Įrašas su tinklalaide PODCAST S02E30 publikuotas 2021-05-24 iš anksto Patreon paskyroje
Yra tokia kategorija “verslininkų“, kurie verkia nuolat dėl darbuotojų trūkumo prie bedarbių, suprask, pertekliaus.
Ir nepriklauso nuo to, ar ta ekonomika kyla, ar krenta – verkia ir verkia, kokie aplink juos vien tik netikę pašalpiniai ir tinginiai, kad neina pas juos, geradarius, dirbti.
O, atsiprašau, algą mokėti bandėte?
* * *
Aha, pasakysite, jei už algą, tai kiekvienas durnius darbuotojų ras! O tu va pabandyk surasti už minimalią pašalpą ar dar mažiau!
Ką, slabo bachūras, a-nea? Nu tai viarslo tu todėl ir nepadarai, lochas!
Nes pelnas, kaip jau rašiau tinklaraštyje anksčiau, dabar yra uždirbamas iš to, kad nupjauni kažkurioje eilutėje savo sąnaudas – tame tarpe ir darbo jėgai.
O jei dar sugebėsi apmulkinti tiekėjus? Jei dar ir valdžią? O jei dar ir pirkėjus?
Nors pastaruosius tai mulkinti lengviausia, aišku, bet reikia mulkinti taip ir tik tada, kuomet tie neturi kito pasirinkimo rinkoje, todėl grįš ir vėl ės tą tavo brukamą brangiai šūdą (atsiprašant už alegoriją).
Būtent tokio tipo pagal lygiai tokį patį mąstymą veikiantys versle “darbdaviai“ (nesgi darbą duoda, aha) ieško sau ir darbuotojų.
* * *
Ir labai pyksta, kai lengvai nesuranda.
Nes tie varguoliai darbo rinkoje turi pasirinkimą – ne tik dirbti pas kitus ar kur daugiau jiems sumokės, bet netgi ir kurį laiką išvis nedirbti, kuomet pajamos iš darbo ir taip faktiškai nebepadengia pastoviųjų asmeninių ir būtinųjų sąnaudų būstui ir maistui, nes homo sapiens kaip biologinė rūšis, deja, priversta per parą ir pavalgyti kažką, ir numigti kažkur, o klimatas ne visada leidžia išsitiesti ant žolės (oi, ir dar ten – erkės net sostinėje!), kai dar ir žolės rupšnoti savo dietoje net nesame pratę, nes paprastai juk ėdame tik ją už mus sau rupšnojančius.
Jeigu jau išties yra rinka laisva, tai, kaip seno tipo liberalas, aš esu tikras, kad kainą rinkoje nustato paklausos ir pasiūlos dėsnis: kaina krenta prie vis didėjančios pasiūlos ir ta kaina kyla, kuomet paklausa didėja atsiliekančios pasiūlos atveju.
Antraip pirmu atveju susidarys perprodukcija (o kiekvienoje neparduotoje prekėje yra dalis jos gamybos sąnaudų, kurios verslui reiškė jau patirtas išlaidas, dabar didėjančias besikaupiančiais nuostoliais), o antruoju atveju – turėsime deficitą, kuomet teoriškai prekės ir nebrangios, bet praktiškai jų nėra.
Pastaruoju atveju gaunasi toks tipinis planinės ekonomikos neišvengiamas palydovas – “partija ir vyriausybė rūpinasi liaudimi“, kad kainos būtų žemos ir prekės įperkamos, tačiau prekių pardavime faktiškai išvis net nėra, o jų gerokai per mažas ir pateikiamas rinkai nedidelis kiekis yra pačių prekybininkų perparduodamas iš po prekystalio tik pagal kyšius ir ryšius, vadinamus blatu (kaip ir dabar pinigingos vietos valstybės tarnyboje).
* * *
Jei jau taip ciniškai visus tokius proletarus, kurie prekiauja tik savimi kaip darbo jėga, laikysime tik savotiškomis gyvomis prekėmis toje vergų, atsiprašau, darbo rinkoje, tai iš ko susidarė dabar tuomet šių trūkumas?
Ar kai, ponai verkiantys neverslininkai, turite pinigėlių tik bambaliui, o norisi blue label, tai irgi verkiate prie alkoholio skyriaus, kad to samagono jums neparduoda, ir kodėl nepadaro nuolaidėlės, kai pilnos lentynos, matote, yra užgrūstos įvairiausio šnapso?
Aha, išties – o kodėl?
Tie verkiantys “darbdaviai“, kuriuos žmonės gal ne veltui praminė vergvaldžiais, išties jokios laisvos rinkos niekada ir nenori – matote, laisvoje rinkoje teks konkuruoti su kitais darbdaviais algomis, o toji tarsi nuo savo širdies atplėšiama algelė samdomam darbuotojui yra, pasirodo, nepakankama pasisamdyti deramus specialistus.
Ir aš net nekalbu apie tai, kas klaidingai vadinama valstybe, kuri represiniu būdu “gražiuoju“ pasiima nuo darbuotojo darbo užmokesčio tokią dalį visokioms einamosios socialinėms bei medicinos reikmėms, ar net be didesnių išvedžiojimų tiesiog kaip pajamų mokesčius, kad faktiškai versle taip galėtum pasisamdyti dar padėjėją tam pasisamdytam darbuotojui už nepilną etatą, kuris būtų patraukliu darbo pasiūlymu nepilnamečiams, norintiems įgyti darbo patirties, ir toms namų ūkio pusėms, kurios nuo buities yra laisvos samdomam darbui kitur tik pusdieniui.
Labiausiai būtent tas menamas verslas išties ir nemėgsta laisvos rinkos ir laisvos konkurencijos rinkoje – ar prekių, ar darbo, ar kapitalo rinkose.
Ir ne vien todėl, kad bet kuris verslas kaip bakterijos gamtoje yra linkęs plėstis iki taros maksimalaus tūrio ir tapti monopolistu.
Tiesiog rinkoje konkuruoti tenka dėl išteklių ir dėl pajamų.
* * *
Bet tą turi daryti juk ir ne verslas, o taip vadinami namų ūkiai, kuomet konkuruoja vieni su kitais, parduodami savo žinias, gebėjimus bei įgūdžius, ir mainais pirkdami geresnio gyvenimo kokybę.
Nėra mandagu atsakinėti klausimu į klausimą, bet jei klausia toks “verslas“, ką tu man duosi (nors į šį klausimą atsakymą turi surasti pats ir dar iki darbo skelbimo), tai darbuotojas, žinokite, net jei tokį patį klausimą vietoje atsakymo ir nutyli, tai irgi nori žinoti, o ką jis pats gaus mainais už gerą gabalą savo paaukoto gyvenimo svetimam atrakcionui, nes tų siūlomų iššūkių galima juk visada pasiieškoti ir kitur, ir gerokai smagesnių, nei tai, kas vadinama profesine veikla (t.y. tokiu darbu, už kurį mokami pinigai).
