Po vasaros paskutiniojo mėnesio šventės apie nekaltų merginų skrydžius dangun, kažkaip netikėtai (sic!) susiejant tai su žole, laikas eina jau rudeniop, ir jau daugumai šiandien vakarop jums bus ir vėl pelnytas dviejų dienų poilsis net (!) po dviejų dienų darbo, kai aš eisiu už fantikus su karalienės portretu prižiūrėti prie Skrybėliuočių Užeigos čiabuvių, kad tie, prisivartoję ugninio vandens, nepradėtų straksėti genčių šokių, galinčių išvirsti į tradicinio gatvinio angliškojo sporto paveldo atgaivinimą, tai jums pasiskaityti gal ir tinklaraštyje reikėtų duoti apie tai, kas jau yra jūsų mintyse po darbo kaip artimiausias taškas – ir tai, aišku, prekybos taškas, o ne G taškas.
Tad dabar tebūnie – apie prekybos tinklus Lietuvoje, nes paminėjau juos ir praeitame įraše, o ir esu rašęs prieš pusketvirtų metų, kokie numanomi pokyčiai jų laukia. Dabar gi, prieš vasarį lankydamasis Lietuvoje, mintyse pasidariau kai kurias išvadas sau, o išdėstau jas jums vaizdingo epo forma bent jau bendram išsilavinimui arba, kas temoje, tai diskusijai, kad papildytumėte arba pastebėtumėte, kur galėjau, galbūt, net ir suklysti, nes šįkart nebeturiu po ranka pasidėjęs jokių rinkos tyrimo duomenų, o remiuosi tik savo empyriniais pastebėjimais.
Todėl šioje dalyje aš tik pakomentuosiu, kaip persistumdė žaidėjai rinkoje ir kodėl; o antroje – kuo prekiauja prekybos tinklai ir kodėl tą vertėtų žinoti ne tik dėl bendro išsilavinimo ir ne vien dirbantiems su prekybos tinklais; ir, trečia, kokias verslo galimybes jums suteikia ši rinkos situacija (gi norite pozityvo, nekalbant apie pinigus, ar ne?).
Nuorodos į ankstesnius šia tema įrašus (galima paspausti ir žymą prekybos tinklai) bei ateinančią dalį kitai savaitei yra pridėtos šios dalies gale.
* * *
Nuo mano minėtojo dviejų dalių (pirmoji yra čia) įrašo apie prekybcentrių godas dėl kasininkų trūkumo (antroji, kaip kvailioja spręsdami, o jūs už tai susimokate – čia), rinkoje situacija pasikeitė (nors kasininkų ne kažin kiek ir padaugėjo): į Lietuvą per tą laiką pagaliau atėjo dar vienas prekybos tinklas – LiDL.
Tuomet aiškiai galiojo mano pasakymas, kuomet dirbau distributoriumi su tinklais, kad Lietuvoje yra pusantro tinklo (aišku, Maxima ir dar koks nors vienas bantukas iš šoniuko). O dabar apie viską pagalvojusiai™ teko pergalvoti pačiai iš naujo, ką galvoti kaip įpratusi ir už jus, ko jums ten “reikia“ – nebūtinai, ko norite, bet ko privalote norėti, nes nieko kito nei pas juos, nei aplink nenusipirksite.
Ko gero, ir jūsų liūdesėliui, tai vis tik antrasis mano to meto pasakymas, kad jei tavęs nėra Maxima tinkle, tai tavęs nėra rinkoje, vis dar Lietuvoje galioja.
* * *
Nes kiek užbėgant į kitą mano pastebėjimų dalį, bet LiDL banaliai turi savų tiekėjų sąrašą ir savų prekių asortimentą, todėl visus link jų sėlinančius su savo ekskliuzyviniais pasiūlymais vietos distributorius Waffen-LiDL obergefreiteris Hansas sušaudo iš savo šmaiserio vos tik pasirodžius jo akiratyje.
O LiDL gi suteikia jau savo išskirtinę malonę vietiniams gamintojams tik užpildyti jų lentynas tuo, ką pasiimti iš kitur, net jei tai ir nebūtinai jam meine lieben Vaterland, o tik mums ir jiems kaimyninė prošepanstvinė–viską-gaminame-Europai™ šalis, kadangi antraip jiems patiems būtų tiesiog per brangu ir per ilgai parsivežti, ir tai, aišku, yra greito apyvartumo prekės (angl. FMCG) kaip pieniukas, duonytė, sviestukas, mės… nein!, švainės vis tik geriau eina iš Grzegorz Brzęczyszczykiewicz z Chrząszczyżewoszyc powiat łękołody.
Kitaip tariant, jų suformuotas asortimentas yra visiškas no-name net LiDL požiūriu, ir už mažiausią įmanomą kainą fokiška kokibe™. Jei mano karta dar prisimena sovietinius filmus apie Didįjį Tėvynės karą (tą Antrojo Pasaulinio karo dalį, kur jau sovietai buvo “geriečiai“, o vokiečiai nebe sąjungininkai, nes juos pačius užpuolė, kad sovietai nespėjų fašistų pirmiau užpulti), tai vokiečių kareiviai vaišindavę šokoladu vietinius, o patys imdavę tai, ką išvardinau – pieną ar lašinius.
Tai va tokia ir LiDL prekybos strategija, ir ne, jie nėra joks hard discounter, kaip mačiau apie juos “ekspertus“ pakliedint, o tokio tipo parduotuvių galimybės Lietuvos rinkoje būtų, manau, visai kito įrašo tema. Tad LiDL numuš pirkimo ir vėlesnio perpardavimo kainą dėl to, kad gali sau leisti užsisakyti masinę gamybą, dėl ko yra pajėgūs ir diktuoti patenkintam tokiu masyviu užsakymu gamintojui (gamyba ir prekyba – skirtingi verslai!) savo norimus dar ir kokybinius reikalavimus prekei.
Gal per kvailumą norite konkuruoti su LiDL jų žaidimo lauke pagal jų žaidimo taisykles, suremdami ragais vienodas savo ir jų strategijas?
Tada arba eikite į kitą aikštelę, arba bent supraskite, kad turite jau pradžiai gebėti užsisakyti dar daugiau ir dar pigiau už aukštesnio lygio kokybinius reikalavimus, o ten tų parametrų vienam gaminiui yra tiek daug, kad net nespėsite išbėgti žaisti, o minėtam Hansui net nereiks šovinių ant jūsų eikvoti, nes mirsite minų lauke anapus perimetro.
Ne mūsų metodas, Šurikai. ©
* * *
Apie LiDL asortimento formavimo esminį principą privalėjau parašyti, nors apie tai bus jau antroje dalyje, kad suprastumėte, kodėl rinkoje įvyko persistumdymas visai ne taip, kaip piktdžiugiškai dauguma vylėsi.
