? Koks humanizmo galiojimo laikas? Ar humanizmas(Penkiaknygės įstatymas) yra veidrodis kuriame pamatome save raudonšikniais babuinais, vat jo tokia ir paskirtis o ne sukurta humanistinė visuomenė? Beja E. Muskas nepataria skaityti vokiečių filosofų, ieškant egzistencinių klausimų 😀 https://youtu.be/hA9bzH3XjUY
2023-04-21 12:51
Skipper_LTU
Jūs, bosistai, visada ten imituojate, kad grojate, o kai nusigrojate su savo tonikomis, tai priekaištingai žiūrite į būgnininką, kad čia jis kažką ne taip sustukseno! 😀
(nepamenu, kur tūbėje šitą bajerį mačiau)
2023-04-21 12:57
Tomas IRL
Sako ausininiai monitoriai neblogai sprendžia šią problemą, nesu tikras, nes neteko jų naudoti. Bet garsistas čia jau nebekaltas. 🙂
2023-04-21 13:15
Skipper_LTU
Garsistas paprastai yra ne mažiau svarbus muzikantų grupės narys, kaip ir kiti ant scenos, nors šito ir nesimato. Bet kai prastai dirba, tai girdisi, kad gerai nesigirdi…
2023-04-21 14:03
Tomas IRL
Kažkur girdėjau, kad žodžio “nuodėmė“ viena iš reikšmių kai nepataikai ten kur reikia irgi kaip reikia. Nu tai kas kad tu kitaip nori ar nemoki. Tada galioja taisyklė – susilaikymas tai dorybė. O tai irgi menas. 🙂
2023-04-21 14:13
Skipper_LTU
Katalikai turi labai patogią koncepciją – atgailauk, ir nusidėjimai atleisti!
Tai kai katalikas bosistas nusigroja, tai sako: “soriukas, čia biskutuką ne ta tonika, nu“. 😀
2023-04-21 14:21
Tomas IRL
Buvo nutikimas kai per repkę gitaristas sustabdė grojančius ir klausia, – kas groja mi?
Bosistas po pauzės, – nu aš… groju mi.
Kodėl tu groji mi???
O ką? Gi mi…
Tai gi, nuo to laiko “kas groja mi?“ tapo memu. 😀
p.s. įtariu kad tai tau jau pasakojau.
2023-04-21 14:25
Skipper_LTU
Nu tai C akorde do-mi-sol ta mi irgi yra! 😀
2023-04-24 07:31
LRT delenda est! © | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] ketvirtoji valdžia yra tiesiog tos pačios valdžios propagandiniu filialu – o to šitai bendrinei visuomenei ir konkrečiai mūsų tautai, kol toji dar neišnyko, mažiausiai […]
2023-05-15 07:32
Kalantinėms jau 51-eri | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] mūsų godžiai, šykščiai ir pavydžiai tautai savo brangioje aukštomis kainomis ir žemais atlyginimais tėvynėje Lietuvoje, kur tikrai jokios gegužinės su tuo niekaip “nekoreliuoja“, aha); arba kodėl rusų su tokiu […]
2023-05-24 10:34
Seniux
Gerai, kad dar užklausti gūglės moka. Argi ne skaitmenizacija 😀
Keista, kad jokių tyrimų, jokių vaistų, ir iš vis ką reiškia “praeis savaime“. Elemtarūs greiti testai uždegimo stiprumui nustatyti pigūs ir greitai atliekami. Ir matytųsi milijardą kartų viršijantis normas kažkas ten tam teste.
Net kokio peršalimo atveju rekomenduojama “kasdieniniai“ vaistai.
Gal dar Durnalistai pagrąžino, delfienos yra delfienos.
Žmoniškai žiūrint, kiekvieno nesiųsi tirti dėl sepsio pakilus temperatūrai
O bet tačiau bus netgii vidaus auditazzzz!! Baisui net pagalvoti, kokia atsakomybė. Faktoškai ką or sakiau – meiecininiais, juridiniais popieriukais pasislėos Kafkos procese nuo atsakomybės.
Na o vyrui turbūt reiks ieškoti naujos mamos norgėje, gi neisi užpildyti tuščią darbo vietą bardon tos. Net cietoje gyvenant šikna, tai po Norgių iš vis nusišauti belieka.