Aišku, tuomet tokie pasipiktinę verslininkai, įtraukę demagogijomis bei jiems įprastiniais mulkinimais nenutuokiančius paikenas, pradeda putotis, kad dera atimti mistines pašalpas iš dirbti pas juos (sic!) nenorinčių tinginių – tuomet tie pagaliau tikrai jau ateis dirbti!
Nes alkanas žmogus sukalbamesnis darbo pokalbyje – suprask, pasirašo dirbti už pavalgymą, kai pagal poreikius tuo metu alkis yra svarbiausias, ir kitiems dalykams būtinybės jau nėra, tai mielai dirbs už maistą netgi kenksmingose sąlygose bei rizikuodamas savo sveikata ir gyvybe.
Tiesa, Lietuvoje bedarbio pašalpos panaikintos dar per aną krizę, o nedarbo draudimas mokamas tik išpildžius gana rimtas sąlygas darbo rinkoje – išmokoms pagal šį nedarbo draudimą teisę įgyji tik po ne mažiau nei pusantrų metų nenutrūkstamo darbo stažo iki tol, ir išmokos dydis susijęs su tuomet turėtomis pajamomis (kitaip tariant, nuo to darbo užmokesčio pusantrų metų nuosekliai mokėtais pajamų mokesčiais, nes esi, žmogau, mažvaikis, nesugebantis savo pinigais pasirūpinti, todėl mama-valstybė tavo dalį pajamų pataupys už tave juodai dienai).
Visos kitos socialinės išmokos yra pašalpos skurdui sumažinti ir visiškai nėra su darbo rinka susijusios, išskyrus netikrų krikdemų susigalvotą dar anos krizės metu rafinuotų patyčių iš savo politinių priešininkų elektorato formą, varant tuos į lažą tarsi baudžiauninkus atidirbti ponui vaitui, atsiprašau, seniūnui už maisto talonus ribotai sumai (ir tai dažniausiai tokie bėdžiai gauna paramą kruopomis, tarsi vištos ar gaidžiai, atsiprašant, nes antraip – būtinai prasilaktų).
* * *
Šiaip pastebėsiu, kad mūsų susiliejanti vaikų kartoje į vieną senoji “socdemiška“ ir naujoji “krikdemiška“ nomenklatūros labiausiai baidosi ir nekenčia būtent tų, kurių interesus skelbiasi savo “partijų“ iškabose atstovaujančios.
Tad dar 1992-asiais Aukščiausioje Taryboje tas su brazauskinių pritarimu prastumtas landsberginių kompromisas, prieštaraujantis Konstitucijos 55 straipsniui, vietoje dalies tiesiogiai renkamų seimūnų paliko juos parinkti partijoms, kas, neva, kaip buvo melagingai arba naiviai (toks tad ir pasirinkimas tuomet, kad tėvyniasąjunginiai yra arba melagiai, arba durneliai) šias partijas, kaip būtiną demokratijos instrumentą, taip sustiprins ateityje politiškai, akivaizdu, kad ir šiame kontekste per tris dešimtmečius kvailo eksperimento, padėjusio išlikti valdžioje antraip neišrenkamiems politikos nevykėliams, jau žlugo, o ir tos partijos bei jų politika vis mažiau turi ryšio su jūsų lūkesčiais politikoje.
Sakykite, ar daug matėte “socdemų“, kurie dialoge tarp verslo ir profsąjungų atstovautų pastarąsias? Kaip prichvatizacijos metu nusavino nacionalinius aktyvus, taip ir toliau kiaulių akutes išvertę sau sysina ant mokesčių mokėtojų galvų apie gerovę sau kitų, t.y. – jūsų, sąskaita.
Kur tie progresyvios visuomenės aktyvistai liberalai, kurie aršiai talžytų monopolijas bei spardytų šiknas konkurencijos tarnybų vadovams už kitąkart, matyt, ir tyčinį (ne už ačiū gi) šių neveiklumą, ir kurie ne simbolinį laisvės nuo mokesčių akmenį po prospektą tampytų (o LLRI pagrindinė tampytoja dabar bus kosminių reikalų viceministre gi!), kai jau šių dar labiau iki progreso išlaisvėjusio, net iš nedžiuginančios santuokos, sostinės merui jau ir atitvėrus užkardomis priešais Vyriausybę tą tampymo kelią prie lietuviškų nacional-liberalų tėvo dr Vinco Kudirkos paminklo?
Ir kad jie dabar ne teisiami už korupciją būtų ir dar kurtų intrigas prieš provincijos valstiečius, bet savo įstatymais kurtų tas galimybes smulkiam ir vidutiniam verslui – tiems verslaujantiems namų ūkiams, nepriklausomai nuo to, ar anie yra vaivorykštiniai fondačiulpiai, ar save įgyto išsimokslinimo dėka darbu išlaikančios ir mokesčius mokančios tradicinės jaunos šeimos?
O gal jūs matėte nors keletą “krikdemų“, kur kelios kregždės, atsiprašant už kalambūrą – dar ne pavasaris, kurie ne pilnais žandais per maldos pusrytukus tik apsimestinai va taip rūpintųsi socialinės rizikos grupėmis, balansuojančiomis tarp skurdo ir skurdo rizikos?
Štai aną kadenciją “krikdemų“ šimonytė atiminėjo pensijas, be jau minėto bedarbių sutalžymo ir išvarymo iš tėvynės ar neįgaliųjų pagydymo apmažintais neveiksnumo procentais vietoje įprastinių neįgalumo grupių, o šioje jau kita šimonytė krauna anos įprastiniu būdu skolas mums, atsisakydama Europos suteikiamos paramos ekonomikai iš karantino pasekmių traukti (tai, suprask, neduosime bankams, nes taip NT kainos kyla, bet pasiskolinsime iš bankų, kad jiems investuoti nereikėtų – čia tokia šitos mėslitos dešrų kimšėjų “MRU ekonomistės“ logika?).
Ir dabar jau net triskart per nagus gavo taip vadinama “kridemiška“ socialinių reikalų ministerė, kad neatiminėtų iš bėdžių (bedarbių, vaikų ir neįgaliųjų), kuriais turinti lyg ir rūpintis pagal užimamas pareigas, kol, atostogaujančios “nuotolinėje komandiruotėje“ jos viceministrės Ispanijoje už mūsų pinigus skandalui nukreipti jau nulėkė glaistyti privedimo prie savižudybės sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžioje ligoninėje, nes tos lyg ir valstybinės įstaigos vadovo aukščiausiasis vadovas, pagal profesiją tik banko kasininkas, turi empatijos lygiai tiek, kiek prosas nukirptu laidu, o jo įmigis darbe yra toks, kad gal dar jo staliniame kalendoriuje yra tik kokie 2019-ieji metai (geriausiu atveju).
Stebiuosi, kodėl, visuomenės pasipiktinimui vis kažkaip iki eilinio antradienio nenurimstant, ten nenuvažiavo tuomet karantininė vidaus reikalų ministerė, jei tai “vidinio tyrimo reikalas“, arba gal ir krašto apsaugos, jei čia irgi apsauga, nors ir sveikatos, aname Šiaulių krašte?