Arba išvis neįvyko, arba nukentėjo visai ne tie, kuriems prakeiksmus pavydu gyvas tūlas tautietis siuntė – tylėjo mirę pagonių dievai, kurčias buvo Jėzus su visa dangiška apaštalų kompanija, ir visai ne todėl, kad ant naujų “vokiškųjų okupantų“ rinkoje diržų sagčių turėjo būti tradiciškai užrašyta Gott mit uns (o dėl kitų – mums per skardinį būgnelį dzin).
Turėčiau nukreipti vėl į savo įrašą, kuris paaiškina, kaip skiriasi pagal savo lygius prekybcentriai, bet, nors yra daugiau, čia tik jums primenu, nes ir taip susivokiate iš bendro išsilavinimo – minimarket, supermarket ir hypermarket (ten dydis ir asortimentas koreliuoja sąlyginai, bet bendrai įsivaizduojate skirtumus, ko gero, o jei ne – tai skaitote paaiškinimą čia).
Iki LiDL invazijos apie viską pagalvojusioji Maxima dominavo absoliučiai visuose trijuose lygiuose.
Ir klausimas buvo tik vienas: kas ten antras – nors supermarketuose antruoju “arčiau jūsų“ buvo IKI, o hypermarketuose “visada pasirenkanti“ – RIMI, karts nuo karto jų konkurentams pasispardant atskirose vietovėse ar pagal kokią vieną prekių kategoriją, tačiau ten kalbos net nebuvo, kad imperator Maximus VP Marketus nuo sosto būtų nuverstas, ir ne todėl, kad turėjo sočiai pretorijų savo purpurinės didenybės apsaugai (nors šių irgi). Bet kad ir jūsų tribūnai iš Kainų ir Konkurencijos Tarnybos (galėjo komitetu arba komisija pasivadinti – KKK smagiau trumpinti) buvo akli kaip kurmiai kokį nors minėto tinklo dominavimą rinkoje išvis įžvelgti.
Sunkiausiai LiDLo atėjimo būtent maksiminiams ir buvo laukti, ir visiškai ne dėl konkurencijos baimės – plėstis norų ir galimybių buvo, o tas dirbtinis susitalpinimas į formalų nuolat patvirtinamą 38 procentų, suprask, neviršijantį 40 procentų įstatymu numatyto dominavimo rinkoje, jau trūkinėjo per siūles (priminsiu, kad Nielsen duomenimis, iki LiDL atėjimo visa modern trade, t.y. prekybos tinklai, užėmė apie 70 procentų visos Lietuvos mažmeninės prekybos rinkos bakalėjoje!).
Dėl to teko dalį minimarketo rinkos performinti į “laisvą ir nepriklausomą“ Aibės tinklą, o vėliau kurti netgi “nepriklausomą“ Barboros tiekimo tinklą, tarsi tas savo prekes ne iš Maxima XXX parduotuvės Vilniaus Akropolyje ėmė. Teko parduoti ir patį Akropolį Kaune (nesakyčiau, kad nepelningai – išvis NT valdymas nėra prekybos tinklo verslas). Teko vilkinti anaiptol ne dėl prieš bebrus (pun intended) kovojančių medžių glamonėtojų ir pačių nomenklatūrinių bebrų spaudimo dar vieno Akropolio statybas Vingio parke, skaičiuojant, kur ką patrumpinti, kad šitoji įsitektų į reikalaujamus rinkos dalies procentėlius.
Nors kai kurios parduotuvės, tarkime, kaip Palangoje, ne sezono metu turėjo žemesnį lygį (iš supermarketo į minimarketą), tačiau kaskart atidarant didesnę parduotuvę (kaip Trakų Vokėje) tekdavo ne tik sukti galvą, bet netgi ir verstis per galvą, kurią parduotuvę galima uždaryti arba dirbtinai apmažinti jos formatą, kad vėl išsitektum tramdomuosiuose seniai išaugtuose marškinukuose.
Tai ačiūdie, kad dar koks norfinis Dundulis (tokia to valdytojo pavardė) sudurnavojo ir sugalvojo pats staiga plėstis – ne konkurentas, aišku, bet kiek džiaugsmo KiKTukams perskaičiuojant tuos rinkos dalies procentus ir, jei taip netyčia prisiskaičiuoja kiek daugiau, tai pasiskambinti apie viską galvojantiems ir pasiūlyti pergalvoti kažkaip, kada jau nebūtų problemos paskelbti (jei piktinatės, tai priminsiu, kad jos ekselencija Trepsė taip po surašymo prigimdė papildomai lietuviukų, kad taip virš 3 milijonų tuomet Lietuvai būtų). Tai kaip ataskaita – taip vis tie 38 procentėliai, o Maxima tiesiog jūsų akyse didėja tai šen, tai ten.
Aišku, pasakysite, kad tai mažai ką reiškia – kai IKI turi tiek pat parduotuvių, bet parduoda kone perpus mažiau. Bet tai IKI ir dirba tik supermarketo segmente (“arčiau jūsų“ ir dar “myli maistą ir žemas kainas“, pamenate?), nes hypermarketo vidutinis čekis visuomet didesnis (todėl RIMI ne veltui savo būstinę turi Rygoje – toks tipiškai latviškas būdas dirbti nepersidirbant už didesnes pajamas).
* * *
Ir čia – kaip dangiška mana Mozės suvargėliams dykumoje: LiDL ateina į Lietuvą!
Nespėjus pasisotinti, tai dar ir vyno upė ištryško tiesiog po kojomis – LiDL plėtra rinkoje masiška ir kone vienu ypu! Kaip?! Išties, kaip neprisigerti iš tokio džiaugsmo (kai ministerio Verygos net horizonte nesimatė)???
Ačiū tau, dievuli, už šitas geras žinias – staiga Maxima, nieko absoliučiai nepadarydama ir neprikvailiodama, tiesiog formaliai praranda rinkos dalį toje grėsmingoje antimonopolinėmis sankcijomis zonoje! Ir dar plėstis dabar laisvai gali!
Aš suprantu, kad jūs, gal netgi visokiuose delfių komentaruose prisidžiūgavę, kad va dabar tai atėjusi LiDL sutvatins Maximą, dabar papučiate įžeidžiai lūpytes: suprask, gi valgytojų rinkoje tai juk nepadaugėjo!
Taip, bet kas jums sakė, jog pagal juos ten kas valdiškų cerberių kontorose tas rinkos dalis skaičiuoja?