2023-05-24 10:42
Skipper_LTU
Taip, jo situacija nepavydėtina – bet jis Norvegijoje dirba “komandiruotėse“, tai nežinia, kaip ir kas vaikus dabar augins Lietuvoje, nes jis čia lieka be pajamų, ir ne iš gero gyvenimo uždarbiauti važiavo. 😦
Per koroną mane paguldė ligoninėje į lovą, iš kurios prieš tai išvežė ligonį irgi iš Varėnos į reanimaciją. Jo žmona Lina mirė nuo vėžio prieš keletą metų. Jis, deja, irgi neišsikapstė, mirė jau mane išrašius – liko du vaikai našlaičiais… Tai va seselei kai pajuokavau savo juodo humoro stiliumi, ar čia pas jus visi išeina tik kojomis pirmyn (nes vežė į kovidinį skyrių kažkokiais rūsiais, tai prisiminiau anekdotą apie morgą), tai ji krūptelėjo ir pradėjo dievagotis, kad pasveiksta – tada dar nežinojau, kad Aleksadrą Gud išvežė prieš tai.
Na, o mano linksmoji raudoplaukė kirpėja dėl sepsio komoje Kaune pragulėjo savaitę – dantų implantą gi dėjo ir užkrėtė. Gūglas jos atveju mažai tepadėjo.
2023-05-26 13:30
Augustas
Cit.: “Taip kad nesek pasakų – mano darbinė ir gyvenimiška, neskaitant išsilavinimo (t.y. aš žinau, kokius blėnis lemingams studentams į makaules šika), patirtis gerokai pranoksta taviškę.“
Radau tokį straipsnelį apie NVV (naująją viešąją vadybą):
https://www.delfi.lt/news/ringas/lit/sarunas-liekis-lietuvos-respublikos-isvalstybinimas.d?id=93426421
Tai čia turbūt apie tuos blėnis, kur lemingams į makaules sudeda? O ką Tu galvoji apie to straipsnio mintis? Ar tikrai taip labai skiriasi vadovavimas verslui nuo viešojo administravimo bei vadovavimo valstybinei kontorai?
2023-05-26 17:51
Skipper_LTU
Nebemoku kanceliarinio stiliaus jau skaityti – tai mirusi kalba, kuria reiškiamos mirę mintys, o mano protas, nepaisant artėjančio 53-čio gimtadienio, yra vis dar guvus ir gyvas. 😀
Tai nežinau, apie ką jis ten rašo – nepajėgiu perskaityti.
O į tavo paskutinį klausimą galiu taip pasakyti: dirbau jankiams 14 metų, tai net valstybinėje tarnyboje jie sprendimus priiminėjo pagal verslo logiką, o ne kažkokią “biurokratinę“ išsigalvotą. Jų ir kariuomenė veikia kaip privatus verslas su visa derama konkurencija bei efektyvumo standartais. Bent jau taip buvo iki dabartinio POTUS anais laikais. Tai aš nežinau, ką autorius čia išsigalvoja ir pagal kokią logiką ieško savyje ypatingų supratimų bei galių ir gebėjimų. 🙂
2023-05-27 14:04
Augustas
Cit.: “O į tavo paskutinį klausimą galiu taip pasakyti: dirbau jankiams 14 metų, tai net valstybinėje tarnyboje jie sprendimus priiminėjo pagal verslo logiką, o ne kažkokią “biurokratinę“ išsigalvotą.“
O kaip tada su D.Kreiviu yra? Ar D.Kreivys ne pagal verslo logiką sprendimus priiminėja?
2023-05-27 15:42
Skipper_LTU
O kame tas verslas yra vagysčių ir sukčiavimų schemose?
2023-05-27 16:49
Augustas
Cit.: “O kame tas verslas yra vagysčių ir sukčiavimų schemose?“
O ar iš viso yra toks verslas, kurs nelupikautų beigi nesukčiautų, kuo daugiau pelno siekdamas gauti? 😦
2023-05-27 17:49
Skipper_LTU
Cituoji Marksą, kuris citavo kažkokį pažįstamą verslininką? 😀
2023-05-27 21:23
Augustas
Cit.: “Cituoji Marksą, kuris citavo kažkokį pažįstamą verslininką?“
Ne, ne K.Marksą čia cituoju, o tokį Herbertą Niutoną Kesoną, knygelės “Kaip daryti ir išsaugoti pinigus“ autorių.