Dar, dievagojosi tokia apšepusi nediplomatijos ikona, kad užsienio reikalų pagrindinis rūpestis yra reprezentacinio pareigūno sutuoktinės prievartinis paskiepijimas, nes tas jos šeimos gydytojas, tikras neišmanėlis, kad nesuvokia einamojo politikos momento svarbos, užuot taip galimai numarinęs tos sveikatos būklės pagerėjimo belaukdamas – tai toks medicinos mokslų politologas, manau, ne tik savo žmonos privataus nešvietimo jūsų pinigų ir aktyvų nufinansavimu galėtų kaip stogelis savo pareigose rūpintis, bet ir per ligonines prasinešti su gerąja naujiena apie kovą su kinų virusu vardan tos.
Beje, o kur ta nuo stovėjimo be šlepečių ant suoliukų pabėgusi gudų namų šeimininkė dabar prapuolusi – jau šis tą nušimašino Batkai kaip A. Beliackį? Ar gavo toji skiepuką mūsų biudžeto sąskaita pagal URM rūpestėlį, ar užsiregistravusi jau Užimtumo Tarnyboje, kad gautų medicinines paslaugas, nemokėdama PSD?
Oi, tiesa, ir Flečeris-Ibelhaubtienius gi gavo Lietuvos pilietybę, tai norisi žinoti, ar jau pateikė pirminę pajamų ir turto deklaraciją VMI, ar susimokėjo į priekį minėtąjį PSD, ar jau pasirinko šeimos gydytoją vietos poliklinikoje (siūlyčiau Karoliniškių – ten šeimistai virš 4000 uždirba, sako, tai britui turi būti tuomet ir karališki, atsiprašant už tautologiją, tos karoliniškos poliklinikos specialistai)?
Kur tas URM šefo selfiukas su Dalios užkuraičiu – ar įmetė į tiktoką kaip garbanotas pudeliukas iš rūsio tarp Gestapo ir vokiečių komendantūros, taip ten ir ieškanti kosminių pokyčių po pokyčių užžiedintų inovacijų ekonomikoje?
Sakysite, kad labai nuklydau nuo darbo rinkos į politiką, bet priminsiu, kad visa politika – tėra tik girta paslydusi ant didelio kakučio ekonomika, kur darbo rinka yra sudedamoji bet kurios ekonomikos dalis.
* * *
Tai kaip ten su tais niekaip dirbti nenorinčiais (o tikrai?) pašalpiniais, kur alkis ir skurdas – geriausias motyvatorius parsiduoti už pašalpą ponui “darbdaviui“?
Ir, sakykite, kiek apgailėtinai šūdinos jūsų siūlomos algos, kad jos negali konkuruoti su dar šūdinesnėmis numetamomis pašalpomis?
Iš tos pačios dejonėmis (sic!) vietos sklinda, ant kurios sėdima ir kuria galvojama tarpuose, kai ja nekakojama, kaip ir per rinkimus “krikdemų“ isterijos dėl €200 vienkartinės paramos per pandemiją pensininkams, išsileidusiems grikiams, tualetiniam popieriui bei paracetamoliui, nes tik tiek krikdeminė partinė programa ir tebuvo verta (kaip dabar per pusmetį įsitikinome praktiškai, tai išties net verta mažiau to šūdo)?
Jau per tris dešimtmečius mūsų stambusis verslas, išdidžiai save vadinantis dabar darbdaviais, o ne darbo jėgos išnaudotojais, buvo įpratęs, kad jų nedamokėtą neigiamą ekonominę rentą padengdavusi, kaip įprastai savo prarandamais, lyginant su gautina nauda, mokesčiais klaidingai vadinamai valstybei tik vidurinė klasė.
Kažkaip realiai atėjusi per pandemiją perspektyva netekti dalies turtelio ir pinigėlių šituos “verslininkus“ vieningai nuginė pas valdžią išsireikalauti sau paramos kaip dar didesniems pašalpiniams, kai ir jų atleisti dėl kritusių KPI rezultatų ieškotis naujų gyvenimo ir karjeros iššūkių funkcionieriai iš PMC (professional managerial class – samdiniai, mūsų durnalistų paikai irgi vadinami “verslininkais“) sulindo irgi kažkodėl į valstybines ar menamai “visuomeninėmis“ vadinamas vieteles.
Nei vienas jų sau įprastai psichopatiškai nekoučino tuomet mūsų, kaip gerai jiems yra nuskursti, nes dabar, suprask, jų motyvacija verslui padvigubėjo, o verslumas šovė į dar neregėtas aukštumas, todėl Lietuva tuoj pagal sukuriamą BVP aplenks jei ne JAV, tai Kiniją su Japoniją kartu sudėjus, o vokiečiai paliks savo fabrikus atbėgėliams ir atvyks dirbti gastarbaiteriais pas mus.
Lietuvos turčiaus Nr. 1 ir Forbes milijardieriaus, triušinančio jau išsibreksitinusiame Londone trofėjinės žmonos pareigose antros dinastinės kartos LLRI propagandistę, iš užsienio per neaiškius statytinius valdomas didžiausias prekybos tinklas Lietuvoje pernai ne tik buvo vienu iš tokių nukentėjusių pašalpinių verslų, bet pasididino pelną 24%, tuo pačiu, koks netikėtumas, kažkaip net iškrisdamas kaip mokesčių mokėtojas iš pirmojo penketuko į antrąjį (tapęs tik vos aštuntuoju).
* * *
Ne, tai tikrai nėra svarbi įmonė Lietuvoje, aha.
Ne, neturi ji jokios monopolinės galios rinkoje, ir ne, ji tikrai niekaip neįtakoja šiuolaikinės prekybos, o ir tradicinės ne, ypač beatodairiškai taip užkarantinuotos, Lietuvoje – ir tą ekonominę rentą, išreikštą ketvirčiu išaugusiu pelnu per užkarantinuotą ekonomiką, toks nereikšmingas, bent jau Kainų ir Konkurencijos Tarnybos požiūriu, stambusis verslas pasiėmė iš dažniausiai jau be pajamų per karantinus klaidingai vadinamos valstybės paliktų namų ūkių.
Nes užsidirbama yra tik laisvoje rinkoje konkuruojant, primenu, kai ekonominė renta išties yra tik pasiimama – gi klasikinis liberalios makroekonomikos ir mikroekonomikos vadovėlis, draugai ir tovariščiai viarslinykai!
Taip, pasiėmė tą priedą prie įprastinio pelno tik iš jūsų ar jūsų artimųjų, nes maisto kainos ne veltui vadinamos mažai elastingomis, ir niekur nesidėsi, nes ėsti reikia, antraip – nudvėsi. Pasiėmė iš visų tų, kurie eilėje prie klaidingai vadinamos valstybės, kai jau atsitiko nacionalinio lygio bėda, buvo palikti pačiame gale, dabar jau tiems pirmiau gavusiems prasisukėliams dar ir tyčiojantis bei priekaištaujant, ko čia stovite joje, pašalpiniai!
Eikite dirbti!