Antraip, ir emigracijos statistiką mikliai pakoreguotų kaip miglas pučiančią ir aptarnaujančią tik politinį naratyvą, ir tokios kaip Nielsen rinkos tyrimo bendrovės verslo čia netektų, nes kam mokėti joms brangiai už faktinės rinkos ir jos dalių tyrimą pagal eurus ir pagal prekes bei gal netgi regioninį pasiskirstymą, kai viską gali būtų tiesiog pasiimti dykai iš tų linksmakočių drožtukų KiKTe?
Tad Maxima truputį papanikavo dėl gandų, po to ant savo laurų (sic!) pasėdėjo, už jus ir save pagalvojo bei su pypke padūmojo, genties taryba atsainiai sau ranka numojo, o jų čingačgukai putlias rankytes patrynė ir nukulniavo vaikyti savo aksakalų, kad tie ne padus, o delnus pasipustytų ir pagaliau griebtų rinką už kasos iš užpakalio vietoje savo kumščiuose tik sugniaužtų nenulaikomų spurdančių myžtukų, norinčių pamylėti visus, visas ir viską, kas aplink kruta ir turi nors kokią ertmę, o jei tos nėra, tai akį išlupti ir paturėti (čia tiesa, kad Maxima pavadinimas savo laiku nužiūrėtas vikingų kraštuose, ne?).
Nes vokietYs į geltonkasių šalį ateina, ir nors dabar juodą vėliavą su kaukuole galeone kelk – viskas tampa jau galima ir įmanoma, hoist the Jolly Roger, no quarter given, ahrrrr!
O kas ne su mumis – tą lenta eiti už borto (aš teisus apie gandus, kad VP Market dabar vyksta naujieji “šlovingieji 1937-ieji SSRSe“?).
* * *
Kas labiausiai išties išsigando LiDL?
Du rinkos žaidėjai:
- Norfa, kuri iš esmės laigė lauke, kuriame šarvuoti teutonai paprastai viską geležiniu kumštimi valdo, ir ne kreivakojams totoriams ant savo ponių čia kaip po stepes ganytis – žr. aukščiau, kaip LiDL gauna kainos ir kokybės pasiūlymą rinkai, ko prisižebravoję rytinių slavų bazaruose norfiniai niekada kokybiškiau ar netgi pigiau nepasiūlys.
- IKI, kurių strategijoje yra menama kokybė, tačiau niekaip neįgalūs gauti tokios kainos, kokią sau susikuria (!) LiDL – nes IKI priversti pirkti tai, ką gamintojas siūlo rinkai, o ne užsisakinėti (išskyrus pavienius žaidimus su private label).
Tiek IKI, tiek ir Norfa sėdėjo supermarketo segmente, o tai juk – LiDL teritorija. Ir LiDL atėjo jos pasiimti, žiūrėdama panašiai kaip maurus per Rekonkistą išsigrūdę šarvuoti ir geresnėmis kokybiškesnėmis žudymo technologijomis ginkluoti konkistadorai Naująjame Pasaulyje į tuos plikašiknius plunksnuotus čiabuvius.
Ką apie ateivius išgirdę tuomet dar padarė IKI?
Supsichavo (apie tai rašiau, nes tuomet asmeniškai patyriau kaip distributorius ir kaip pirkėjas parduotuvėje po langais) ir ėmė rėžti perpus asortimentą, taupydami ant visko, kas įmanoma (iš čia nuo “arčiau“ perėjo prie “meilės kainoms“), bandydami kaip maksiminiai dar išmelžti tiekėjus (nes juk turi ne mažiau parduotuvių kaip Maxima, nu!), į ką tiekėjai ne vienu atveju palinkiniams pasiūlė verčiau vorele susikabinus už rankučių nueiti į Sodų gatvės tarpuvartę prie stoties, kad jiems va ten ir pačiulptų, arba įsigyti guminę lėlę, jei norisi dar ir pakaišioti – jūs tą išties galėjote pastebėti savo IKI parduotuvėje prie namų, kai dingsta kai kurių prekių, netgi brand‘inių pasirinkimas, ir nesupranti, ką ten išvis pirkti bei… apsisuki ir patrauki į tolėliau gal esančią konkurentų parduotuvę arba apsiperki pas konkurentus prie savo darbovietės.
Iš esmės, IKI sėkmės istorija nuo Linksmųjų Devyniasdešimtųjų Lietuvoje buvo paremta menamo elitiškumo strategija: nors ir brangiau, bet gresnės kokybės prekės gurmanams (spėkite, kieno tai yra private label?), o visa kasdienė FMCG bakalėja jiems – tai tik priedas, kai jau, ačiū, kad čia užsukote. O čia staiga IKI pabandė apsimesti LiDLu.
Epic fail. Latvijoje, kaip mažesnėje ir konkurencingesnėje rinkoje, kur latviai turi savus pontus, va toks bandymas baigėsi IKI išėjimu išvis iš rinkos.
Norfa gi desperatiškai investavo į užlipimą į hypermarketo segmentą, dėl ko matėte vis daugiau hyper stiliaus Norfos parduotuvių, kur L (kaip supermarket) virto į XL (hypermarket), arba degino babkes plėtrai, statydami parduotuves šalia konkurentų (vienu metu juokauta didmiesčių naujuose rajonuose, kad kas ten dar šalia Norfos yra – bet atkreipkite dėmesį: juokautojas kaip pirkėjas savo galvoje vis tik prioriteto Norfai neatiduoda, nes klausia, o kas kitas), arba imdami papildomai rinką per tiekimą (kvailiausias to meto Statoil sprendimas buvo rinkos lyderį distributorių Sanitex pasikeisti į Norfą, o po to bučiuoti išduotiems tiekėjams žiedą ir prašyti jau gelbėti, nes bėda su “jaunu ir perspektyviu“ naujuoju).
* * *
Ką tokie jų desperatiški judesiai išties paveikė rinkoje?
Maximą, dėl kurios tiek pikta linkinčiųjų pritarškino komentarais delfinius portalus, kad jų saugojimui jau vietos serveriuose nebeliko? Gi sakiau – ne, nes Maximai tokia plėtra buvo tik papildomos galimybės išnaudoti jau turimą savo plėtros potencialą.
O va netikras tinklas (nes tos trys parduotuvės neturėjo centralizuoto aprūpinimo – teko vežti į visas net trejas pačiam atskirai) Prisma gavo gerą klizmą, po kurios nebeatsigavo ir išleido ne tik paskutinį kvapą. Aš išvis nesuprantu, ką jie čia ketino veikti ir ką norėjo pasiekti, kai ten čingačgukai administracijoje net neturėjo supratimo, kaip formuojamas asortimentas, ir išvis nesuprato, kas jų klientas ir ką jam pasiūlyti (nebent priimamus į darbą kategorijų vaBybininkus kiti tinklai vedžiojo prie lentynų parodyti, kaip nereikia dėlioti nei asortimento, nei planogramų) – tai va ryt netyčia gavęs meleonų ir sukliedėjęs, kad galiu tapti vienu iš topinių britų roko atlikėjų, aš, lažinuosiu, pasiekčiau daugiau (aš turiu daugiau nei tris savo dainas angliškai, o jie teturėjo vos tris parduotuves, priminsiu).