2023-05-27 22:34
Skipper_LTU
Geriau jau tu klasikus skaitytum, nei tuos perkramtytus blėnis… 🙂
In Karl Marx’s Capital, he quotes an economist who says that if capital can get 100 percent profit, it will “trample on all human laws; 300 percent, and there is not a crime at which it will scruple, nor a risk it will not run… If turbulence and strife will bring a profit, it will freely encourage both.“
2023-05-27 00:04
Seniux
Kadangi dirbu išsijuosęs kaip koksai vokietis 😀 biškį paskaitinėjau “konkurentų“ medijas. Kaip mačiau lietuvių kunigo šių dienų situacijos įvertinimą apie Dievą, tai galiu pasakyti,.kad tas pats ir su Šėtonu . Pasak kunigo Dievas šiandien šiukšlyne. Nereikia šiandien žmonėms Dievo.
Velnias irgi rūko kamputyje nervingai. Apleistas ir tas, o visuomenė skęsta pirmoje Šėtono biblijos nuodėmėje – kvailume.
Galima būtų sakyti, kad bent jah lietuviškas elitas veikia pagal Satanizmą (nauda sau), bet ir šitie daro nuodėmes ne tik pagal krikščuonišką bibliją, bet ir pagal šėtono. Nei krikščuonys,.nei satanistai. Niekam tikę, papuolę reikiamu laiku reikiamoje vietoje.
Taip, dauguma plaukia pasroviui. Satanizmas iš purmo žvilgsnio apie daug sąmoningumo.
2023-05-27 01:59
Tomas IRL
Jų dievas pilvas, o Dievas niekur nedingo, amžinybės perspektyvoje mes per daug susireikšminę. Nuodėmė yra atskirimas nuo Dievo. Nutinka kad amžiams. Jei įdomu ta tema rekomenduoju paskaityt S.C. Lewis knygą Didžiosios skyrybos.
2023-05-27 15:37
Skipper_LTU
Jo Češyro katukas labiau žinomas… 😀
2023-05-27 17:26
Tomas IRL
Katukas Lewis Carroll’o, o čia kitas Clive Staples Lewis. Didžiosios Skyrybos apie dangų ir pragarą gan netikėtu kampu, knyga mėgiama tiek protestantų, katalikų ar stačiatikių. Buvęs ateistas tapęs krikščinybės apologetu tad nesvetima jo darbuose logika. Ir alegorijos ką gali atrasti jo knygoje Narnia. Yra parašęs mokslinės fantastikos. Airis. 🙂 Katukas irgi geras. Uci puci. Pasirodo ten aparašytas gamtamokslis: reikia labai greitai bėgti kad liktum vietoj. 😀
2023-05-27 18:01
Skipper_LTU
Ai, taigi Narnijos kūrėjas… Supainiojau – visi ten gerai nutėkšti britų maironiai, rašę proza, buvo. 🙂
Tik tiek, kad tais laikais žmonės dar sugebėjo knygas skaityti. Dabar net tinklaraščio neperskaito… 😦
Jei klausi, ką dabar pats skaitau, tai – MY FIRST VOYAGE (From Two Years Before the Mast.) By R. H. DANA, Jr.:
Some officers have been so driven to find work for the crew in a ship ready for sea, that they have set them to pounding the anchors (often done) and scraping the chain cables. The “Philadelphia Catechism” is,
“Six days shalt thou labor and do all that thou art able,
And on the seventh—holystone the decks and scrape the cable.”
This kind of work, of course, is not kept up off Cape Horn, Cape of Good Hope, and in extreme north and south latitudes; but I have seen the decks washed down and scrubbed, when the water would have frozen if it had been fresh; and all hands kept at work upon the rigging, when we had on our pea-jackets, and our hands so numb that we could hardly hold our marline-spikes.
Primena armūchą, kad kareivis būtų nuolat užimtas ir užsipypinęs tuo užimtumu. 🙂
2023-05-27 18:29
Tomas IRL
Vat tau ir visas dvasingumas užsibaigęs žolės dažymu. 😀
2023-05-27 18:54
Skipper_LTU
Dar žiemą reikėjo iš sniego pusnių daryti kampuotus “kantus“ aplink Lenino biustą prie štabo. Kolega Artūras Macaitis (jo posakis, kad lietuvių bajorai rusų armijoje netarnauja) pasiūlė štabo budėtojui vyr.leitenantui ta proga prirauti raudonų gvazdikų ir prismaigstyti pagal perimetrą. Starlėjus suprato, kad iš jo labusas tikrai tyčiojasi, bet nebuvo kaip formaliai prikibti, kai tas demonstravo šveikišką uolumą. Pasiuntė tuomet mus miegoti, kol patys dar su durna iniciatyva ko nors neprisigalvojome… 😀
2023-05-27 15:36
Skipper_LTU
Lietuvių santykis su velniais yra nuo seno… savotiškas: https://www.youtube.com/watch?v=9myoqbGc63Y 🙂