Ką reiškia “nėra tiek darbo vietų“ (nes po 5 registruotus bedarbius į vieną dažniausiai fiktyvų darbo skelbimą – nesiskaito)?! Gi laisvų darbo vietų kiekis, kaip svaisčioja propagandistai, dabar jau rekordinis (čia jums ne JAV, kur sumažėjo triskart) – iš kur tokia bereikalinga čia bedarbystė?!
Tinginiai jūs!
Nepatinka – varykite lauk iš šalies, nes čia vėl atsiveš trečio pasaulio darbuotojų vietoje jūsų! O pakeliui jums patyčių palies gerai apmokami įtakotukai, kad koks tu nevykėlis, nes tavo vietą, matai, imigrantas atėmė!
Ką čia atsišneki dar, kad tai net nebuvo jokia darbo vieta, ir kad esi laisvas rinktis kitur dirbti, ir kad taip nežabota imigracija, pataikaujant stambiems darbdaviams, apsaugant jų pelnus nuo sumažėjimo, ne tik nuskurdina vietos darbo rinką, bet dar ir prekių bei paslaugų rinką!
Gal tu išvis koks nacis trumpistas, kad taip šnekėtum – nu dar pasiūlyk Oranžinę Sieną pasienyje pastatyti?!
Cha-cha-cha! – šmaikštu.
* * *
Valdžia tokiems “darbdaviams“ tikrai sau iki šiol įprastu būdu labai padės – o kas nenorės savo pašalpos klaidingai vadinamai valstybei arba konkrečiam privačiam menamam verslui atidirbti, tas badu padvės.
Jei turėtume išties valstybę, o ne mirusią respubliką, tai neliktų tokios nevykusios ir tik mokesčių išteklius veltui ryjančios socialinių reikalų ir darbo ministerijos bei užimtumo tarnybos, kurios net nesugeba prasivalyti net savo darbo skelbimų nuo fiktyvių darbo pasiūlymų, nuo siūlomų pašalpinių darbų, nuo darbų, surašomų per visas savivaldybes, kur Varėna, pasirodo, yra Olandijoje, Druskininkai – kažkur Vokietijoje, o stalius iš Alytaus turi pasiūlymą savo Švedijos rajone kažką obliumi padrožti iki vakaro, kai grįš namo.
Net darbo skelbimai privačiame versle su atrankomis virš mėnesio, taip nebūtų nuolat atnaujinami ne siekiant surasti darbuotoją, bet siekiant tik ieškoti ir ieškoti… Kažin, ir čia ta paieška darbdaviams nekainuoja, ar ištemptas mulkintinų lochų už pigiai toks darbo portaluose medžiojimas išties atsiperka, kai darbuotojo reikėjo, atrodytų, jau vakar – ar ne efektyviau rezultate tiesiog būtų HR mergaites pakeisti į gebančias surasti ir įdarbinti, o ne imituojančias procesą?
Šiaip domiuosi, nes reta kuri darbovietė net automatu padėkoja mano CV gavusi, nekalbant jau apie tai, kad išsamiau, jei išvis bent jau mandagiai, teiktųsi informuotų apie atrankos rezultatus.
Ir gal taip tuomet toji oficialioji statistika gal pagaliau sugebėtų suregistruoti ne menamą darbo jėgą nuo 15 iki 74 metų (nei kas ima į darbą nepilnamečius, nei pensijoje tūlas tiek išgyvena, ne tai kad dar ir dirbtų), o pagaliau susiskaičiuotų registruotus, bet negyvenančius, provincijoje ir realiai darbingus žmones – ir kad pagaliau po 30 metų gal jau būtų pradėta politikų nacionaliniu mastu spręsti ir tą provincijos tuštėjimo bėdą su visomis iš to dėsnio išplaukiančiomis pasekmėmis Lietuvos dabarčiai ir ateičiai, kol kas taip viską nurašant tik kokiam nors mistiniam šešėliui ar nelegaliam, bet kažkaip įteisintam, darbui?
Mūsų vėl kas mėnesį, pasikeitus valdžiai, dabar sumažėja po 2000 gyventojų, o mirtino koronaviruso pandemija pernai nusinešė per visus metus tik 2266 asmenis – jei tai guodžia, aišku.
Nes va jei taip savivaldybėms tektų išmokėti realias nedarbo išmokas kaip bazinius pragyvenimo dydžius tiems namų ūkiams, užuot prišūdeliavus įvairiomis populistinėmis pašalpėlėmis, kur kitąkart popierius, ant kurio toks paskyrimas surašomas, ir raštininko darbas kainuoja gerokai daugiau, o po to tas savivaldybes, kuriose šios transferinės išmokos nepadengiamos savivaldybėje surenkamais mokesčiais, tiesiog kitiems rinkimams jau ir uždaryti (nu taip soriukas, kaimiečiai, kad neišsirinkote tiesiogiai geresnio sau mero, aha), ir jei jau tas Vilnius irgi taip savo eurų neprisispausdina bei gyvena tik iš savo surenkamų mokesčių, bet kažkodėl dar turi remti žiedines pašalpines savivaldybes, kurių merai su savo šeimomis išvis dar ir sostinėje gyvena?
Tai gal metas šitų rentininkų ir išlaikytinių klasę nuimti nuo vis labiau įvairių užgaidų dėka prisigalvotais mokesčiais slegiamų vidurinės klasės pečių, kuriuose tyčia kurstomas pasipiktinimas nelabai tikrovę atitinkančiais teiginiais, kad tie taip išlaiko proverbinius pašalpinius?
* * *
Tik aš labai abejoju, kad sulauksiu to laiko, kada valdininkai ir politikai ims gerbti jiems patikėtus mokesčių mokėtojų pinigus, kaip ir abejoju, kad psichopatinių tendencijų turinčiuose “verslininkuose“ prabus empatija, ir kurie bent jau savikritiškai savo manipuliacijomis brukamą demagogiją ir mulkinimą prisitaikys bent dalinai sau – tam rastis objektyviai net nėra iš ko.
Paprastai visuomenė turi instrumentus tokių tipų destruktyvios ir egoistiškos saviraiškos apribojimui, tačiau mūsų psichočernobylyje ir visuomenė yra ne ką geresnė – tiesiog tie prasisukę stambieji verslininkai (nes smulkiuosius kaip sukčius teisėsauga retkarčiais sugeba pričiupti ir į cypę įgrūsti, ir net kokį prasižengusį valdininkėlį kartais nuo jo niekdarbių nušalina) bei niekuo jiems nenusileidžiantys valdininkai, seniai prichvatizavę šią “valstybę“, yra tokie tipiniai ir etaloniai iškreiptai suvokiamos sėkmės pavyzdžiai.
Sektini ir godotini.
* * *
Ačiū remiantiems mane per Patreon, kur yra daug visokių gėrio bei išankstinės ir išskirtinės medžiagos!
Komentarų: 40
Comments feed for this article
2021-05-31 08:56
Mamertas1
Įdomu, ar gerbiamas autorius, pabėgęs nuo darbdavių- rusų, susirado kažką pelningesnio?