RIMI atsibudo, kai jau Norfa buvo ne prie miesto vartų, o pjaustė gerkles jų miestelėnams ir vilko už kasų merginas iš pradžių džigi-džigi, o po to ir į vergiją. Drebėdami užsidarę savo bokšte sugalvojo, kad geriausia mintis staiga imti ir va išplėsti masiškai jų hypermarketus po visą rinką vienu ypu – tai susijungti su apipešiota IKI: suprask, mūsų know-how, kurios trūksta IKI, su jūsų jau turimu reikalingų to hyper-lygį atitinkančio upgrade parduotuvių skaičiumi, ko RIMI čia reikia iš IKI.
Planas ne pats kvailiausias, turiu pripažinti, nes kai kurias IKI parduotuves, ypač naujesnes, išties galima išplėsti iki hypermarketo ploto (tarkime, kaip toji prie Oslo Namų Vilniaus Naujamiestyje jau iškart yra tokia pastatyta, o kur dar ir Vilniuje Minsko IKI nuo seno?), o ir abiejų tinklų strategija dėl asortimento pagal kokibe™ yra artima savo strateginiu požiūriu, nes šįkart jiedu jau ne konkuruotų (kur du pešasi, tai laimi kas?..), o bendradarbiautų ir taip apsisaugotų ir nuo LiDL, kuri išstumia IKI iš supermarketo rinkos segmento, ir apsigintų nuo suįžūlėjusių Norfa dunduliukų (suprask, kas čia žino geriau, kaip formuoti asortimentą, ką?).
Ne, šiedu antros lygos žaidėjai iliuzijų dėl tiesioginio konkuravimo su Maxima nei vienas neturėjo, nors berniukams, jei jų vardas ne Martynas, ir reikia beribio dangaus, kaip dainuoja noneiminė visa lietuvių estrada (nes brand-name čia yra Selas, ir kaip jis pats sakė per radiją, jis yra dievas, o kas netiki, tas balvonas).
Jie tik iliuzijų turėjo, kad KiKT nederino iki tol savo išvadų ir tyrimų su VP Market, naivuoliai.
Todėl aš, tarkime, nematau jokių objektyvių priežasčių neleisti IKI ir RIMI tinklams apsijungti į vieną, nes toks susijungimas (o nei vienas tinklas man nesumokėjo už influencinimą čia dabar!) išspręstų vartotojams gresiančią nemalonią problemą jau netolimoje ateityje:
- pirma, gali gautis Maxima lygio vertas tinklas, sukursiantis tikrą konkurenciją, o ne “pusantro tinklo rinkoje“ – gal ir liks ilgą laiką tas naujasis RIMI-IKI tik antrasis, bet tai bus jau pirmos lygos žaidėjas, spaudžiantis todėl netgi rinkoje lentynos kainas jums žemyn, ir dar paliekantis Numerį Vieną be konkurencinės strategijos (visi mes truputį norime būti prie elito, ar ne?);
- antra, apsaugotų abu RIMI ir IKI tinklus nuo galimo bankroto ir išėjimo iš rinkos arba nuoseklaus nykimo ir jei jau išlikimo kas sau, tai tik tokiu mizeriu, kad pardavimų apimtimis modern trade Lietuvos rinkoje bus IKI bei RIMI mažesni už dabar dar RIMI turėtus 10 procentų.
Interesai neleisti jungtuvėms čia aiškūs kieno kyšo, ar man ant pirštų darkart pabaksnoti?
Tad ne LiDL didesnę grėsmę kelia Maximai, nors tas LiDL atėjimas rinką smagiai perstumdė – geležimi kaustytų kryžiuočių rikiuotė “kiaulės“ pleištu įsirėžė į margaspalvę “sąjungininkų per prievartą“ rikiuotę. Galimas priešpastatyti kartelis, matote, yra gyvybingas iki tol, kol pirmasis jo narys nesugalvoja pasitraukti iš kartelinio sutarimo. Ir jei nori jie laimėti kaip prie Žalios Girios kaimuko, tai kur tie jų manevringieji totoriai, kur viską koordinuojantis Vytautas, kur lenkų geležimi centrą laikantis Jogaila, ir kur tie Smolensko rusai, kurie kaip šlakas čia didvyriškai žus vardan tos, o šlaku ir didvyriais iš Smolensko, žinia, nei vienas kartelinis būti nenori (priminsiu, kad Lehman Brothers buvo tokiais parinkti tik todėl, kad jie nedalyvavo susirinkime, kada parėjo 2008 metų kapiec ant Sienos gatvės JAV)?
Nes tame Rytprūsių lauke istorijoje būta dviejų mūšių: mums pergalingo 1410-ais, kurį mes sovietmečiu išsitiražavome rusams pritariant, nes juk prieš vokiečius (nors ir ne visai fašistus), ir tiems vokiečiams, kurie nepamena “didžiausio mūšio viduramžiais“, bet pergalingo prieš rusus 1915-ais – todėl Tanenbergo mūšio pergalės jie ir mes nesuprantam. Panašu, kad 1410-ieji lietuviškiems tinklams buvo tada, kada SPAR invazija nepasisekė, ir visi darbuotojai lietuviai, taip nuoširdžiai stengęsi šiems padėti ateiti į rinką ir ją pasiimti, po to grįžo toliau dirbti į savo “gimtuosius“ prekybos tinklus (čia jei kas dabar raunasi plaukus, kad oi durni tie lietuviai, durni – nu kad ne, skaitau).
Kita vertus, LiDL atėjimas yra ir šiaip labai teigiamas dalykas Lietuvos rinkoje, be abejo, ir teigiamas visų pirma pačiam vartotojui – t.y. jums, net jei šalia jūsų namų ir nėra LiDL parduotuvės, o jūs nebandote pratrysti nuo “tautinio“ ėdalo Dainų šventėje.
Nors ne visus jūsų lūkesčius tas vokiečių atėjimas ir išpildė, ypač, kai nuosavi valdininkai taip tuos vartotojus gina ir saugo nuo jų lūkesčių išsipildymo.
* * *
Tęsinys – apie tai, kuo išties prekiauja mažmeninės bakalėjos prekybos tinklai (modern trade) ir kokios jūsų verslo galimybės tą žinant bei suprantant.
Ankstesni įrašai apie prekybos tinklus:
- Kaip ne visi karteliai laikosi susitarimų: 2009-06-10)
- Apie nesėkmingus bandymus reguliuoti antkainius prekybos tinklams: 2010-10-07 ir 2010-10-09
- “Sargiai brango ne dėl kartelio“ – humoristinio interviu forma apie kainų “savaiminį“ kilimą: 2010-10-31
Jetus, kone penkerių metų pauzė!…
- Apie PVM kaip politikų pasiteisinimą: 2015-01-08
- Prekybcentrių godos dėl kasininkų trūkumo: 2015-01-02 ir 2015-01-09
- Dvi kainodaros strategijos: 2015-02-04
- Kainodara palendant po lentynos kaina: 2015-02-17
- Kaip apie viską pagalvojusioji su (?) kainomis kariavo: 2015-02-11
- Prekybos tinklų skirstymas lygiais: 2015-02-24
- Pirminės mano pastabos apie prekybos tinklus Londone: 2015-05-20
- Apie kalafiorus ir papiktinusias pirkėjus kainas tinkluose Lietuvoje: 2016-04-29
Kadangi prekybos tinklai manęs niekaip neremia, nors va rašau ir rašau apie juos, tai tą galite padaryti JŪS, ir AČIŪ jums už gerą širdį, komentarus, o ypač:
– kuo išties prisidedate prie mano noro sugrįžti į Lietuvą ir paleisti dar ir youtube kanalą lietuvių kalba – ačiū darkart!
Komentarų: 46
Comments feed for this article
2018-08-17 09:37
Martynas
Man turbūt vienam juokingas Lidl šūkis “viena šalis, viena kaina“ (nu, Ein Land, ein Preis, ein …). Sehr Fokiškai taip.
P.S. Gaila FB nesikomentuoja
2018-08-17 09:40
Punkonomics
Ein Volk, Ein Reich, Ein Fuehrer? 😉
2018-08-17 09:42
Punkonomics
Anglijoje tai kainos reklamoje žaidžiama su pavadinimu lidl ir kalambūru kaip little.
2018-08-17 12:22
Aš
Oslo namai Naujamiesty.
2018-08-17 12:59
Punkonomics
Ačiū. Vieną galvojau, o kitą užrašiau. Pataisau.
2018-08-17 13:13
ali
kuo išties prekiauja mažmeninės bakalėjos prekybos tinklai—neveikia sita nuoroda
2018-08-17 15:04
Punkonomics
Veiks pirmadienį nuo 7 val. ryto jūsų laiku. 🙂
2018-08-17 15:20
Henrikas
Taip įdomu, net seilė nuvarvėjo beskaitant. Labai prašau atkskirai parašyti apie Gariūnus. Ar tiesa, kad ta laukymė suprekiauja daugiau už visą maximą, ar tiesa, kad ten kioskelio dydžio plotas kainuoja daugiau nei Akropolyje, ir visi pinigai sukasi šešėlyje..
2018-08-17 15:42
Punkonomics
Ačiū. Dar dvi dalys bus, mano galva, įdomesnės viena už kitą. 🙂
Dėl Gariūnų skaičių neturiu. Mano pusbrolio žmona buvo vaistinės direktorė ir norėjo atidaryti savo filijalą ten, tai jos užsiprašė dar prieš 4 ar 5 metus ar ne 1000 litų už kvadratą. Ji pasiūlė išsiplauti galvą, nes tiek už 3-4 valandas rytinio darbo mokėti nuomos neketino. Kažkokia vaistinė ten atsidarė. Bet tie visi pižonizmai su baltu fortepijonu, fontanais, elektriniu eskalatoriumi ir paveikslų galerija turi vieną dieną baigtis.
2020-03-23 11:36
Skipper_LTU
Turguje visada sukasi daug neapskaitinių pinigų, kaip ir maitinimo sektoriuje ar ten, kur visur mokama grynais, pvz. autoservisai, statybos ir t.t. (todėl finmin Ingrida ir stūmė visuotinę kasa-aparatizaciją). 🙂
Apie Gariūnus išties galima būtų atskirai parašyti, bet gal reiks palaukti pandemijos pabaigos, nes banaliai žmonės kitos informacijos nepriima – kiek praeitą savaitę bandžiau kitų temų, tiek ten susidomėjimas pagal statistiką triskart mažesnis.
2018-08-17 17:37
Urvas
Paaiškinkit prašau kodėl maxima taip turėtų bijoti peržengi tą dominuojančios linijos barjerą? Didesni mokesčiai? Draudžiama plėtra?
Dabar juk jie jau yra paskelbti monopoliu konkurencijos tarnybos? Ar klystu?
2018-08-17 17:50
Punkonomics
Dabar nėra ir niekada nebuvo paskelbti – dominavimo riba yra 40 proc. rinkos. O jie visada plėtėsi, tačiau vis 38 proc. laikė, motyvuodami tuo, kad rinka irgi plėtėsi (šiaip išties džiaugėsi, kai konkurentai atidarydavo po parduotuvę, nes tada jie atidarydavo tris – po vieną kiekvienam į atsaką). Tik, matai, rinką galima visaip skaičiuoti (ir manipuliuoti vertinant galią rinkoje): prekybos taškų skaičiumi, plotu, pardavimais vienetais bei litais/eurais. Jei būtų peržengę, jiems būtų taikomi apribojimai, papildoma priežiūra, kontrolė ir visoks kitos administracinis hemarojus, o buvimas ES numato ir priverstinį įmonės suskaidymą į kelias. Maxima tiesiog tapo savo sėkmės įkaite. Aibės tinklas priklauso VP Market dešimtuko vienam iš narių, nu bet taip “ne prie ko čia“, nu. 🙂
Po to atėjo LiDL ir kone trečdalį rinkos griebė vienu ypu – kažkaip įtariu, iš to džiugesio girtus vadovus be sąmonės išnešinėjo į taksi išvežioti iš ofisų Kirtimuose (ten Maxima Group – visai Baltijai) ir Bazėje (Maxima LT centrinis ofisas). Panašiai buvo Telekomą pardavus – Klaipėdos ligoninių detoksikacijos skyriai buvo pilni derybininkų. 😀
2018-08-17 18:00
Punkonomics
Va, pažiūrėk įstatymo 35 str. – ten sankcijos išvardintos: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.B8B6AFC2BFF1/kUNCrMXdZa
Kaip matai, galėjo valstybė tiesiog išdraskyti Maximą velniop, dalį pastatų perduoti Turto bankui ir parduoti. 😀
2018-08-18 10:46
giedriusmajauskas2013
Beje, tos Malinausko paralelės su švietimo sistema labai įsipaišo šio straipsnio kontekste. Nes Lietuvoje turime monopolinį “prizmų/norfų“ hibrido “tinklą“, kur viskas paremta kaip, principe kontroliuojant patiems darbo vietos kainą, taigi dažniausiai žaidžiant leidimu dirbti daugiau ir tik todėl užsidirbti, prisamdžius įvairių darbuotojų su įvairiais sugebėjimais, įsitikinimais ir metodais suteikt minimalią paslaugą. Darbuotojų pigumas užtikrinamas tuo, kad tai yra šventa pašaukimo profesija, kuri viską išmano geriau (gydytojai irgi panašiai viską geriau išmano, net vadyboje) bei pertekliumi (yra kažkur lentelė)
Ir dabar susikuria kažkokie darželiai ir kažkokia mokykla, kur principas paremtas sistema ir scalability… Ne pavieniai kažkokie, kur šalintų poreikį kur patiems trūksta ( pvz darželio vietų, mokyklų su išskirtine edukacija kaip Licėjus, KTUG), o tokie, kur gali imti sistemą ir kartoti… Ir dar kažkas “už tą patį“ moka didelius pinigus.