Šiaip tai karantinas turėjo teigiamą šalutinį poveikį provincijai. Galiu paliūdyti, kad Veliuonoj, kuri yra 50 km Nemunu nuo Kauno, šią žiemą buvo išpirktos visos tuščios sodybos. O šiaip namas su žeme už 25 000 EUR yra visai neblogas variantas. Įsikali TELE2 spartų internetą ir dirbi sau nuotoliniu. O po darbo varai, kaip koks Mauricas, žolės pjaut.
O miestelyje yra ir darželis, ir mokykla, ir vaistinė, ir Šeimos daktarė!
Net Gedimino kapo kalnas nuosvas! Ir Vytauto paminklas nuo 1930 metų.
Beje, Maksima ten dar neįsikūrė!
2021-05-31 09:59
Skipper_LTU
Taip, šita pati govėda dar pasivogtus mokesčių mokėtojų pinigus pavertė ir bentliais, kad iki tų sodybų nuvažiuotų iš sostinėje prisipirktų butų. Aniems, kur vėl per jūsų valdžią po 2000 kas mėnesį palieka šią mirusią respubliką, kurie sudaro didžiausią istorijoje registruotą nedarbą, kurio dar nematėme ir Linksmais 90-aisiais, tai, matyt, sodybos žemyn Nemunu yra šūdniekis, nevertas dėmesio, aha.
2021-05-31 09:02
jurkis
Prisiminiau pernai Palangoje skaitytą vietinį laikraštuką, kurio straipsnyje per du puslapius buvo giriami ukrainieičia – fūrų vairuotojai, nes darbštūs, dori ir visa kaip geresni nei lietuviai.
Algos tie ukrainiečiai gauna ~ 750 į rankas. Lietuviai už tokią algą neina net dirbti, skundėsi autotransporto įmonės vadovas. Pasigilinau – pasirodo, ukrainiečiams tie 750 – tai 2-3 kartus didesnė alga nei namuose. Darbdavys aprūpina gyvenamuoju plotu dykai, todėl šie net su šeimomis keliasi į Lietuvą. B***, galvoju, jei lietuviui kas mokėtų 2-3 didesnes algas nei dabar jie gauna, suteiktų nemokamą būstą – tai gal ir ukrainiečių nereiktų samdyti?
2021-05-31 09:56
Skipper_LTU
Taip, darbdaviams su mūsų baudžiauninkų samda susietos GPM ir panašios sąnaudos yra gerokai didesnės, nei parsivežant vergų iš trečių šalių ir apgyvendinant juos komunalkėse (gal išskyrus furistus, nes tie važinėja Europoje, tai dar pigiau, nei konvejeriniai ir statybininkai). Ir dirba pastarieji labai uoliai, nes, kaip labai teisingai pasakė prof. J. Peterson, jei negali pasakyti darbdaviui NE, tai neturi jokios derybinės galios ir esi tik vergas.
Protingų šalių vyriausybės savo darbo rinką saugo (bent jau dideliu apmokestinimu darbo vizomis, nors yra ir kitų metodų per mokestinę sistemą), o kas sakė, kad pas mus yra protingos? Rašiau apie merkantilizmą ir pataikavimą nacionalinius aktyvus pasivogusiam stambiam kapitalui, rašiau apie rentų ekonomiką, rašiau apie išsunkiančias institucijas, rašiau apie emigracinę politiką “išvyk lietuvį iš Lietuvos“, ir rašiau nekart. Gal bent mano skaitytojai atkreips dėmesį ir balsuodami priims tinkamus sprendimus – dėl šalies ir vyriausybės jau neturiu vilčių.
2021-05-31 15:21
Mamertas1
Gerbiamas autoriau. Nuo dempingo yra labai paprastas ir pigus vaistas- aukštesnė minimali alga užsieniečiams. Pvz 800 EUR į rankas. Ir kontroliuoti tai labai paprasta, kadangi pats MD esų dirbęs, žinau kaip tai daroma.
Furistai į rankas uždirba apie 1500 EUR, jei įmonė nesukčiauja su dienpinigiais. 750 EUR yra tik jų oficiali alga (1,5 MMA).
2021-05-31 15:54
Skipper_LTU
750 ir taip gauna, tai nėra ko skleisti demagogijos, kaip 50 kažką išsprendžia. Jei neįgalūs suprasti – eikite lauk iš valdžios, nes dabar tik švaistote laiką ir mūsų ribotus išteklius.
2021-05-31 16:43
Mamertas1
Dėl gerbiamo Egidijaus galima nustatyti 1000 EUR į rankas (kaip dabartinė vidutinė alga Lietuvoje). Skaičius gali būt išvis bet koks- esmė, kad užsienietis gautų daugiau, nei vargšas lietuvis. Tada dempingui nebus erdvės.
2021-05-31 16:58
Skipper_LTU
Taigi jis jau DABAR gauna daugiau, nei lietuvis! 😀
Žiūriu, kad problemos suvokimo nėra. Nuo žodžio – visiškai.
2021-05-31 17:46
IMHO
Šiaip visa situaciją galima apžiūrėti iš kelių pusių, bet viena itin įdomiai atrodo neseniai perskaičius U.Sinclair “Džiunglės“(rekomenduoju neskaičiusiems, o ir įtraukčiau į mokyklinę programą greta “Altorių šešėlis“). Nors Lietuva ne JAV, o Ukrainiečiai iš dalies lengviau gali grįžt metę darbus pas mus, bet “vietinio kapitalisto“ poreikis spausti atlygį žemyn importuojant darbo jėgą ir ignoruojant vietinius labai gerai matosi, kuomet pilni kaimai ir miesteliai ogi ir miestai potencialios darbo jėgos.
Gal tegul tiesiai šviesiai pasako, kad reikia jiems ne darbo jėgos, o kuo PIGIAUSIOS darbo jėgos.
2021-05-31 19:57
Skipper_LTU
Upton Sinclair, manau, gerokai svarbesnis už Putiną (kuris Mykolaitis): nes kontraceptikos nenaudoję paskenduolės ir celibato problemos seminaristų tarpe jau yra tik istorinis paveldas, lygiai taip pat neaktualus, kaip dzūkų kolektyvinio ūkininkavo ar feminizmo priešaušrio bėdos. 🙂
Mūsų šalies bėda – mes realiai neturėjome socdemų partijos (todėl mano prakeiksmas jiems pastipti išsipildė – tai buvo gyvo lavono, o dabar ir pastipusi partija, ir geriau niekaip, nei taip, kaip jie vaizdavosi esantys). Kita bėda – neturime krikdemų partijos (ironiška, kai tėvyniasąjunginiai atvirkščiai demonstruoja didžiausią aroganciją ir neapykantą plebsui). Dar trečia – neturime iš esmės jokios liberalų partijos (yra tik leftistai, apsimetantys progresyviais, ir fondasosai iš brendžiuko sąjūdžio). Visa kita, tas konservatyvusis stambus kapitalas (ar agro, ar konfederatų) – tai kelias atgal iš pramoninio kapitalizmo į merkantilizmą. Pameni, aš čia Adam Smith citavau apie visuotinį darbdavių sąmokslą dėl minimalios algos? 😉 Nenurodžius autoriaus, visi užtikrinai aiškina, kad čia yra Karl Marx ir kad tai yra komunistinės idėjos! 😀
Taip, mūsų “darbdaviams“ (nes tik darbą duoda, bet ne samdo už užmokestį) reikia tik vergų, nes baudžiauninkai, kai tenka už jų nuomą susimokėti abonentą tam, kas klaidingai vadinama valstybe, darosi banaliai per brangūs. Lietuva pakliuvusi į vidutinių pajamų spąstus (reikia įrašo apie tai!), tad sąnaudos pjaunamos ir per gastarbaiterius, nepaisant to, kad klykaujama įprastiniu būdu (nes galvelės tuščios – kai toji tauškutė papurto savo garbanėles, tai gaunasi barškutis, nes sukalkėjusių smegenėlių rudimentai trankose į vidines kaukolės sieneles), kad šešėlis, matai. Nors sąnaudas pjauti per mokesčius net dabar nėra prasmės, išskyrus visišką žemiausią prekariatą ant skurdo rizikos ribos (anksčiau jie dirbę už butelį).