2018-08-18 11:06
Punkonomics
Taigi švietimas yra šventa valstybės pareiga ir prievolė, ne? 🙂
Šiaip aš kodėl sakau, kad algas skelbimuose reikia padaryti prievole įvardinti. Nes jau dabar kai matau nurodytas, tai įdomi situacija: teisininkui siūlo mažiau už picos kepėją ar sumuštinių darytoją, tarkime. O kodėl taip? Nes visi nori ofise sėdėti, 80 proc. jų turi diplomus (aukštuoju mokslu tai vadinti neįmanoma), rinkoje reikia kebabų vyniotojų, o joje apstu vabybininkų. Todėl pastarieji uždirba mažiau už kebabinius, bet patys (!) nenori, kad algos būtų skelbiamos – tegul visi pavydi, kaip jie gyvenime prasisukę. O rinka už šių perteklių moka mažiau nei už anų poreikį. Ir čia vien Lietuvos rinką lyginant, nes dauguma kebabinių išvažiuoja geriau čikenfektoriauti, net jei galėtų būti ofisiniais pagal popierius.
Tuoj dar vieną įrašą sudėliosiu čia. 😀
2018-08-18 11:35
giedriusmajauskas2013
Iš dalies. Problema yra tame, kad dalis darbdavių arba priversti arba savanoriškai prisiema pareigą atlikti tai, ką skelbiasi atliekanti valstybė (paruošti darbo rinkai). Tai nelabai vyksta net specialybėse, kur aukštasis mokslas kaip ir apsiema tai padaryti. Nes visas mokslas iki šiol pastatytas ant asmeninio meistriškumo tą atliekančius, o ne pakartotinos sistemos pagal aiškius poreikius.
Maldeikienės gali girtis kiek į jų pamokas ateina žmonių (tai tarkim yra geras rodiklis, galbūt ir išmoko gerai), bet jei jos visos kalba biški skirtingai ir kitų dalykų mokytojai kalba truputi skirtingai apie skirtingus dalykus.
Prisimenu, pas mus per vadybos privalomo kurso paskaitas (toks ir IF buvo privalomas) susirgo dėstytojas. Tai atėjo pavaduoti kita dėstytoja per pratybas berods. Paklausė kas buvo, ir nei iš šio nei iš to davė užduotis konvejerio produktyvumą skaičiuoti (kas buvo šiaip neliesta tame kurse mums). Vėliau sugrįžo dėstytojas ir to neprireikė niekada. Jo paskaitos buvo šiaip daug įdomesnės. Akivaizdu, kad tas pats dalykas dėstomas taip, kaip nori dėstytojas ir iš dalies bet kaip. Iš savo studijų dabar žinau bent kelis dėstytojus, kurie dėstė sritis labai tendencingai toli nuo praktikos arba temą palietė tik iš dalies. Dabar pabandykime gauti vientisą sistemą, padedančią darbe iš to….
O švietime tai uždaras ratas. Sistema ruošia žmones tai pačiai sistemai.
Šiaip esu užtikrintas, kad Seime daugelyje sričių ministrais turėtų būti valdybininkai, arba labai labai ilgai vadovaujantį darbą dirbę asmenys. Ir turintys gyslelę kurti “verslą“ (iš tikro sistemą), ne amatą (meną ir kultūrą).
2018-08-18 12:02
Punkonomics
Ministerijoms turi vadovauti politikai, o ne technokratai. Šimonytės žavumas finmin poste atsirado pusmečiui iki jos kadencijos pabaigos, kada suprato, kad darbas nebus pratęstas, nes ir pats Kubilius buvo pasirengęs pralaimėti rinkimus (nors TS-LKD su LRLS surinko daugiau balsų už LSDP, ir netgi jaunimo spontanišką palaikymą turėjo – ai, einam kur įpratę, pasėdėti užribyje). Tada Ingrida iš buhalterės tapo ministre išties. O klaikiausios pasekmės sveikatos apsaugoje nuo Vinkaus dukart ministravimo – nes “specialistas“ susitvarkė savo ir chebros reikalus bei iššvaistė neefektyviai lėšas, o racionalios plėtros planus sugriovė visam laikui.
Dėl darbo rinkos tai dar baisiau yra JK – čia jau turi mokėti dirbti ko reikia, nes nėra laiko mokytis. Jie importuoja specialistus, ruošdami tik saviems čiabuviams, o visam importui liepia praeiti per sertifikavimą, kad tie galėtų dirbti rinkoje pagal standarto reikalavimus. Ir kai prasidėjo Brexit, tai akivaizdžios bėdos lenda: specialistai išvyksta, nauji nemato reikalo į priešišką aplinką išvis vykti (tiek finansiškai dar ir neapsimoka), vietinių rengimo sistema realiai nefunkcionali, nes sugriovė pigus importas. O dar ir kapitalas išeina, ir net patys hardkoriniai breksiteriai savus kapitalus išveda iš šalies, nes žino, kad kitąmet bus pizėėėė. 🙂
O Lietuvos bėda – pigios darbo jėgos eksportas, kurį valdžia apmokestina kone dvigubai, todėl ta darbo jėga ir bėga ten, kur mokesčiai bus mažesni ir už tą pačią kvalifikaciją liks banaliai daugiau pinigų. Apie tai irgi rašiau gi.
2018-08-18 12:15
giedriusmajauskas2013
Aš tikiu, kad Pundzius būtų pakartojęs Vinkaus žygius. Bent jau tokie atsiliepimai apie jį iš KMUK 🙂 Antra vertus, patirtis vadovaujamam darbe įskaitant atspindindžius medicinos sistemos problemas (berods buvo keletas etatų vienu metu) neabejotinos. Veryga neturi tokios patirties, todėl gali tiesiog nesistemingai pakrapštyti įvairias skyles ir liepti vaikams iki 18 metų kasdien po stiklinę pieno išgert.
2018-08-18 12:19
Punkonomics
Verygos uždavinys yra trolinti nelojalų elektoratą, kol Karbauskis tvarkosi savo verslo reikalus.
2018-08-18 14:05
giedriusmajauskas2013
Šiaip priklauso ar nedavertinam ar pervertino jį. Jei pervertino, tai tiesiog patogus žmogus imituot darbą be didesnių pokyčių. Arba iš tikro nėra būdo stipriai pakeisti sistemą į sveikesnę.
Jei nedavertinam mes, greitai bus valstybinės/monopolinės alko ir vaistų įmonės 🙂
2018-08-18 15:49
Punkonomics
Tai kad jau rašiau aš apie tas valstybines alko ir vaistų parduotuves, ir ne tik – vos Karbauskį išrinko. Pažiūrėk Ramzės faraonizacija – ten kelios dalys net! 😀
2018-08-18 16:45
Punkonomics
Pirma dalis čia, ir tau, manau, mano prognozės patiks, kiek jau pataikiau, ir nepatiks, kad pataikiau: https://punkonomics.wordpress.com/2016/11/07/karbauskis/
2018-08-20 14:44
edvardasjud
Šiaip geras straipsnis, tik gaila, kad mažai kas jį supranta :(. Tik tie, kas dirba toje sferoje (tinkluose) arba pardavėjai tinklams. Be to, abu punktai dėl RIMI ir IKI susijungimo yra tiksliai į dešimtuką. Deja, kol kas visa tai atidėta neribotam laikui..
2018-08-20 16:20
Punkonomics
Ačiū. Deja, bet ir premjero patarėjas Skirmantas gula kryžiumi, aiškindamas, kad neleidžiant susijungti RIMI su IKI bus išlaikyta didesnė konkurencija, nors realiai išties rūpinasi (ko gero, dėl neišmanymo) tik Maxima čia interesu ir pasmerkia anuos du tinklus dar ir išnykti, o LiDL iki galo sukapos Norfą, ir liks tuomet lietuviai be realios konkurencijos, nors supermarketo formate Maxima ir liks antra, užleisdama LiDLui pozicijas.
2018-08-21 14:13
edvardasjud
Apie premjero patarėją nekomentuosiu, pilnas facebookas jau apie jį komentarų :).
Na, o gal IKI ir RIMI išsilaikys? Rimi vis bando apsijungti ir pirkimus daryti visam Pabaltijui (bet nelabai gaunasi).
Palinkininkai sufeiline po nepavykusio susijungimo dabar gi nusprendė investuoti į savo verslą ir eiti vieni pirmyn. Nežinau kiek jiems užteks ūpo ir resursų.
Kas dėl Lidl’o sukapojimo norfą, tai gal taip drąsiai neteigčiau. Manau, kol ponas Dundulis užsiiminės savo dundulystėmis ir jam neatsibos, tol norfa vienaip ar kitaip turėtų gyvuoti. Manau ir pačiai Maximai svarbu, kad norfa liktų ir padėtų nusiurbti nuo Lidl’o dalį pirkėjų (kurie neina į Maximą).
2018-08-21 17:50
Punkonomics
Tai dėl RIMI, kaip jiems “gaunasi“, tu jau pats pasakei. Ir jiems nesigaus – jų centrinis ofisas yra Rygoje, ir lietuviai turi viską su tais stabdžiais derinti. Paprastai latviai turi laaaaaaabai priešišką požiūrį į viską, ką siūlo lietuviai. Tad jiems kapiec – čia tik laiko klausimas, ir tas įvyks per krizę, ko gero.
Ikės čingačgukai išvis apsirūkę gal viską daro – tai jau tęsiasi 5 ar daugiau metų. Jiems išvis nieko investuoti nereikia – jiems reikia galvą išsiplauti ir pradėti mąstyti, o ne toliau lakstyti po rinką kaip višta be galvos.
Norfa išvis tapo NT valdymo bendrove, kuri savo NT net nevaldo – man žmonės FB komentuoja, kad ten tarp marmuro tuščios lentynos kiurkso, ir visiems dzin. Tai Norfa jei kuo ir prekiauja, tai koma. LiDLui net nereikia pirkėjų nuo jų supermarketo formate siurbti, nes Norfa pati pirkėjus tame formate išsivaikė.
Jei LiDL iš ko supermarkete klientus ir atėmė, tai tik iš Maxima (IKI pats nusišovė, kiti arba nebuvo, arba išsilakstė kaip Norfa), kuri iki šiol, kaip man ir vėl komentavo, net nesuvokė, kas nutiko ir kuo jie patys prekiauja. 🙂 Tai dėl šito maksiminius čingačgukus ten krušo ir toliau kruš, o Kontūzytas vis krušėjus keis, nes jis pats dievas ir neketina nusileisti iš Olimpo pažiūrėti, kas dedasi griešnoje žemelėje (gal ir nesupranta to – ne jis gi asortimentu rūpinosi, o viską strategiškai ten tvarkė Marcinkevičiai ir Ignas kaip CEO). Nors LiDL Maximai realiai suteikė itin dideles GALIMYBES plėtrai – tiesiog suryti visus savo “antrus-trečius“ ir “dundulius“.