2021-05-31 18:15
Mamertas1
Tai jei užsieniečiai gauna daugiau negu Lietuviai, tai iš kur dempingas? Nėra jo tokiu atveju. Prie ko čia vizų kaina. LLG šiaip 120 EUR kainuoja.
2021-05-31 19:44
Skipper_LTU
Labas rytas, tamstele – pats apie dempingą prabilai. Aš sakau, kad čia ne dempingo atvejis. Tai gal arba apsispręsk, arba sutarkime dėl sąvokų.
Aš gi sakau, jei jūs, valdininkai ir politikai, tame matote tik kažkokį dempingą (nes, kaip sako mano tamsta-mokytoja dr A. Maldeikienė, laisvai cituojant: net vadovėlių neskaitę, bet išmintis yra kaip ir grožis iš tos pačios balos), tai problemos niekaip nesuprasite.
Kita vertus, jei alga priklauso nuo nesupratimo, tai suprasti nesistengiama (kaip kolega čia paminėjo šio teiginio autorių Upton Sinclair 1878–1968: It is difficult to get a man to understand something when his salary depends on his not understanding it).
2021-06-01 14:34
Mamertas1
Gerbiamas Autoriau, tai gal jūs pats su savimi susitarkite kąm čia parašėte. Nes jei mes turim situacija, kai UAB direktorius atleidžia Petrą, kuriam moka 2000 EUR, tam kad priimt Serhejų, kuriam mokės 1000 EUR už tą patį darbą, tai čia socialinis dempingas ar “ne dempingas“? Ir vaistai nuo tokios situacijos mano aprašyti aukščiau.
Beje, neseniai mačiau juodaodį dirbanti buitinių atliekų tvarkymo įmonėje. Akivaizdu, kad prie Vakarų Europos artėjame septynmyliais žingsniais.
2021-06-01 17:03
Skipper_LTU
Tai jūs jau seniai toje Europoje – gaila, kad plebsas į tą Europą tik gastarbaiteriais juodnugariais priverstas brautis individualiai. Nes matau, kad buvau teisus dėl komentaro anksčiau – nenorima matyti, nenorima suprasti. Galiu pabandyti darkart už pinigus paaiškinti ant pirštų (koks skirtumas, kieno atrakcionas – svarbu man už tai moka), bet va perpasakoti save ir vėl bei dar ir dykai – tikrai nebeketinu.
2021-06-01 17:31
IMHO
Man atrodo blogo autorius nieko nesupranta, čia tokiu būdu yra teikiama pagalba Ukrainiečiams, nes valdžia negali gi siųsti tiesiogiai SMS Blue Yellow organizacijai, o Serhejui padėt galima ir skatinant efektyvumą, konkurenciją, suteikiant darbo leidimą dirbt Lietuvoje, o Petrui paskiriant paskatą per Užimtumo tarnybą nemokamus SEO ar kokius IT kodavimo kursus idant įsisavinant naujų profesijų galimybes ir persikvalifikavimą!
2021-06-01 17:45
Skipper_LTU
O gal jau galima pagalbos ukrainiečiams mūsų skurdinimo sąskaita (žr. įrašus apie merkantilizmą ir “išvyk tautietį“) taip jau daugiau neteikti? 😉
2021-06-02 02:57
Mamertas1
Gerbiamas autoriau, tai gal susitarkite pagaliau pats su savimi, ką jūs ten tekste parašėte. Nes, man, kaip skaitytojui, suprast nebeišeina. Aišku gali būt, kad jūs čia už patronų pinigus saviraška užsiiminėjat. Bet tada skaitytojui, už tekstus atsiskaitančiam doleriais gali kilti klausimas ar verta juos mokėt.
Jau neprisimenu kiek dienų ginčijamės dėl sąvokos “socialinis dempingas“. Todėl gal autorius malonėtų savo tikslų apibrėžimą pateikt. Nes keliaaukščių išvedžiojimų liūne susidaro įspūdis, kad tai, kas turi būt visiems akivaizdu, kažkodėl taip nėra.
Tada ir dėl problemos sprendimū bus galima diskusiją pratęst. Nes kol kas viskas kvepia pozicija “aš šį tekstą už pinigus parašiau, todėl ir esu teisus“.
2021-06-02 09:22
Skipper_LTU
Pats išsitraukei dempingą (sakau, kad kalba ne apie jį), pats su savimi pasiginčijai. Pasiūliau peržvelgti komentarus kolegos greta – neįdomu. Na, žavu – ką bepasakysi… 😀
2021-06-03 08:23
Mamertas1
Nieko nebesuprantu: kas savo kilometrineme tekste (ne viename) rašė apie pigius baltarusius ir ukrainiečius? Ar man šitas teiginys pasivaideno? O gal jie yra ne pigūs, o brangūs?
O jeigu pigūs, tai kaip tai galima pavadint kitaip, nei socialiniu dempingu? Šį terminą aš girdėjau iš vieno Norvegijos profsąjungos aktyvisto.
2021-06-03 09:31
Skipper_LTU
O kas čia reikalo esmės visiškai neraukia, bet išgirdęs kažkur kitoje varpinėje nuskambėjusį žodį DEMPINGAS, dabar jį valkioja jo net nesuprasdamas, dėl ko reikalą daro dar labiau sau nesuprantamu? 😀
2021-06-04 17:09
Mamertas1
Pirmiausia pakartosiu, kad sąvoką “socialinis dempingas“ sugalvojau ne aš, bet asmupo iš kažkurios Norvegijos profsąjungos. Ir tai buvo labai seniai- gal prieš dešimt metų. O man tada kažkaip nekilo klausimu, kad pigesnių darbuotojų iš užsienio atvykimas, kurie numuša vidutinį ar sektoriaus atlyginimą šalyje negali būti vadinamas “Socialiniu dempingu“. Norvegijoj tai daro pigesni lietuviai ir lenkai. O Lietuvoje- ukrainiečiai ir baltarusiai. Siūvyklos iš Šri Lankos siuvėjas vežasi. Buvo bandymų kviets vairuotojus iš Filipinų.
Bet aš visvien nesuprantu gerbiamo autoriaus terminologinio ginčo esmės. Kaip jis tą reiškinį siūlo kitaip vadinti?
2021-06-04 17:24
Skipper_LTU
Tai siūlau su tuo norvegu iš profsąjungos ir aptarinėti šį išsigalvotą niekalą, kaip jūs, valdininkai ir profsojūziniai, tą ir mokate. Aš čia tik kuo dėtas? 🙂 Ekonomikoje nėra tokių beprasmių sąvokų, kaip ir nėra geras/blogas, teisingas/neteisingas ir pan.
2021-06-07 17:46
Mamertas1
Gerbiamas punkonomiste, gal visgi apsispręskite jūs savo tekstais cirką darote, ar bandote apsimesti analitiku? Nes dabar surašėte kokis penkis ar šešis komentarus su mintimi “socialinis dempingas yra nęsąmonė, nea aš taip galvoju“. Ir Egidijus Nasevičius dabar yra vienintelis kriterijus sąvokos teisingumui nustatyti. Argumentų kodėl ši sąvoka savo funkcijos neatlieka, kokia sąvoka tiksliau atspindėtų reiškinį lygiai nulis. Nors, tiesa, social dumping terminas yra gana plačiai naudojamas literatūroje.
Aišku, išminčius iš Varėnos glūdumų žino geriau.
Gerai, tarkim aš durnius, ir norvegas yra durnius, bet kodėl per tris dienas nesugebama nieko parašyt konkrečiai apart “aš taip galvoju“. Čia Britanijoje tokius pokalbius apie nieką išmokote?
2021-06-07 20:48
Skipper_LTU
Beprasmė sąvoka, kurios nėra ekonomikoje. Ką ji išvis reiškia?
2021-06-09 11:04
Mamertas1
O dempingo sąvoka ekonomikoje prasmę turi? Teisėje tikrai turi.
2021-06-09 12:10
Skipper_LTU
Mielas mano biurokrate. “Socialinis dempingas“ – tai tik eurobiurokratų susigalvota sąvoka, kuri absoliučiai jokios prasmės ekonomikoje neturi. Netgi jei būtum nepatingėjęs paieškoti apibrėžimo pateikimui man (na, nebent nuo gūglo atjungė ©), tai pamatytum, kad šiems blėnims skirtas aprašas net neįeina vikėje į ekonomikos sąvokų aprašą (nėra dešinėje stulpelio su “part of economics series“), o iš teksto matytųsi, kad tai – ES biurokratijos (JAV ar kitur iki šito nepriėjo, bet prie Demencinio Džo gal irgi tą pradės daryti – kol kas turi kitų veiklos frontų) susigalvotas biurokratinės veiklos laukas, kur galima kovoti už ką nors arba prieš ką nors (čia būtų politekonomikos, kurios dabar Lietuvoje nebėra, diskusijų laikas per makroekonomikos prizmę), taip tik susikuriant sau svetima (mokesčių mokėtojų pinigų, aišku) sąskaita darbo vietas ir kurti gerbūvį. Tokių veiklų yra apstu, kurios slepiamos ir po “žaliąja energetika“ ar koku “klimato atšilimu“ bei genderizmu (JAV pridėtume critical race theory ir pan.).
Pardavimo kainų (o ne joks išmislas čia kaip “socialinis“) dempingas yra veikiau tik teisinė, o ne ekonomikos sąvoka (nes apibrėžiama kitomis), kuri naudojama teisininkų pasaulinėje prekyboje, kada reikia reguliuoti neleistinas prekybines praktikas (kaip Ukrainos vyriausybė čia kariauja Lietuvos darbo rinkoje – gal galima sužinoti?).
Ekonomikoje tokiomis sąvokomis nekalbama, nes yra aiškesnės ir tikslesnės sąvokos, kaip pasiūlos ir paklausos suformuota rinkos kaina, kaip sąnaudų struktūra pagal gamybinius veiksnius (žemė, darbas, kapitalas), ir pan. – niekas nekliedi tokiomis ideologizuotomis klišėmis, kurių prasmės ir kliedėtojai net nėra patys įgalūs paaiškinti. Va kad ir tavo atveju – būtum iškart apibrėžimą pateikęs tokiam nesusipratėliui (arba old skool troliui, kuris pasiėmė spragėsių), jei tau čia reikalinga būtų diskusija, o ne išminties (kurios trūkumėlis, kaip sakydavusi dr A. Maldeikienė apie grožį ir protą iš balos). Vis tik o bet tačiau užsiplieskei, kad autorius durnius ir nieko neišmano. Aha, nu jo. Kaip jums patogiau ©. Tik autorius dar netgi išmano, iš kur tokių blėnių kojos dygsta – ant ko sėdima ir kuo biurokrato kėdėje galvojama.
Liūdniausia šitoje situacijoje tai, kad su tokiomis sąvokomis (ar konceptais, kaip sako teta Rasa iš Kupiškio rajono) išties užmaskuojama pati klausimo esmė. Pirma, tada problemos nematoma (nenorima matyti sąmoningai arba nematoma dėl tokio gasligting – tai čia kitas klausimas, nes va su komentatoriumi šiuo klausimu priėjome prie Upton Sinclair citatos). Antra, paprastai toks nelabai dorų ketinimų vedinas prelengentas, kai yra atvirai išgryninamos sąvokos nuo manipuliacijų, pasiunta, kaip keiktis ir plūstis pradėjo anąkart ir kotletinis ekonomistas, nes… nu va nepaėjo ta jo manipuliacija (gaslighting) su “kaštų ir naudos analize gyvulių ūkio valgykloje“. Šiaip judu panašūs, kaip panaši tarsi atštampuota visa valdininkija. 🙂
Tai klausimas čia dabar kame? Pasimatuoti linksmakočiu nepavyko? Ar tu dabar iš žuvivaisos po migracijos pereisi į kokį kitą departamentą (rekomenduočiau pas ministrę Moniką – tada ir iš Ispanijos galėtum dirbti) ir reikia naujų žinių tam darbui? Tada jų gavimui pasirinkta irgi nevykusi taktika. Tokiu būdu, manau, kolega kaip Užmiršiškių meras administracijos direktoriui, gal palaukime jau trečios A. Makejevo knygos – ten, įtariu, blogis jau turi nugalėti, ir merą direktorius pagaliau atleis iš pareigų, nes ir KT sako, kad tiesioginiai merų rinkimai yra nekonstituciški. 🙂
Jei įdomu kalbėti šiuo klausimu per ekonomiką, tai pradžioje reikia atsakyti, kuri dalis darbo veiksnio samdos sąnaudoje yra čia nupjaunama, kaip ir kodėl, ir kokios visos šitos politikos pasekmės (įskaitant ir vykdomą merkantilizmo politiką “išvyk tautietį iš tėvynės“, bet apie tai irgi rašiau).