Tiesiog visų bėda tame, kad Maxima yra tiek didelė ir tiek dominuojanti hypermarket formate, kad net ir nemąstydama dabar prapis visus likusius, o LiDL liks Nr.1 supermarkete, kur Maxima bus tik antra, nes tiesiog ten buvo. Tai, kad pastarieji prarado pardavimus, o ne išnaudojo galimybes, rodo, kiek ten to glušumo jau iki dabar yra prikaupta, ir kiek realiai Lietuvos prekybos tinklai nesuvokia, kuo jie prekiauja (vieta ir asortimentas!), ir kas išties yra tie trys tinklų mini-, super- ir hyper-formatai (ne NT dydis apsprendžia). Tai va sėdim ir mėgaujamės spragėsiais dabar, belaukdami krizės. 🙂
2018-08-22 05:02
Apie naujuosius varguolius™ | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] jei jau šis įrašas yra tarpe tarp mano trilogijos apie prekybos tinklus Lietuvoje, tai atsakysiu, kad jau klausiate, ką aš dabar versle […]
2018-09-10 10:55
Ar tikrai prekybcentriai žlugdo smulkų verslą? | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] Trijų dalių mano pastaroji tema apie prekybos tinklus, ir koks jie žvĖris, natūraliai sulaukė reakcijos ir atsiliepimų – ačiū už juos! Tema vystoma dar ne paskutinį kartą, ir jau ne pirmą, aišku – spauskite žymą prekybos tinklai, ir bus jums tekstų pasiskaitymui dar daugiau. […]
2018-10-15 05:35
Einamoji politika: o davaj parėkaujam! | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] grįstas tiems, kam tie draudimai yra visų pirma naudingi: uždrausk jungtis RIMI su IKI – tai Maxima tau padėkos; pakelk akcizą alkoholiui – duty-free ir nelegali prekyba išloš; apribok darbo laiką […]
2018-10-22 07:31
Dyki pinigai šaliai | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] tokį “rinkos“ tyrimą, kuris įtikintų bet kurį tikrintojo tikrintoją, kad ikių su rimiais susijungimas pažeis vartotojų interesus, o ne minėtosios apie viską pagalvojusios ©, ir jam po tokių pareigų kadencijos pabaigos […]
2018-12-30 15:36
Metų top-2018: įvykiai, žmonės, reiškiniai Lietuvoje ir pasaulyje | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] Taip, VP Market rinkoje pataikaujanti, o jos sprendimus priimanti Konkurencijos Tarybos vadovybė gal netgi ir išlaikoma iš Maxima dovanėlių ar gėrybių nebūtinai pakištukų pavidalu (nes čia pasirinkimas tėra tik tarp: arba nekyšininkas, tačiau idiotas, tad lauk iš darbo, arba ne idiotas, tačiau kyšininkas, tai irgi lauk iš darbo – tiesa?), neleido susijungti IKI ir RIMI tinklams į vieną, taip faktiškai sukuriant realią konkurenciją šiuolaikinės (tinklų) prekybos rinkoje. […]
2019-03-25 07:30
Ne apie Brexit | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] dar ir tai, kad kasdienio vartojimo prekės ir netgi maistas, paliekant nuošaly tas LiDL atėjimo šiek tiek apmažintas iki tol buvusias dvigubas maržas, lyginant su kitomis kaimynų šalimis tuose pačiuose prekybos tinkluose (kaip ir šventomis […]
2019-09-16 07:30
Trys prekybinės naujienos | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] kaip rašiau anksčiau, dėka mūsų saugotojų nuo konkurencijos Maximai, IKI ir RIMI perspektyvos rinkoje tapo liūdnos – tai va todėl man ir pasirodė ši iš […]
2019-10-28 07:31
Žaiskite – nereikia jums skaityti | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] laikui“, po ko Lietuvos rinkoje užmušė vokiškos rinkos lyderio produktą, dar vėliau atėjo į rinką jau ir LiDL, ir maksimalūs čingačgukai irgi gavo maksimaliai femdom bepraktikuojančią vadovę bei nuo jos […]
2020-01-09 07:30
Kas laukia 2020-aisiais (4/4): čia Lietuva, čia eurais lyja™ | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] Gi labiausiai taip pernai išties plėtėsi nuo apynasrio minėtos valstybinės kontoros paleista Maxima, ją vejantis rinkoje desperatiškai bandančiam išgyventi Norfa […]
2020-03-16 07:31
Kiek kokybiška Lietuvos vadyba? (3/3): aplinka kalta © | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] rašiau, kaip jie “pražiūrėjo“ kad ir RIMI ir IKI norą jungtis ir taip sukurti realią atsvarą Maxima tinklui, ir kaip iki LiDL atėjimo Maxima besiplėsdama niekaip “nepasiekdavo“ tos monopolinės galios […]
2020-04-03 10:22
Kai be asmens apsaugos saugiau? | Seiikan © 誠意館
[…] Tai gerai, kad baigėsi ne kaip Mažeikių Naftos vadovui Gedeminui Kiesiui 2000-aisiais, nors tuomet kartu pagrobtas ir nužudytas buvo ir jo vairuotojas. O ir iš darbo niekas VP Grupės akcininko juk neatleis, nors gal nuo kai kurių vadovo pareigų, manau, kiti bendrasavininkiai, gyvenantys ir Londone, paprašė šį vis tik irgi nusišalinti, todėl visada esminius ir strateginius VP Grupės verslo klausimus ir problemas sprendęs – dabar nefigūruoja Maxima kare prieš LiDL. […]
2020-06-19 07:31
Rusai puola! Arba – po kiek šviesoforinė šlapiankė? | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] Tai čia primenu, kad jau rašiau, kaip tas prekybos tinklų karas Lietuvoje, čia atėjus LiDL, tuomet vyko – apie tai irgi jums smagūs skaitiniai yra čia (minėtieji “ekspertai“, ar suspėjate užsirašinėti?). […]
2020-06-19 08:53
Liutauras
Prašau pataisyti – Gott mit uns
2020-06-19 19:06
Skipper_LTU
Jawohl! 🙂 Disleksija – genialumo požymis, kaip pasakė istorijos profesorius Bilui iš ŽAS.
2020-07-28 07:31
Pandeminė lyderystė infliacijoje | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] tarnyboje, kaip pas mus su faktišku tik pusantro tinklo, ir tas LiDL atėjimas į Lietuvą nelabai ką tepakeitė, kaip jau esu rašęs dar 2018 metais, nebent laikysime pozityviu veiksniu galimybę Maximai nuo tada jau atvirai plėsti savo […]
2021-01-18 07:31
Apie šiuolaikinę vergiją (2/2): šaunioji priešokio ekonomika (gig economy) | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] ne visai taip jau apie laisvus prekinius bei piniginius verslo partnerių santykius) tiekėjus (taip apie viską pagalvota™, […]
2021-05-31 08:03
Darbo pasiūlymų tiek daug, o visi bedarbiai – tik tinginiai! | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] visuomenės aktyvistai liberalai, kurie aršiai talžytų monopolijas bei spardytų šiknas konkurencijos tarnybų vadovams už kitąkart, matyt, ir tyčinį (ne už ačiū gi) šių neveiklumą, ir kurie ne simbolinį laisvės nuo mokesčių akmenį po […]
2021-06-21 08:01
Kam pabrangęs pavežėjimas? | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] ne prekes, bet tik nukainavimų akcijas ir išpardavimus (pažiūrėkite, kiek džiugesio sukėlė lietuviams LiDL atėjimo žinia – tarsi Atpirkėjas sugrįžtų, o ne išpardavėjas pas piguvos išsiilgusį […]
2022-09-19 07:31
Blėnys ir kiti “linkai į linkus“ © | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] viską už jus pagalvojusiame™ tinkle (o pats tinklas, atitinkamai, ir visoje Lietuvoje, tiek, kad, kaip ir anksčiau, jei nesi su savo prekėmis šiame tinkle, tai tavęs ir nėra Lietuvoje), nes jau nuo šios savaitės […]
2022-10-17 07:30
Seimas įsakytų: “Kainos – stok, viens-du!“ | Keverzonės kreida ant grindinio
[…] kas ir kaip kur koncetruojasi, ir kodėl toji konkurencija ribota net po to, kai į rinką iš antro karto atsibeldė nacistinis savo požiūriu ir labai ciniškai savo klientus segreguoti veiksmais linkęs […]