2021-06-09 14:52
Mamertas1
Šiaip tai viskas gana paprasčiau. Jei Ukraina Lietuvos atžvilgiu nevykdo dempingo darbo jėgos srityje, nes Lietuva pati nemokamas vizas sugalvojo. Tai UK ar Norvegijos atveju jau galima kalbėt apie tai, nes darbo jėgos įsileidimas- sutarčių dalis. Aišku, Norvegai atsikeršija ES žuvies gaudymo srityje, bet turi pigius lietuvius ir lenkus įsileist. Dar įdomesnis dalykas yra paslaugų eksportas. O čia jau lietuviai siunčia pigius azerus virinti iš Klaipėdos į Finliandiją (komandiravimo būdu).
O kad tai teisėtas būdas, patvirtino ir Liuksemburgo teismas, kai švedų profsąjungos prapylė vadovėlinę bylą Laval and partners.
Kaip supratau, gerbiamam administracijos direktoriui neteko lankytis subsidijuojamuose eurokratų valgyklose. Ten, beje, spėju, maisto kainos yra kolektyvinės sutarties dalis. O joje galima įrašyti pagal darbo kodeksą viską. net tai, kad vadovas pirmadieniais kiekvienam nupirks ir įteisk ledų.
Aš, kaip senas profsąjungų aktyvistas, galiu tai drąsiai paliudyti.
Beje, ekonomikos profesoriaus kotletas irgi gali būti įrašytas į kolektyvinę.
Grįžtant prie problemos esmės, kadangi aš, skirtingai nuo tamstos, užsieniečių kontrolę vykdžiau kokių pusantrų metų. Tai gerai žinau, ką kaip realu sužiūrėt. Ir pats reikalavau, kad siuvykla Visagine į darbo sutartį rašytų bent jau minimalią algą, o ne 290 EUR plius maistas ir nakvynė.
Taigi, jei pakelsim užsieniečiams minimalią algą to “dempingo“ problema greitai išsispręs. Ir fintai su darbo laiku nepadės, nes užsienietis privalo dirbti ne mažiau 40 val. O šiuolaikinės technologijos leidžia daug ką kontroliuoti nuotoliniu būdu.
2021-06-09 15:04
Skipper_LTU
Pakėlus minimalią algą padaugės gastarbaiterių – banali ekonomika apie sąnaudas.
2021-06-09 16:38
Mamertas1
Kaip jų gali padaugėti, jei samdyti užsieniečius bus brangiau? Kažkaip galai nesueina…
2021-06-09 17:22
Skipper_LTU
Įvesite mėnesines darbo vizas, kurių suma viršys sumines tokios darbo jėgos samdos sąnaudas, lyginant su vietiniais? 🙂 Preliminarią sumą galima sužinoti?
2021-06-10 11:42
Mamertas1
O koks tikslas darbo vizas apmokestinti? Beje, brangesnio tarifo, nei 60 EUR, berods neleidžia ES teisė. Kitas dalykas- jei išdavinėt vizą kiekvieną mėnesį- didžiulė administracinė našta. Kam jos reikia> Kad Varėnoj žmonės darbo turėtų?
2021-06-10 13:32
Skipper_LTU
Nuo kada ES teisė nebeleidžia uždrausti arba riboti trečių šalių piliečių patekimą į nacionalinę darbo rinką, ką? Nuo kada neleidžia tokiems gastarbaiteriams įvesti mokestinių prievolių socialiniam ir sveikatos draudimui, kurios nesivadintų darbo viza, jei suma pačiai vizai ribojama? Nuo kada vienos nacionalinės ES valstybės darbo apsaugos priemonės prieštarautų PPO sutartims? Ką jūs, bledės (cituojant Liudvinavo kleboną), tame Migracijos departamente išvis veikiate?
2021-06-11 07:35
Mamertas1
Gerbiamasis, o jūs įstatymus laisvalaikiu skaitote? Žinokit kvotos tam tikrų profesijų migrantams buvo įvestos dar prie nepavykusio Prezimento ir pradėjo galiot ar ne 2020 liepos 1 dieną. Kitas dalykas, kad kvotų mechanizmas yra durnizmas ir yra efektyvesnių ir paprastenių sprendimų.
2021-06-11 08:57
Skipper_LTU
Pirma, tai šitas gerbiamasis jau rašė, kad TĘSIASI politika “išvyk lietuvį iš Lietuvos“, o ne prasidėjo – prie šitos partijos tik suintensyvėja (koks sutapimas, kai tautos nekenti, aha).
Antra, Lietuva prie anos valdžios gyventojų skaičiumi didėjo nuo 2019 balandžio iki pat 2020 lapkričio imtinai, ir štai nuo šitos tavo (!) valdžios atėjimo sumažėja vėl po 2000 per mėnesį, ir jau mažiau gyventojų, nei buvo duobėje minėtais 2019 metais. Ai, nu bet čia tik statistika, nors “buduliai grįžta per panademiją karantinui“ irgi vandens nelaiko, nes pradėjo grįžti dar metai iki visko.
Trečia, kvotomis visko neišspręsi, tai ar man savo klausimą pakartoti, nuo kurio vėl nueita neatsakius?
2021-06-12 22:14
Linas
Jau kelintą kartą pastebiu,kad po Jūsų rašinėlio tema pasirodo ir meinstryme: https://www.vz.lt/verslo-valdymas/2021/06/11/desimtmecio-antirekordas-bedarbiu-daugybe-o-dirbti-nera-kam
2021-06-12 22:40
Skipper_LTU
Tik autorius, kuris pasiima honorarą, yra kitas… 😀
2021-06-21 08:01
Kam pabrangęs pavežėjimas? | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] appso vergo su praskolintu netikru taksi, tai, matyt, ne todėl, kad visi varguoliai taip jau ir tapo tinginiais bei nenori įsidarbinti tokiame šauniame, suprask, be kokio pikto viršininko ant jų galvos, ir menamai geras pajamas […]
2021-10-18 07:31
Lietuviškasis skurdo naikinimas per pajamų naikinimą | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] yra feikiniai, tai labai greitai dašunta ir tam, kuriam staiga prireikia per tuos skelbimus sau darbą susirasti. Bet čia ne apie tuos darbo skelbimus rašysiu, nors iš jų rašitojjų™ tyčiotis yra žemai […]
2022-03-23 22:09
Pasaulinė ekonomikos krizė (4/6): prarasta pinigų vertės funkcija | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] buvo savotiškai teisūs, kai ir mūsų godūs, šykštūs ir pavydūs darbdaviai klykavo, kad neberanda norinčių dirbti baudžiauninkų, nes tie “tinginiai“ jau pasitenkino dykai gautomis bazinėmis pajamomis baziniams poreikiams […]
2022-05-23 07:30
HR chapiteau, arba – kai dešimt vieną burunduką minko | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] darbo rinką, kurioje voltižiruotojai susikeitė su fokusininkais, bandydami priversti šuoliuoti pastipusį ponį, o lyno akrobatės demonstruoja mirtinai kamasutrinius špagatus jau ant panelio, guosdamos save […]